Hyundai Tucson 2.0 CRDi N Line: Oblíbené SUV ve sportovním oblečku

Hyundai Tucson N Line je sportovně laděným vrcholem nabídky populárního rodinného SUV z Nošovic. S vrcholnou motorizací 2.0 CRDi je příjemným autem pro každý den.

Hyundai do toho v posledních letech pořádně šlape a založením sportovní divize N nám ukázal, že se nebojí vrhnout do konkurenčního boje s nejlepšími hráči na trhu. Pod vedením Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize BMW M, se zrodil řidičský zábavný a zajímavý hatchback Hyundai i30 N, a později i elegantnější Fastback, který zamíchal kartami v segmentu sportovních vozů do jednoho milionu korun. Filozofie sportovní divize značky Hyundai se ale postupně dostává i na obyčejnější modely, s nimiž se na silnicích setkáváme mnohem častěji.

Korejská značka, která vyrábí a vyvíjí modely pro evropský trh v České republice, se inspirovala sportovními pakety konkurenčních výrobců a svým zákazníkům nabízí stupeň výbavy N Line. Populární Hyundai Tucson je jedním z modelů s výbavovým balíčkem N Line a od obyčejných verzí se odlišuje sportovněji střiženým designem. Nejvýraznější změnou je přepracovaný přední nárazník s ostřejšími tvary, upravenou maskou chladiče a denním svícením ve tvaru bumerangů a decentním spoilerem na zádi.

I relativně malé změny mohou z celkem obyčejného SUV udělat nepřehlédnutelné auto. Hyundai Tucson N Line s vyzývavým červeným lakem, kontrastními černými doplňky a devatenáctipalcovými koly v městském provozu doslova vyčnívá nad ostatními nudně vypadajícími auty v populárních odstínech šedé. Červená je pro Tucson N Line asi nejvhodnější barvou, protože se objevuje i v interiéru. Sportovní sedadla se semišovými středy a koženými bočnicemi v něm totiž doplňuje červené prošívání palubní desky. Červené prošívání se objevuje i na voliči automatické převodovky, jehož tvar trochu připomíná pistolové hlavice řadicích pák klasických amerických muscle cars.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Sportovně tvarovaná sedadla mají povedenou ergonomii, interiér je příjemně prostorný, ale nelze v Tucsonu přehlédnout zub času. Současná generace se představila už v roce 2015, takže kvalita zpracování viditelně zaostává za novějšími modely značky. Většinu interiéru tvoří lacině vypadající tvrdé plasty, které ale naštěstí neotravují nepříjemným vrzáním. Jediným zklamáním sportovního balíčku N Line oproti normální nejvyšší výbavě Style je absence ventilace sedadel, která je v letních měsících k nezaplacení.

Smyslem verze N Line je být sportovně střiženou stylovkou, a tudíž se motorizace shodují s běžnou nabídkou. Vrcholným pohonem je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový vznětový motor CRDi s nejvyšším výkonem 185 koní a točivým 400 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min. Čtyřválcový turbodiesel je se příjemně sbírá už od nízkých otáček a nejsilnější zátah vyvine ve středním pásmu. Hyundai uvádí, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, ale spíše než zrychlením z místa Tucson s turbodieselem zaujme pružným zrychlením při předjíždění. V rychlostech okolo stovky to umí svižně, takže i bezpečně.

Spojení motoru s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol HTRAC funguje dobře a při jízdě nastává jen málo situací, při kterých si převodovka neví rady. Při běžném zacházení řadí zcela hladce a občasné záškuby nebo zaváhání se nejčastěji objevují jako reakce na zbrklé chování řidiče. Na sportování to ale bohužel není, protože Tucson N Line s automatem nemá pádla řazení pod volantem a „manuální“ změnu rychlostních stupňů lze provést pouze voličem převodovky. Logika řazení je ale obrácená – pohybem od sebe řadíte nahoru, k sobě dolů.

I s devatenáctipalcovými koly a přitvrzeným podvozkem (vpředu jsou pružiny o 8 % tužší, vzadu o 5 %) je Tucson N Line dobře naladěným kompromisem mezi komfortní a sportovnější jízdou, ale nejlépe se cítí při klidnější jízdě. V rychlejším tempu na okreskách se karoserie příliš nenaklání a podvozek poskytuje potřebnou jistotu, ale lehké přeposilované řízení s rychlejším převodem bohužel přenáší jen nutné minimum zpětné vazby. Hlavně informací od předních kol moc není.

Hyundai Tucson na českých silnicích patří k nejčastějším SUV, ale s atraktivnější verzí N Line se nesetkáváme často. Se silným turbodieselem pod kapotou, klidným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol v základní výbavě je zajímavou volbou, když přemýšlíte o cenově dostupném rodinném SUV. To všechno navíc zvládá s přijatelnou spotřebou okolo 7 litrů na 100 kilometrů.

Stěrače čelního okna vymyslela žena, ale lidé revolučnímu vynálezu nevěřili

Revoluční vynález Mary Andersonové zpříjemnil život za volantem nespočtu řidičů.

Číst celé

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Porsche C88: Levné Porsche pro chudý čínský lid

Porsche vyvinulo experimentální lidový model na žádost čínské vlády, která později smetla celý projekt ze stolu.

Číst celé

Ferrari 512 S Modulo: Futuristický koncept z galaxie Pininfarina

Fascinující Ferrari 512 S Modulo bylo posledním futuristickým konceptem Ferrari na podvozku závodního vozu od Pininfariny.

Číst celé