Hyundai Tucson 2.0 CRDi N Line: Oblíbené SUV ve sportovním oblečku

Hyundai Tucson N Line je sportovně laděným vrcholem nabídky populárního rodinného SUV z Nošovic. S vrcholnou motorizací 2.0 CRDi je příjemným autem pro každý den.

Hyundai do toho v posledních letech pořádně šlape a založením sportovní divize N nám ukázal, že se nebojí vrhnout do konkurenčního boje s nejlepšími hráči na trhu. Pod vedením Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize BMW M, se zrodil řidičský zábavný a zajímavý hatchback Hyundai i30 N, a později i elegantnější Fastback, který zamíchal kartami v segmentu sportovních vozů do jednoho milionu korun. Filozofie sportovní divize značky Hyundai se ale postupně dostává i na obyčejnější modely, s nimiž se na silnicích setkáváme mnohem častěji.

Korejská značka, která vyrábí a vyvíjí modely pro evropský trh v České republice, se inspirovala sportovními pakety konkurenčních výrobců a svým zákazníkům nabízí stupeň výbavy N Line. Populární Hyundai Tucson je jedním z modelů s výbavovým balíčkem N Line a od obyčejných verzí se odlišuje sportovněji střiženým designem. Nejvýraznější změnou je přepracovaný přední nárazník s ostřejšími tvary, upravenou maskou chladiče a denním svícením ve tvaru bumerangů a decentním spoilerem na zádi.

I relativně malé změny mohou z celkem obyčejného SUV udělat nepřehlédnutelné auto. Hyundai Tucson N Line s vyzývavým červeným lakem, kontrastními černými doplňky a devatenáctipalcovými koly v městském provozu doslova vyčnívá nad ostatními nudně vypadajícími auty v populárních odstínech šedé. Červená je pro Tucson N Line asi nejvhodnější barvou, protože se objevuje i v interiéru. Sportovní sedadla se semišovými středy a koženými bočnicemi v něm totiž doplňuje červené prošívání palubní desky. Červené prošívání se objevuje i na voliči automatické převodovky, jehož tvar trochu připomíná pistolové hlavice řadicích pák klasických amerických muscle cars.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Sportovně tvarovaná sedadla mají povedenou ergonomii, interiér je příjemně prostorný, ale nelze v Tucsonu přehlédnout zub času. Současná generace se představila už v roce 2015, takže kvalita zpracování viditelně zaostává za novějšími modely značky. Většinu interiéru tvoří lacině vypadající tvrdé plasty, které ale naštěstí neotravují nepříjemným vrzáním. Jediným zklamáním sportovního balíčku N Line oproti normální nejvyšší výbavě Style je absence ventilace sedadel, která je v letních měsících k nezaplacení.

Smyslem verze N Line je být sportovně střiženou stylovkou, a tudíž se motorizace shodují s běžnou nabídkou. Vrcholným pohonem je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový vznětový motor CRDi s nejvyšším výkonem 185 koní a točivým 400 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min. Čtyřválcový turbodiesel je se příjemně sbírá už od nízkých otáček a nejsilnější zátah vyvine ve středním pásmu. Hyundai uvádí, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, ale spíše než zrychlením z místa Tucson s turbodieselem zaujme pružným zrychlením při předjíždění. V rychlostech okolo stovky to umí svižně, takže i bezpečně.

Spojení motoru s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol HTRAC funguje dobře a při jízdě nastává jen málo situací, při kterých si převodovka neví rady. Při běžném zacházení řadí zcela hladce a občasné záškuby nebo zaváhání se nejčastěji objevují jako reakce na zbrklé chování řidiče. Na sportování to ale bohužel není, protože Tucson N Line s automatem nemá pádla řazení pod volantem a „manuální“ změnu rychlostních stupňů lze provést pouze voličem převodovky. Logika řazení je ale obrácená – pohybem od sebe řadíte nahoru, k sobě dolů.

I s devatenáctipalcovými koly a přitvrzeným podvozkem (vpředu jsou pružiny o 8 % tužší, vzadu o 5 %) je Tucson N Line dobře naladěným kompromisem mezi komfortní a sportovnější jízdou, ale nejlépe se cítí při klidnější jízdě. V rychlejším tempu na okreskách se karoserie příliš nenaklání a podvozek poskytuje potřebnou jistotu, ale lehké přeposilované řízení s rychlejším převodem bohužel přenáší jen nutné minimum zpětné vazby. Hlavně informací od předních kol moc není.

Hyundai Tucson na českých silnicích patří k nejčastějším SUV, ale s atraktivnější verzí N Line se nesetkáváme často. Se silným turbodieselem pod kapotou, klidným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol v základní výbavě je zajímavou volbou, když přemýšlíte o cenově dostupném rodinném SUV. To všechno navíc zvládá s přijatelnou spotřebou okolo 7 litrů na 100 kilometrů.

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Maserati 250F: Fascinující vítězství na Nürburgringu

Maserati předvedlo při návrhu 250F skvělou práci, ale i přesto s ním dokázal excelovat jeden jediný muž. Juan Manuel Fangio upevnil status legendy fascinujícím vítězstvím na Nürburgringu v roce 1957.

Číst celé

Honda HSC: Potenciální nástupce NSX, kterého Honda nechtěla vyrábět

Sportovní Honda HSC s motorem uprostřed vypadala jako nástupce legendární Hondy NSX, ale nakonec byla pouhým cvičením.

Číst celé

NSU Ro 80: Chválený sedan, kterého se lidé báli

Novináři nezvyklý sedan z dílen NSU milovali a udělili mu důležitý titul, ale konstrukce, která byla ještě v plenkách, předurčila jeho neúspěch.

Číst celé

Desmond: Superpevná kola z Ruska

Jeden z nejdůležitějších výrobců “JDM kol” překvapivě nepocházel z Japonska. Přečtěte si příběh kol, která vznikla v továrně, jíž využívá i výrobce letadel Antonov.

Číst celé