Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Prozradíme vám malé tajemství: když se zúčastníte autosalonu, lidé na stánku tam nejsou jen proto, aby vypadali hezky a mluvili o pozitivních vlastnostech nových modelů. Slouží jako oči a uši automobilky. Lidé na stánku jsou často placení za to, aby pozorně sledovali reakce návštěvníků a předkládali pravidelné zprávy o tom, co vidí a slyší.

Veškerá zpětná vazba je pro automobilky důležitá při tvorbě obchodních a marketingových modelů nebo při pozdějších modernizacích vozů. Nejdůležitější zpětná vazba pochází od potenciálních zákazníků, kteří mohou mít podstatné připomínky na design, výbavu a další vlastnosti nově představených modelů. Jde o levný a snadný průzkum trhu a zdaleka není nový.

Zpráva, kterou podali členové stánku Citroënu poté, co se na autosalonu v Paříži v roce 1948 představil ikonický model 2CV, je fascinující čtení. Odhaluje, že velký počet návštěvníků autosalonu nebyl příliš otevřený novému základnímu modelu značky. Podle jejich slov se jednalo o ošklivé, pomalé a směšné auto, které bylo předurčeno k neúspěchu.

Původní patnáctistránková zpráva ve francouzštině se v současnosti nachází v archivu Citroënu, ale na internetu se objevilo několik přeložených záznamů, jejichž pomocí si dokážeme představit, jak veřejnost přijala legendární kachnu.

Pozitivní reakce

  • Není to tak hrozné.
  • Musíme si na ten design zvyknout. Až jich bude jezdit několik tisíc, stanou se součástí světa a bude se na ně koukat dobře.
  • Líbí se mi odpružení.
  • Šedá barva není příliš přitažlivá, ale pravděpodobně tu je z dobrého důvodu.
  • Rád bych viděl motor. Věřím, že je revoluční.
  • 2CV je lepší než motocykl.
  • Vážně není příliš atraktivní. Cenově je ale dostupné a prostornější než Rovin.*
  • Za tu cenu nemůžeme očekávat Cadillac.
  • Sedadla jsou velmi pohodlná.
  • Vypadá to jako velmi praktické auto.
  • Je to opravdu prostorné. Uvnitř je více místa než v Peugeotu 202 nebo Renaultu.
  • Světlomety nemusí být obrovské, aby osvítily silnici. Jeep vás prakticky oslepí, když jede v protisměru a má drobná světla.
  • Citroën bych si koupil se zavřenýma očima. U Citroënu víte, že se vám podařilo získat dobré auto, které bylo důkladně otestováno před uvedením na trh.
  • Společnost, která navrhla Traction Avant se nemůže mýlit.

Negativní reakce

  • Opravdu by Citroën stálo více peněz, kdyby dal 2CV více stylového designu?
  • Překvapuje mě, že se Citroën odvážil ukázat něco takového.
  • Není to auto, je to houpačka pro děti.
  • Není to auto, je to loď.
  • Zajímalo by mě, jestli se ve 2CV dostanete na moře.
  • Než to uvedou na trh, budou muset předělat nastavení podvozku.
  • Vsadím se, že tato věc doslova vzlétne, když v ní ve vysoké rychlosti přejedete nerovnost na silnici.
  • Šedá barva mi připomíná nemocniční pokoj. Ošklivá volba.
  • Je to sardinka na kolech.
  • Citroënu došel plech, takže na střechu použili plachtu.
  • Myslíte si, že to auto testovali v silném bočním větru?
  • Do auta se může dostat kdokoliv, kdo má nůž.
  • Zajímalo by mě, jestli se dodává se šlapkami.
  • Nedovolí nám otevřít kapotu, protože nevědí, jaký motor budou používat.
  • Citroën měl investovat více peněz, aby udělal lepší auto. Raději bych utratil o 50 000 franků více a koupil si Renault.
  • Obávám se, že voda prosakuje skrz střechu, když prší.
  • Není tam ani palubní deska.
  • Stěrače čelního skla jsou ovládány ručně. Místo toho, aby udělali pokrok dopředu, jdou dozadu.
  • Je to zklamání. Škoda, že tu není pan Citroën, aby to viděl!
  • V okolí jich bude jezdit hodně, ale dovedu si představit, že v zahraničí neprodají ani jeden.

*Rovin je prťavý francouzský kabriolet poprvé představený v roce 1946.

Galerie: 10 skvělých starých reklam na Porsche

A je tu další galerie plná dobré reklamy na dobrá auta. Tentokrát Porsche.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Plazící se lowridery oslavovaly svobodu a zviditelňovaly menšinu

Stylová nepřehlédnutelná auta, která jsou doplněna hip hopem nesoucím se z výkonných audiosoustav. Lowridery vznikly v hispánské menšině, aby její členové mohli sdílet svou svobodu a upozornit americké obyvatelstvo voláním “jsme tady!”. Z jednoduché myšlenky se postupem let stal jeden z nejlépe vypadajících tuningových směrů na poli amerických aut.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Lancia Delta S4 Group B: Historie závodního speciálu, který způsobil konec skupiny B

Lancia Delta S4 závodila ve slavné rally skupině B a byla jedním z několika důvodů, proč byla celá kategorie ukončena.

Číst celé