Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Při plánování své budoucnosti vychází Maserati ze svých kořenů: z hodnot, jako je výjimečnost, jedinečný design a 100% italská DNA, které se i dnes odráží ve vozech značících začátek zcela nové éry značky. V tomto duchu oslavuje Maserati 70. výročí vozu A6G 2000.

První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec).

Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm. Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.

Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.

Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: čtyřsedadlovém dvoudveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua. V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.

Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.

Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta. Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.

Porsche 911 Carrera RS 2.7: Drahý homologační speciál s ducktailem

První nositel ikonického zadního spoileru byl vysoce žádaný již při svém představení. Porsche využilo situace a napakovalo si kapsy.

Číst celé

Na cestě: Silniční provoz v Palermu je boj, ale hraje se fair-play

Italský provoz je boj i o ten volný kus asfaltu přímo před vámi. Co ovšem dokáže překvapit, je ochota uhnout tomu, kdo spěchá. To bychom se mohli naučit i my. Nejsem ale naivka.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Rolls-Royce Sweptail: Nejdražší britské auto všech dob

Na zakázku vyrobený Rolls-Royce Sweptail má odhadovanou hodnotu přes 13 milionů dolarů. To jej dělá nejdražším autem z Velké Británie.

Číst celé

Honda Civic Type-R EK9: Klenot ze Suzuky

Japonský hot hatch, který je i dnes stále vnímán jako rychlý vůz, jenž poslouží nejen na ulici, ale i na okruhu. Jeho první generace se na trhu objevila před dvaceti lety a byla více hardcore než současná pátá generace s označením FK8.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé