Hyundai překvapuje: Vyvíjí sportovní vůz s motorem uprostřed!

Sportovní Hyundai s motorem uprostřed bude vycházet ze závodního konceptu RM19.

Hyundai v roce 2014 představil koncept Veloster Midship s motorem uprostřed, který byl o rok později následován upravenou verzí RM15 s velkým úbytkem hmotnosti. Jihokorejská značka se nezastavila a na letošním autosalonu v Los Angeles představila novou verzi RM19.

Úsilí inženýrů není zbytečné, protože veškerý čas a peníze investované do ambiciózního projektu najdou využití už za několik let. Hyundai se rozhodl, že vyvine a uvede na trh sportovní vůz s motorem uprostřed! Tiskový mluvčí společnosti v rozhovoru pro magazín Car and Driver řekl, že vedoucí vývoje Albert Biermann nedělá koncepty jen tak.

Silniční model zůstane věrný konceptu RM19, který vychází z Velosteru, ale nebude mít šílené aerodynamické prvky a bláznivě rozšířené blatníky. Koncept s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 390 koní, který je přizpůsoben závodní specifikaci TCR, posílá sílu motoru na zadní kola skrze šestistupňové sekvenční převodovky.

O vývoji nového sportovního vozu Hyundai s motorem uprostřed zatím moc nevíme, ale podle oficiálních informací se můžeme začít těšit. Hyundai se v poslední době opravdu snaží, a když si něco vezme do hlavy, tak to dotáhne do konce. Nejvhodnějším příkladem může být skvělý Hyundai i30 Fastback N Performance.

Lancia Stratos Sibilo: Sportovní vůz budoucnosti podle vizí 70. let

Sedmdesátá léta patřila k obdobím, kdy návrháři realizovali vášnivé představy o sportovních vozech budoucnosti. Stratos Sibilo byl jedním z nich.

Číst celé

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Peerless GT: Zapomenutý sporťák zaujal úspěchem v Le Mans 1958

Dnes zapomenutý Peerless GT se ukázal na startu vytrvalostního závodu Le Mans a zaujal prvním místem ve své třídě a celkovým umístěním na 16 místě.

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé

Ferrari F40: Oslava čtyřicátin, která vstoupila do dějin

Rally skupiny B zaujala mnoho značek, u kterých bychom v současnosti nečekali účast v podobném šampionátu. Jednou z nich bylo i Ferrari, jenž se nakonec nestihlo zúčastnit, ale zkušenosti z vývoje přeneslo do návrhu jednoho z nejlepších superaut všech dob.

Číst celé

Smutný osud Mustangu Mach 1, který sloužil u japonské policie

Zapomenutý služební vůz policie z prefektury Tochigi odhaluje skrytý příběh oficiálně dovezených Mustangů do Japonska.

Číst celé