Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Prozradíme vám malé tajemství: když se zúčastníte autosalonu, lidé na stánku tam nejsou jen proto, aby vypadali hezky a mluvili o pozitivních vlastnostech nových modelů. Slouží jako oči a uši automobilky. Lidé na stánku jsou často placení za to, aby pozorně sledovali reakce návštěvníků a předkládali pravidelné zprávy o tom, co vidí a slyší.

Veškerá zpětná vazba je pro automobilky důležitá při tvorbě obchodních a marketingových modelů nebo při pozdějších modernizacích vozů. Nejdůležitější zpětná vazba pochází od potenciálních zákazníků, kteří mohou mít podstatné připomínky na design, výbavu a další vlastnosti nově představených modelů. Jde o levný a snadný průzkum trhu a zdaleka není nový.

Zpráva, kterou podali členové stánku Citroënu poté, co se na autosalonu v Paříži v roce 1948 představil ikonický model 2CV, je fascinující čtení. Odhaluje, že velký počet návštěvníků autosalonu nebyl příliš otevřený novému základnímu modelu značky. Podle jejich slov se jednalo o ošklivé, pomalé a směšné auto, které bylo předurčeno k neúspěchu.

Původní patnáctistránková zpráva ve francouzštině se v současnosti nachází v archivu Citroënu, ale na internetu se objevilo několik přeložených záznamů, jejichž pomocí si dokážeme představit, jak veřejnost přijala legendární kachnu.

Pozitivní reakce

  • Není to tak hrozné.
  • Musíme si na ten design zvyknout. Až jich bude jezdit několik tisíc, stanou se součástí světa a bude se na ně koukat dobře.
  • Líbí se mi odpružení.
  • Šedá barva není příliš přitažlivá, ale pravděpodobně tu je z dobrého důvodu.
  • Rád bych viděl motor. Věřím, že je revoluční.
  • 2CV je lepší než motocykl.
  • Vážně není příliš atraktivní. Cenově je ale dostupné a prostornější než Rovin.*
  • Za tu cenu nemůžeme očekávat Cadillac.
  • Sedadla jsou velmi pohodlná.
  • Vypadá to jako velmi praktické auto.
  • Je to opravdu prostorné. Uvnitř je více místa než v Peugeotu 202 nebo Renaultu.
  • Světlomety nemusí být obrovské, aby osvítily silnici. Jeep vás prakticky oslepí, když jede v protisměru a má drobná světla.
  • Citroën bych si koupil se zavřenýma očima. U Citroënu víte, že se vám podařilo získat dobré auto, které bylo důkladně otestováno před uvedením na trh.
  • Společnost, která navrhla Traction Avant se nemůže mýlit.

Negativní reakce

  • Opravdu by Citroën stálo více peněz, kdyby dal 2CV více stylového designu?
  • Překvapuje mě, že se Citroën odvážil ukázat něco takového.
  • Není to auto, je to houpačka pro děti.
  • Není to auto, je to loď.
  • Zajímalo by mě, jestli se ve 2CV dostanete na moře.
  • Než to uvedou na trh, budou muset předělat nastavení podvozku.
  • Vsadím se, že tato věc doslova vzlétne, když v ní ve vysoké rychlosti přejedete nerovnost na silnici.
  • Šedá barva mi připomíná nemocniční pokoj. Ošklivá volba.
  • Je to sardinka na kolech.
  • Citroënu došel plech, takže na střechu použili plachtu.
  • Myslíte si, že to auto testovali v silném bočním větru?
  • Do auta se může dostat kdokoliv, kdo má nůž.
  • Zajímalo by mě, jestli se dodává se šlapkami.
  • Nedovolí nám otevřít kapotu, protože nevědí, jaký motor budou používat.
  • Citroën měl investovat více peněz, aby udělal lepší auto. Raději bych utratil o 50 000 franků více a koupil si Renault.
  • Obávám se, že voda prosakuje skrz střechu, když prší.
  • Není tam ani palubní deska.
  • Stěrače čelního skla jsou ovládány ručně. Místo toho, aby udělali pokrok dopředu, jdou dozadu.
  • Je to zklamání. Škoda, že tu není pan Citroën, aby to viděl!
  • V okolí jich bude jezdit hodně, ale dovedu si představit, že v zahraničí neprodají ani jeden.

*Rovin je prťavý francouzský kabriolet poprvé představený v roce 1946.

Nákup nové ojetinky už není radost. Zdá se mi to jako zbytečný opruz

Rozhodl jsem se pro nákup dalšího auta, ale nevím, co chci. A taky mi výběr komplikuje nedůvěryhodnost většiny prodejců v České republice.

Číst celé

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče

Točivý atmosférický šestiválec, manuální převodovka, pohon zadních kol a hydraulický posilovač řízení. Carrera S generace 997 je přesně takovou rozumně dostupnou 911, jakou potřebujete.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4: Historicky první luxusní SUV

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4 nejspíše odstartoval obrovskou popularitu vozů SUV s pohonem všech kol, ale dnes jej zná jen málokdo.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé