Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Ferves Ranger je fascinující malý italský automobil spojený se jménem Ferrari, který má vynikající jízdní vlastnosti v terénu a vznikl pro použití na farmách a vinicích, přičemž si zachoval použitelnost na silnicích při nižších městských rychlostech. Když Ranger zapadl, tak ho řidiči mohli vlastnoručně vytlačit nebo vytáhnout, aniž by musel být zachráněn jiným vozidlem.

Představení lidového off-roadu Ferves Ranger proběhlo na turínském autosalonu 1966 a zákazníkům byly nabízeny dva modely – verze s pohonem zadních kol a verze s pohonem všech kol. Obě měly nezávislé přední a zadní zavěšení, vzduchem chlazený půllitrový dvouválec o výkonu 18 koní a čtyřstupňovou manuální převodovku.

Ferves Ranger byl vybavený širokou škálou dílů od Fiatu, které převážně pocházely z  lidových modelů Fiat 500 a Fiat 600. Dvouválcový motor byl převzatý ze základní pětistovky, ale nezávislé odpružení pocházelo z většího Fiatu 600D. Pozdější modely byly nabízeny s příplatkovým pětistupňovým manuálem, uzamykatelnými diferenciály a nákladní karoserií pick-up.

Ferves Ranger navrhl Carlo Ferrari, aby nabídl Italům terénní verzi populárního Fiatu 500. Hlavním cílem vývoje bylo vyrábět jednoduché cenově dostupné auto, které bylo šikovné jak pro život v úzkých uličkách italských měst, tak pro obdělávání zemědělské půdy na venkově. Snadná průchodnost terénem byla klíčovou vlastností.

Ranger byl vyroben za použití oceli a nýtovaného hliníku. Návrh se skládal z jednoduchých plochých tvarů, sklopného čelního skla a skládací střechy. Spartánský interiér byl vybaven pouze tím nejnutnějším a měl sedadla pro čtyři dospělé osoby.

Carlo Ferrari měl slavné jméno, ale nebyl nijak spojen s rodinou Enza Ferrariho. Nepochybně měl jedno z nejznámějších příjmení v globálním automobilovém průmyslu, ale zjevně neměl možnost použít své příjmení jako jméno společnosti, a tak název „Ferves“ znamená FERrari VEicoli Speciali (Ferrari Special Vehicles).

Verze s pohonem dvou a čtyř kol neměly jiné rozdíly, než byl počet poháněných kol a pohotovostní hmotnost, přičemž verze s pohonem všech kol byla o trochu těžší. Velké nájezdové úhly v kombinaci s dostatečnou světlou výškou a relativně úzkým rozchodem kol dělaly z Rangeru schopný terénní automobil.

Ferves Ranger vznikl v přibližně 600 exemplářích a předpokládá se, že se jich do dnešní doby dochovalo okolo 50. Většina z nich je v soukromém vlastnictví italských sběratelů. Na rozdíl od mnoha malosériových vozů používá Ranger snadno dostupné díly Fiat, díky nimž je údržba snadná. I proto se stal oblíbeným autem zemědělců.

Jak Volkswagen omylem zničil první Bentley Continental GT, který vyrobil

Bentley Continental GT byl první model značky vyvinutý pod vedením Volkswagenu, ale jeho vývoj zkomplikovala úsměvná zničující nehoda.

Číst celé

BMW Turbo Concept: Futurismus sedmdesátých let

Ukázka nejmodernějších bezpečnostních prvků sedmdesátých let zaujala svým sportovním tělem a předpověděla technický i legislativní vývoj.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Galerie: Nedbalá elegance stříbrných supersportů

Supersporty jsou už samy o sobě křiklavé a pozornost poutající. Co když ale chcete dobré auto v jemné barvě?

Číst celé

Japonská auta zastíněná legendami. Představujeme 6 z nich

Výběr šestice japonských aut, která byla neprávem zapomenuta, jelikož je zastínily vozy se slavnějšími jmény. Jaké to jsou?

Číst celé