Hyundai Tucson 2.0 CRDi N Line: Oblíbené SUV ve sportovním oblečku

Hyundai Tucson N Line je sportovně laděným vrcholem nabídky populárního rodinného SUV z Nošovic. S vrcholnou motorizací 2.0 CRDi je příjemným autem pro každý den.

Hyundai do toho v posledních letech pořádně šlape a založením sportovní divize N nám ukázal, že se nebojí vrhnout do konkurenčního boje s nejlepšími hráči na trhu. Pod vedením Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize BMW M, se zrodil řidičský zábavný a zajímavý hatchback Hyundai i30 N, a později i elegantnější Fastback, který zamíchal kartami v segmentu sportovních vozů do jednoho milionu korun. Filozofie sportovní divize značky Hyundai se ale postupně dostává i na obyčejnější modely, s nimiž se na silnicích setkáváme mnohem častěji.

Korejská značka, která vyrábí a vyvíjí modely pro evropský trh v České republice, se inspirovala sportovními pakety konkurenčních výrobců a svým zákazníkům nabízí stupeň výbavy N Line. Populární Hyundai Tucson je jedním z modelů s výbavovým balíčkem N Line a od obyčejných verzí se odlišuje sportovněji střiženým designem. Nejvýraznější změnou je přepracovaný přední nárazník s ostřejšími tvary, upravenou maskou chladiče a denním svícením ve tvaru bumerangů a decentním spoilerem na zádi.

I relativně malé změny mohou z celkem obyčejného SUV udělat nepřehlédnutelné auto. Hyundai Tucson N Line s vyzývavým červeným lakem, kontrastními černými doplňky a devatenáctipalcovými koly v městském provozu doslova vyčnívá nad ostatními nudně vypadajícími auty v populárních odstínech šedé. Červená je pro Tucson N Line asi nejvhodnější barvou, protože se objevuje i v interiéru. Sportovní sedadla se semišovými středy a koženými bočnicemi v něm totiž doplňuje červené prošívání palubní desky. Červené prošívání se objevuje i na voliči automatické převodovky, jehož tvar trochu připomíná pistolové hlavice řadicích pák klasických amerických muscle cars.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Sportovně tvarovaná sedadla mají povedenou ergonomii, interiér je příjemně prostorný, ale nelze v Tucsonu přehlédnout zub času. Současná generace se představila už v roce 2015, takže kvalita zpracování viditelně zaostává za novějšími modely značky. Většinu interiéru tvoří lacině vypadající tvrdé plasty, které ale naštěstí neotravují nepříjemným vrzáním. Jediným zklamáním sportovního balíčku N Line oproti normální nejvyšší výbavě Style je absence ventilace sedadel, která je v letních měsících k nezaplacení.

Smyslem verze N Line je být sportovně střiženou stylovkou, a tudíž se motorizace shodují s běžnou nabídkou. Vrcholným pohonem je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový vznětový motor CRDi s nejvyšším výkonem 185 koní a točivým 400 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min. Čtyřválcový turbodiesel je se příjemně sbírá už od nízkých otáček a nejsilnější zátah vyvine ve středním pásmu. Hyundai uvádí, že zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, ale spíše než zrychlením z místa Tucson s turbodieselem zaujme pružným zrychlením při předjíždění. V rychlostech okolo stovky to umí svižně, takže i bezpečně.

Spojení motoru s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol HTRAC funguje dobře a při jízdě nastává jen málo situací, při kterých si převodovka neví rady. Při běžném zacházení řadí zcela hladce a občasné záškuby nebo zaváhání se nejčastěji objevují jako reakce na zbrklé chování řidiče. Na sportování to ale bohužel není, protože Tucson N Line s automatem nemá pádla řazení pod volantem a „manuální“ změnu rychlostních stupňů lze provést pouze voličem převodovky. Logika řazení je ale obrácená – pohybem od sebe řadíte nahoru, k sobě dolů.

I s devatenáctipalcovými koly a přitvrzeným podvozkem (vpředu jsou pružiny o 8 % tužší, vzadu o 5 %) je Tucson N Line dobře naladěným kompromisem mezi komfortní a sportovnější jízdou, ale nejlépe se cítí při klidnější jízdě. V rychlejším tempu na okreskách se karoserie příliš nenaklání a podvozek poskytuje potřebnou jistotu, ale lehké přeposilované řízení s rychlejším převodem bohužel přenáší jen nutné minimum zpětné vazby. Hlavně informací od předních kol moc není.

Hyundai Tucson na českých silnicích patří k nejčastějším SUV, ale s atraktivnější verzí N Line se nesetkáváme často. Se silným turbodieselem pod kapotou, klidným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol v základní výbavě je zajímavou volbou, když přemýšlíte o cenově dostupném rodinném SUV. To všechno navíc zvládá s přijatelnou spotřebou okolo 7 litrů na 100 kilometrů.

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Chrysler koupil Lamborghini v dubnu 1987, aby pomohlo s vývojem Viperu

Lamborghini se za 7 let pod křídly Chrysleru začalo stavět na vlastní nohy a pomohlo Američanům s vývojem legendárního Dodge Viper.

Číst celé

GTO versus GTO: Obstálo Ferrari proti Pontiacu v americkém testu?

Americký magazín Car and Driver nezvládl sehnat originální Ferrari 250 GTO do unikátního srovnávacího testu s americkým Pontiacem GTO, a tak musel improvizovat. Čtenářům přinesl srovnání na základě kratičkých dojmů, jaké novináři získali na sedadle spolujezdce Ferrari a ve speciálně vyvinutém muscle caru.

Číst celé

Chrysler navrhl sedm turbín pro pohon aut

Určitě jste slyšeli o Chrysleru Turbine Car, který byl poháněný turbínou, jak už jeho název vypovídá. Americká značka ale do vývoje technologie investovala daleko více času a peněz, než by se na první pohled mohlo zdát.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé