GTO Engineering Moderna: Charakter klasických Ferrari v moderním těle

GTO Engineering Moderna bude moderní reinkarnací klasických Ferrari z karbonu a hliníku a se silným vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.

Britští specialisté na klasická Ferrari ze společnosti GTO Engineering ukázali světu svůj nejnovější projekt, kterým je unikátní sportovní vůz inspirovaný závodními grand tourery Ferrari ze šedesátých let. Zakázkový vůz s modelovým označením Moderna bude díky ocelovému trubkovému rámu, hliníkovým pomocným rámům a karoserii z uhlíkových vláken vážit méně než tunu.

Navzdory klasickému retro designu se díky nezávislému zavěšení všech kol a výkonným brzdám bude řídit jako opravdový moderní sportovní vůz. Hnací sílu bude vytvářet vidlicový dvanáctiválec se čtyřmi vačkovými hřídeli, vycházející z historických motorů Ferrari, v celém autě bude moderní elektronika a každý exemplář bude zcela přizpůsoben přáním svého majitele.

„Je vzrušující konečně pracovat na našem novém projektu – sportovním automobilu, o kterém už nějakou dobu diskutujeme, skicujeme ho, specifikujeme a zdokonalujeme,“ říká Mark Lyon, výkonný ředitel společnosti GTO Enginnering, která pracuje na vizi vlastního vozu už od svého založení v roce 1991.

V dnešních dnech inženýři pracují na technických vlastnostech a návrháři jsou připraveni odhalit finální design Moderny. Během vývoje restomodu Ferrari 250 SWB Revival a při pracích na různých klasických Ferrari se lidé z GTO Engineering rozhodli, že za dvě klíčové vlastnosti pro vývoj nového sporťáku zvolí motor a hmotnost automobilu.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

„Od začátku víme, že by náš sportovní vůz měl vážit méně než 1 000 kilogramů a měl by být poháněn čtyřvačkovým vidlicovým dvanáctiválcem. To je koncepce motoru, kterou velmi dobře známe a snažíme se ji zlepšovat. K dosažení požadované nízké hmotnosti použijeme uhlíková vlákna, která se v šedesátých letech nepoužívala, a další kompozitní materiály.“

Mark Lyon si uvědomuje, že celkový pocit z auta a jeho řízení je stejně důležitý jako nádherný design a charakterní motor. Materiálem pro výrobu kapoty a dveří bude hliník, který je stále lehký, ale oproti uhlíkovým materiálům vytváří pocit „váhy“. Tvůrci chtějí, aby se řidič a spolujezdec s Modernou cítili stejně, jako s originálním klasickým Ferrari.

GTO Engineering Moderna vypadá opravdu zajímavě a my se nemůžeme dočkat, až ji uvidíme v produkční podobě.

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé

Zrození, život a smrt Lamborghini Countach

Klínovitý idol mládeže sedmdesátých a osmdesátých let měl mnoho porodních bolestí, ale nakonec se mu úspěšně podařilo nahradit nezapomenutelnou Miuru.

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Paul Rosche: Motorářský génius z BMW a konstruktér motoru McLarenu F1

Paul Rosche se jako talentovaný inženýr s citem pro vačkové hřídele podílel na vývoji nejslavnějších motorů v historii BMW.

Číst celé

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé