Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Prozradíme vám malé tajemství: když se zúčastníte autosalonu, lidé na stánku tam nejsou jen proto, aby vypadali hezky a mluvili o pozitivních vlastnostech nových modelů. Slouží jako oči a uši automobilky. Lidé na stánku jsou často placení za to, aby pozorně sledovali reakce návštěvníků a předkládali pravidelné zprávy o tom, co vidí a slyší.

Veškerá zpětná vazba je pro automobilky důležitá při tvorbě obchodních a marketingových modelů nebo při pozdějších modernizacích vozů. Nejdůležitější zpětná vazba pochází od potenciálních zákazníků, kteří mohou mít podstatné připomínky na design, výbavu a další vlastnosti nově představených modelů. Jde o levný a snadný průzkum trhu a zdaleka není nový.

Zpráva, kterou podali členové stánku Citroënu poté, co se na autosalonu v Paříži v roce 1948 představil ikonický model 2CV, je fascinující čtení. Odhaluje, že velký počet návštěvníků autosalonu nebyl příliš otevřený novému základnímu modelu značky. Podle jejich slov se jednalo o ošklivé, pomalé a směšné auto, které bylo předurčeno k neúspěchu.

Původní patnáctistránková zpráva ve francouzštině se v současnosti nachází v archivu Citroënu, ale na internetu se objevilo několik přeložených záznamů, jejichž pomocí si dokážeme představit, jak veřejnost přijala legendární kachnu.

Pozitivní reakce

  • Není to tak hrozné.
  • Musíme si na ten design zvyknout. Až jich bude jezdit několik tisíc, stanou se součástí světa a bude se na ně koukat dobře.
  • Líbí se mi odpružení.
  • Šedá barva není příliš přitažlivá, ale pravděpodobně tu je z dobrého důvodu.
  • Rád bych viděl motor. Věřím, že je revoluční.
  • 2CV je lepší než motocykl.
  • Vážně není příliš atraktivní. Cenově je ale dostupné a prostornější než Rovin.*
  • Za tu cenu nemůžeme očekávat Cadillac.
  • Sedadla jsou velmi pohodlná.
  • Vypadá to jako velmi praktické auto.
  • Je to opravdu prostorné. Uvnitř je více místa než v Peugeotu 202 nebo Renaultu.
  • Světlomety nemusí být obrovské, aby osvítily silnici. Jeep vás prakticky oslepí, když jede v protisměru a má drobná světla.
  • Citroën bych si koupil se zavřenýma očima. U Citroënu víte, že se vám podařilo získat dobré auto, které bylo důkladně otestováno před uvedením na trh.
  • Společnost, která navrhla Traction Avant se nemůže mýlit.

Negativní reakce

  • Opravdu by Citroën stálo více peněz, kdyby dal 2CV více stylového designu?
  • Překvapuje mě, že se Citroën odvážil ukázat něco takového.
  • Není to auto, je to houpačka pro děti.
  • Není to auto, je to loď.
  • Zajímalo by mě, jestli se ve 2CV dostanete na moře.
  • Než to uvedou na trh, budou muset předělat nastavení podvozku.
  • Vsadím se, že tato věc doslova vzlétne, když v ní ve vysoké rychlosti přejedete nerovnost na silnici.
  • Šedá barva mi připomíná nemocniční pokoj. Ošklivá volba.
  • Je to sardinka na kolech.
  • Citroënu došel plech, takže na střechu použili plachtu.
  • Myslíte si, že to auto testovali v silném bočním větru?
  • Do auta se může dostat kdokoliv, kdo má nůž.
  • Zajímalo by mě, jestli se dodává se šlapkami.
  • Nedovolí nám otevřít kapotu, protože nevědí, jaký motor budou používat.
  • Citroën měl investovat více peněz, aby udělal lepší auto. Raději bych utratil o 50 000 franků více a koupil si Renault.
  • Obávám se, že voda prosakuje skrz střechu, když prší.
  • Není tam ani palubní deska.
  • Stěrače čelního skla jsou ovládány ručně. Místo toho, aby udělali pokrok dopředu, jdou dozadu.
  • Je to zklamání. Škoda, že tu není pan Citroën, aby to viděl!
  • V okolí jich bude jezdit hodně, ale dovedu si představit, že v zahraničí neprodají ani jeden.

*Rovin je prťavý francouzský kabriolet poprvé představený v roce 1946.

Chrysler Turbine: Mexického prezidenta zajímalo, jestli jezdí na tequilu

Experimentální Chrysler Turbine uměl spalovat téměř jakoukoli hořlavinu, k čemuž patřil i oblíbený mexický alkohol.

Číst celé

Mototechna roku 1974: 7 aut, která jste mohli mít

Auta, jimiž jezdili naši otcové a dědové. Víte, kolik stála jako nová?

Číst celé

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Číst celé

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Porsche 914: Volkswagen zradil kvůli směšnému názoru nového šéfa

Vývoj a prodej typu 914 mohl být pro Porsche úspěšnou spoluprací s Volkswagenem. Změny ve vedení lidové značky však zajistily pouze jednostranný úspěch. Důvod podrazu ze strany Volkswagenu byl směšný.

Číst celé