Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Při plánování své budoucnosti vychází Maserati ze svých kořenů: z hodnot, jako je výjimečnost, jedinečný design a 100% italská DNA, které se i dnes odráží ve vozech značících začátek zcela nové éry značky. V tomto duchu oslavuje Maserati 70. výročí vozu A6G 2000.

První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec).

Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm. Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.

Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.

Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: čtyřsedadlovém dvoudveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua. V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.

Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.

Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta. Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.

Peerless GT: Zapomenutý sporťák zaujal úspěchem v Le Mans 1958

Dnes zapomenutý Peerless GT se ukázal na startu vytrvalostního závodu Le Mans a zaujal prvním místem ve své třídě a celkovým umístěním na 16 místě.

Číst celé

Kontroverzní BMW navržená Chrisem Banglem. Jsou krásná, nebo ošklivá?

Chris Bangle patří k nejkontroverznějším automobilovým designérům posledních desetiletí. V letech 1992 až 2009 působil v BMW Group a podílel se na vývoji nejvýraznějších bavoráků moderní historie.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Číst celé

Nissan GT-R, část třetí: ATTESA a převodovka

V našem pětidílném seriálu se věnujeme konstrukci Nissanu GT-R R35. Kolem tohoto vozu koluje spousta mýtů a polopravd. Podrobných informací v českém jazyce také příliš nenajdete. Tak jen do toho!

Číst celé

Maserati Birdcage 75th: Nadpozemská oslava 75. narozenin Maserati

Maserati Birdcage 75th se představilo jako oslava 75. výročí značky a sdílelo techniku s nejextrémnějším silničním Maserati všech dob – exkluzivním MC12.

Číst celé