GTO Engineering Moderna: Charakter klasických Ferrari v moderním těle

GTO Engineering Moderna bude moderní reinkarnací klasických Ferrari z karbonu a hliníku a se silným vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.

Britští specialisté na klasická Ferrari ze společnosti GTO Engineering ukázali světu svůj nejnovější projekt, kterým je unikátní sportovní vůz inspirovaný závodními grand tourery Ferrari ze šedesátých let. Zakázkový vůz s modelovým označením Moderna bude díky ocelovému trubkovému rámu, hliníkovým pomocným rámům a karoserii z uhlíkových vláken vážit méně než tunu.

Navzdory klasickému retro designu se díky nezávislému zavěšení všech kol a výkonným brzdám bude řídit jako opravdový moderní sportovní vůz. Hnací sílu bude vytvářet vidlicový dvanáctiválec se čtyřmi vačkovými hřídeli, vycházející z historických motorů Ferrari, v celém autě bude moderní elektronika a každý exemplář bude zcela přizpůsoben přáním svého majitele.

„Je vzrušující konečně pracovat na našem novém projektu – sportovním automobilu, o kterém už nějakou dobu diskutujeme, skicujeme ho, specifikujeme a zdokonalujeme,“ říká Mark Lyon, výkonný ředitel společnosti GTO Enginnering, která pracuje na vizi vlastního vozu už od svého založení v roce 1991.

V dnešních dnech inženýři pracují na technických vlastnostech a návrháři jsou připraveni odhalit finální design Moderny. Během vývoje restomodu Ferrari 250 SWB Revival a při pracích na různých klasických Ferrari se lidé z GTO Engineering rozhodli, že za dvě klíčové vlastnosti pro vývoj nového sporťáku zvolí motor a hmotnost automobilu.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

„Od začátku víme, že by náš sportovní vůz měl vážit méně než 1 000 kilogramů a měl by být poháněn čtyřvačkovým vidlicovým dvanáctiválcem. To je koncepce motoru, kterou velmi dobře známe a snažíme se ji zlepšovat. K dosažení požadované nízké hmotnosti použijeme uhlíková vlákna, která se v šedesátých letech nepoužívala, a další kompozitní materiály.“

Mark Lyon si uvědomuje, že celkový pocit z auta a jeho řízení je stejně důležitý jako nádherný design a charakterní motor. Materiálem pro výrobu kapoty a dveří bude hliník, který je stále lehký, ale oproti uhlíkovým materiálům vytváří pocit „váhy“. Tvůrci chtějí, aby se řidič a spolujezdec s Modernou cítili stejně, jako s originálním klasickým Ferrari.

GTO Engineering Moderna vypadá opravdu zajímavě a my se nemůžeme dočkat, až ji uvidíme v produkční podobě.

Chrysler Turbine: Mexického prezidenta zajímalo, jestli jezdí na tequilu

Experimentální Chrysler Turbine uměl spalovat téměř jakoukoli hořlavinu, k čemuž patřil i oblíbený mexický alkohol.

Číst celé

Nitrous Oxide System je efektivní berlička

Nejméně používaný způsob přeplňování se stal známý hlavně kvůli hrám Need For Speed a filmové sérii Rychle a zběsile. Jednoduchý způsob zvýšení výkonu má bohužel mnoho nevýhod.

Číst celé

Porsche 356/01: Počátek historie Porsche vznikl ve skromných poválečných podmínkách

Porsche se zapsalo do automobilové historie jako jeden nejslavnějších výrobců sportovních vozů. První vyrobený vůz značky vznikl v těžkých poválečných podmínkách poraženého Německa, ale byl okamžitým úspěchem.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Poprvé na krajnici

Aneb jak se občas říká: oranžová vesta, taky cesta.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé