Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Ferves Ranger je fascinující malý italský automobil spojený se jménem Ferrari, který má vynikající jízdní vlastnosti v terénu a vznikl pro použití na farmách a vinicích, přičemž si zachoval použitelnost na silnicích při nižších městských rychlostech. Když Ranger zapadl, tak ho řidiči mohli vlastnoručně vytlačit nebo vytáhnout, aniž by musel být zachráněn jiným vozidlem.

Představení lidového off-roadu Ferves Ranger proběhlo na turínském autosalonu 1966 a zákazníkům byly nabízeny dva modely – verze s pohonem zadních kol a verze s pohonem všech kol. Obě měly nezávislé přední a zadní zavěšení, vzduchem chlazený půllitrový dvouválec o výkonu 18 koní a čtyřstupňovou manuální převodovku.

Ferves Ranger byl vybavený širokou škálou dílů od Fiatu, které převážně pocházely z  lidových modelů Fiat 500 a Fiat 600. Dvouválcový motor byl převzatý ze základní pětistovky, ale nezávislé odpružení pocházelo z většího Fiatu 600D. Pozdější modely byly nabízeny s příplatkovým pětistupňovým manuálem, uzamykatelnými diferenciály a nákladní karoserií pick-up.

Ferves Ranger navrhl Carlo Ferrari, aby nabídl Italům terénní verzi populárního Fiatu 500. Hlavním cílem vývoje bylo vyrábět jednoduché cenově dostupné auto, které bylo šikovné jak pro život v úzkých uličkách italských měst, tak pro obdělávání zemědělské půdy na venkově. Snadná průchodnost terénem byla klíčovou vlastností.

Ranger byl vyroben za použití oceli a nýtovaného hliníku. Návrh se skládal z jednoduchých plochých tvarů, sklopného čelního skla a skládací střechy. Spartánský interiér byl vybaven pouze tím nejnutnějším a měl sedadla pro čtyři dospělé osoby.

Carlo Ferrari měl slavné jméno, ale nebyl nijak spojen s rodinou Enza Ferrariho. Nepochybně měl jedno z nejznámějších příjmení v globálním automobilovém průmyslu, ale zjevně neměl možnost použít své příjmení jako jméno společnosti, a tak název „Ferves“ znamená FERrari VEicoli Speciali (Ferrari Special Vehicles).

Verze s pohonem dvou a čtyř kol neměly jiné rozdíly, než byl počet poháněných kol a pohotovostní hmotnost, přičemž verze s pohonem všech kol byla o trochu těžší. Velké nájezdové úhly v kombinaci s dostatečnou světlou výškou a relativně úzkým rozchodem kol dělaly z Rangeru schopný terénní automobil.

Ferves Ranger vznikl v přibližně 600 exemplářích a předpokládá se, že se jich do dnešní doby dochovalo okolo 50. Většina z nich je v soukromém vlastnictví italských sběratelů. Na rozdíl od mnoha malosériových vozů používá Ranger snadno dostupné díly Fiat, díky nimž je údržba snadná. I proto se stal oblíbeným autem zemědělců.

Targa: Karoserie, která téměř vymřela

Odnímatelný střešní díl, ale přitom silueta kupé? To jsou karoserie typu targa.

Číst celé

Historie a typy V8: Automobilový symbol Ameriky pochází z Francie

Vidlicové osmiválce jsou automobilovým symbolem Ameriky, ale stejně jako socha Svobody pochází z Francie.

Číst celé

Audi Quattro Spyder: Nástupce Quattra se nedostal na trh, aby nenarušil rodinné vztahy

Audi Quattro Spyder se představilo jako nástupce legendárního Quattra, ale kvůli hrozícím sporům v rodině Ferdinanda Piëcha se nedostalo do sériové výroby. Zjistěte, jak Audi později využilo nákladný vývoj nového modelu s motorem uprostřed.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Rodokmen motorů Volkswagen VR

Nezvykle navržené motory byly tím nejlepším, co Volkswagen v minulých dobách nabízel ve svých vozech.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé