Klasický pick-up Chevrolet s moderní technikou jako restomod od ICON 4×4

Američtí specialisté z ICON 4×4 představují svůj nejnovější restomod: klasický Chevrolet Advance Design s moderní technikou a výkonem 430 koní.

V posledních letech se ve světě zvyšuje zájem zákazníků a automobilových nadšenců po tzv. restomodech, neboli klasických autech s moderní technikou. Specialisté z americké společnosti ICON 4×4 reagují na zájem po modernizovaných historických pick-upech a představují znovuzrozený Chevrolet z roku 1950, který byl vzkříšen do nové podoby zvané Old School Edition Thriftmaster.

I když světle olivový pick-up není prvním Thriftmasterem od ICON 4×4, je prvním vozem z nové série Old School Edition Thriftmaster. Úplně prvním exemplářem byl Chevrolet z roku 1954, který se představil v červnu 2019. Nejnovější počin je ale jiný, protože vychází ze série nákladních vozů Chevrolet Advance Design, jež se představily po druhé světové válce v roce 1947. Tento konkrétní pick-up v minulém životě skutečně sloužil jako zemědělský náklaďák.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Technici z ICON 4×4 provedli kompletní renovaci, při níž spojili původní podvozek s moderním pohonem. Zastaralé hnací ústrojí nahradil vidlicový osmiválec Chevrolet LS3 s automatickou převodovkou 4L85-E, přičemž nejvyšší výkon 430 koní je přenášen na zadní kola. S nezávislým zavěšením a brzdami Brembo má Thriftmaster jízdní vlastnosti podle moderních standardů, takže při rychlé jízdě nepřipomíná doby před 70 lety.

I přesto byste si při pohledu zvenčí takto rozsáhlých úprav nejspíše nevšimli. Thriftmaster s dvoutónovým dobovým lakem a klasickými koly nijak nepřipomíná moderní auta. Podlaha nákladového prostoru je vyrobená z afrického teaku a ocelových lišt a jedinou výraznější odlišností od originálních exemplářů jsou emblémy společnosti ICON na kapotě.

Ani uvnitř byste si nevšimli výrazných rozdílů, ačkoli kožené čalounění sedadel, výplní dveří a stropu jsou jasnými vylepšeními. Klasická palubní deska byla zachována s původním ovládáním rádia a ventilace, ale ukrývá skryté Bluetooth stereo a moderní klimatizaci.

„V ICON 4×4 rádi oslavujeme nadčasové designy a dáváme jim nový život se zvýšeným výkonem, ovladatelností a pohodlím,“ říká zakladatel a hlavní designér společnosti ICON 4×4. „Původně se jednalo o nákladní vůz pro zemědělce, ale teď bude nový Thriftmaster využíván svým majitelem jako auto pro zábavu za volantem.“

Lotus Europa S: Civilizované Elise, které nikdo nekupoval

Několik let před úspěšnou Evorou se Lotus rozhodl navázat na úspěšný model z minulosti. Ke zklamání všech zúčastněných se však jednalo o naprostý prodejní propadák.

Číst celé

Honda Civic Type-R EK9: Klenot ze Suzuky

Japonský hot hatch, který je i dnes stále vnímán jako rychlý vůz, jenž poslouží nejen na ulici, ale i na okruhu. Jeho první generace se na trhu objevila před dvaceti lety a byla více hardcore než současná pátá generace s označením FK8.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Závodění v Americe napravilo pověst Audi

Monstra s pohonem všech čtyř kol kralovala na amerických okruzích a započala část úspěšné historie Audi v motorsportu.

Číst celé

Targa: Karoserie, která téměř vymřela

Odnímatelný střešní díl, ale přitom silueta kupé? To jsou karoserie typu targa.

Číst celé