Hennessey si brousí zuby na Bugatti Chiron

Za svou další oběť si může nadupaná bestie vybrat i Koenigsegg Agera RS.

Již od počátků motorismu se lidstvo snaží dosahovat stále vyšších rychlostí. Dlouhé roky rychlostním rekordům produkčních aut kralovalo Bugatti, jehož Veyron je překonán nástupcem Chiron. Nejvyšší dosažitelná rychlost aktuálního modelu se odhaduje na 463 kilometrů v hodině, což je opravdu hodně. V Texasu si ale myslí, že zvládnou více.

Základ zbrusu nového Hennessey Venom F5 tvoří karbonový monokok s karoserií z uhlíkových vláken, jenž je výrazně aerodynamičtější než předchozího Venomu GT. Přestože Hennessey nezveřejnil jakékoliv údaje o hmotnosti, F5 by měl být oproti Chironu až o půl tuny lehčí, čímž by mohl vážit okolo 1 500 kilogramů.

O pohon se stará obrovský dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož válce mají celkový zdvihový objem 7,4 litru. Motor vlastní konstrukce dosahuje maximálního výkonu 1600 koní a masivního točivého momentu až 1 762 Nm. Brutální hnací sílu využívá jednospojková sekvenční převodovka, pro milovníky opravdového vzrušení je k dispozici i klasický manuál, a dále ji posílá pouze na zadní kola, na rozdíl od Bugatti s pohonem všech kol.

Z údajů zaznamenaných elektronickou kontrolou trakce s GPS je zřejmé, že Venom F5 má snahu protáčet kola až do 225 km/h. Výrobce neudává běžný čas akcelerace na 100 kilometrů v hodině, ale hypersport atakuje 300 km/h za necelých 10 vteřin a číslovka 400 se na rychloměru objeví během dalších 10 sekund. Dle slov továrny by se měl ukazatel zastavit na 484 kilometrech v hodině.

John Hennessey, zakladatel značky, bude zájemce o exkluzivní vůz osobně schvalovat a má v plánu vyrobit pouhých 24 exemplářů. Základní cena je v přepočtu 35 milionů korun, jíž může široká příplatková výbava zvýšit o dalších 9 milionů.

BMW M5 Touring vzniklo s motorem V12. Pomáhalo při vývoji McLarenu F1

Tajný prototyp BMW M5 Touring s dvanáctiválcem vznikl jako platforma pro testování motoru McLarenu F1.

Číst celé

Koenig Specials: Tovární Ferrari byla příliš pomalá

Bláznivě široké bodykity se v posledních letech rozšířily po celém světě hlavně z malého Japonska, kde sídlí společnosti jako Liberty Walk, Rocket Bunny či RAUH-Welt Begriff. Ve druhé polovině minulého století se tímto směrem úprav ale vydali i v Německu.

Číst celé

Koncepty vzdávající hold legendám. Vybrali jsme šest nejúžasnějších

Zběsilé křivky a technologie budoucnosti. To spojuje šestici konceptů, o nichž si myslíme, že je automobilky měly vyrábět. Bohužel se jich nikdy nedočkáme.

Číst celé

Proč vznikl projekt Temple of Speed a kde je jeho místo dnes?

Tlak na motoristy se spalovacími agregáty k výměně za vozy na baterie a masáž EU směrem k vývoji v automobilkách jsou pro nás bytostně odporné a nesmyslné fragmenty dnešní doby. Už při vzniku Temple of Speed více jak deset let zpět jsme se jasně zařadili do proudu společností, organizací a institucí, které tyto jednostranné škatulkovací praktiky striktně odmítají. My jsme tu ale ve skutečnosti od počátku z jiného důvodu. A tím je čistá láska automobilismu a její šíření. 

Číst celé

Aston Martin DB5 byl dvakrát dražší oproti konkurenčnímu E-Type

Nelze mu odepřít image luxusního GT pro agenta britské tajné služby. Aston Martin DB5 však byl velmi exkluzivní i mimo filmová plátna.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé