Ford připravuje nový základní Mustang. Vrátí se šestiválec?

Mustang s vidlicovým šestiválcem se může vrátit na trh. Pravdu se prý dozvíme v následujících týdnech.

O Fordu Mustang se v poslední době píše velmi často. Nejprve se začala šířit světem informace o další generaci, jejíž základ bude využívat platformu sdílenou s vozy SUV, a poté se objevily zprávy o registraci ochranné známky Mustang Mach E, která odkazuje na často spekulovanou elektrickou variantu ikonického amerického sporťáků.

Zatím nejnovější informace o vývoji nabídky Mustangu říká, že Ford připravuje novou základní variantu, jež přitom nabídne jízdní výkony hodné sportovnímu vozu. První oficiální informace bychom se mohli dozvědět už za několik týdnů. Je pravděpodobné, že Ford by mohl novou variantu Mustangu ukázat už 19. dubna, kdy začíná newyorkský autosalon.

Dostupnější verze by nebyla v nabídce Mustangu žádnou novinkou. Podobný model se objevil už v polovině osmdesátých let, kdy Ford od roku 1984 do roku 1986 prodával Mustang SVO. Pod kapotou byl přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který vyvinul nejvyšší výkon až 205 koní. Ford jej navíc vybavil modernizovaným odpružením a brzdami, takže příliš neztrácel na plnotučný Mustang GT.

Podobnosti lze nalézt i se současným modelem, protože i ten lze objednat s přeplňovaným 2,3 litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 310 koní. S takovou motorizací lze ale jen těžko odhadnout, jak se Ford k vývoji uvažovaného nového základního modelu postaví.

Možný je i návrat vidlicového šestiválce, který byl součástí nabídky od roku 2015, kdy byla uvedena na trh současná generace Mustangu. Ford se však šestiválce zbavil při modernizaci v roce 2018, protože ekonomičtěji smýšlející zákazníci raději volili prostřední motor, kterým byl právě EcoBoost. Pokud Ford skutečně nabídl novou šestiválcovou verzi, mohla by být poháněna 2,7 litrovým V6 EcoBoost z pickupu Ford F-150, v němž dosahuje 325 koní.

Na první pořádné informace si ale musíme ještě dva týdny počkat. Zároveň je možné, že se konečně dozvíme další parametry nového Shelby GT500, protože stále neznáme například skutečný výkon motoru.

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

Zpětné kamery místo zrcátek: Jak se jezdí s revoluční technologií?

Audi e-tron zaujalo revolučním systémem zpětných kamer místo klasických zrcátek. Vyzkoušeli jsme, jak se s revoluční technologií jezdí.

Číst celé

Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Plazící se lowridery oslavovaly svobodu a zviditelňovaly menšinu

Stylová nepřehlédnutelná auta, která jsou doplněna hip hopem nesoucím se z výkonných audiosoustav. Lowridery vznikly v hispánské menšině, aby její členové mohli sdílet svou svobodu a upozornit americké obyvatelstvo voláním “jsme tady!”. Z jednoduché myšlenky se postupem let stal jeden z nejlépe vypadajících tuningových směrů na poli amerických aut.

Číst celé