Klasický pick-up Chevrolet s moderní technikou jako restomod od ICON 4×4

Američtí specialisté z ICON 4×4 představují svůj nejnovější restomod: klasický Chevrolet Advance Design s moderní technikou a výkonem 430 koní.

V posledních letech se ve světě zvyšuje zájem zákazníků a automobilových nadšenců po tzv. restomodech, neboli klasických autech s moderní technikou. Specialisté z americké společnosti ICON 4×4 reagují na zájem po modernizovaných historických pick-upech a představují znovuzrozený Chevrolet z roku 1950, který byl vzkříšen do nové podoby zvané Old School Edition Thriftmaster.

I když světle olivový pick-up není prvním Thriftmasterem od ICON 4×4, je prvním vozem z nové série Old School Edition Thriftmaster. Úplně prvním exemplářem byl Chevrolet z roku 1954, který se představil v červnu 2019. Nejnovější počin je ale jiný, protože vychází ze série nákladních vozů Chevrolet Advance Design, jež se představily po druhé světové válce v roce 1947. Tento konkrétní pick-up v minulém životě skutečně sloužil jako zemědělský náklaďák.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Technici z ICON 4×4 provedli kompletní renovaci, při níž spojili původní podvozek s moderním pohonem. Zastaralé hnací ústrojí nahradil vidlicový osmiválec Chevrolet LS3 s automatickou převodovkou 4L85-E, přičemž nejvyšší výkon 430 koní je přenášen na zadní kola. S nezávislým zavěšením a brzdami Brembo má Thriftmaster jízdní vlastnosti podle moderních standardů, takže při rychlé jízdě nepřipomíná doby před 70 lety.

I přesto byste si při pohledu zvenčí takto rozsáhlých úprav nejspíše nevšimli. Thriftmaster s dvoutónovým dobovým lakem a klasickými koly nijak nepřipomíná moderní auta. Podlaha nákladového prostoru je vyrobená z afrického teaku a ocelových lišt a jedinou výraznější odlišností od originálních exemplářů jsou emblémy společnosti ICON na kapotě.

Ani uvnitř byste si nevšimli výrazných rozdílů, ačkoli kožené čalounění sedadel, výplní dveří a stropu jsou jasnými vylepšeními. Klasická palubní deska byla zachována s původním ovládáním rádia a ventilace, ale ukrývá skryté Bluetooth stereo a moderní klimatizaci.

„V ICON 4×4 rádi oslavujeme nadčasové designy a dáváme jim nový život se zvýšeným výkonem, ovladatelností a pohodlím,“ říká zakladatel a hlavní designér společnosti ICON 4×4. „Původně se jednalo o nákladní vůz pro zemědělce, ale teď bude nový Thriftmaster využíván svým majitelem jako auto pro zábavu za volantem.“

Citroën DS: Francouzská Bohyně, která předběhla dobu o 20 let

Citroën DS je jedním z nejlepších, nejslavnějších a nejdůležitějších aut v historii automobilového průmyslu. Obrovský úspěch tohoto luxusního Citroënu odstartoval jen několik vteřin po oficiálním představení veřejnosti.

Číst celé

BMW M3 GTR Straßenversion: Závodní M3 pro každý den nikdy nevyjela

Coupe Sport Leichtbau nebylo nejlepší silniční verzí BMW M3 E46. BMW v roce 2002 vyrobilo několik kusů GTR Straßenversion, které se i přes homologaci pro běžný provoz nikdy nedostaly na silnici.

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Blíží se nová éra WRC. Detailně o hybridních pohonech, technice a pravidlech

Josef Fousek se detailně podíval na připravované změny v organizaci šampionátu World Rally Championship. Co nás čeká a nemine?

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé