Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Gianni Agnelli byl jedním z největších italských průmyslníků, kteří kdy žili. Agnelli se na začátku druhé poloviny šedesátých let stal ředitelem Fiatu, jehož byl hlavním akcionářem, a mezi ostatními členy vlivné italské společnosti se proslavil svou extrovertní povahou. Jako opravdový čistokrevný muž naplněný vášní pro život s výrazným stylem rád ukazoval svůj životní úspěch. To se samozřejmě týkalo i jeho vlastních vozů, ke kterým se řadilo i jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Přestože po světě jezdí několik různých exemplářů, kromě jednoho jediného se jedná o pozdější zakázkové přestavby. Ferrari oficiálně vyrobilo jednu Testarossu Spider, kterou si v roce 1986 speciálně objednal Gianni Agnelli. Italský byznysmen rád sbíral unikátní vozy, o čemž svědčí i jediné vyrobené exempláře modelů jako Lancia Delta Integrale Spider nebo Fiat Multipla Spider.

Když se Ferrari pustilo do práce na Testarosse Spider, okamžitě zjistilo, že pouhé uříznutí střechy nebude fungovat. Návrháři museli kompletně přepracovat zadní část supersportu, aby zajistili, že jeho klínovitý tvar bude vypadat dobře jak bez střechy, tak i s ní. Inženýři mezitím hledali způsob, jak co nejefektivněji zpevnit podlahu. Všechny zúčastněné týmy vynaložily velké úsilí, aby výsledné dílo opravdu fungovalo a bylo krásné.

Ferrari Testarossa Spider vypadalo stejně exkluzivně jako jeden z mnoha obleků pana Agnelliho na míru. Konstruktérům se podařilo vyztužit podvozek natolik, aby mohl za sedadly zůstat plochý vidlicový dvanáctiválec o výkonu 390 koní. Zatímco většina zákazníků Ferrari volila červený odstín, Agnelli zvolil stříbrný lak s tmavě modrým koženým čalouněním. Proč? První dvě písmena příjmení Agnelli jsou AG, což je chemická značka stříbra v periodické tabulce prvků.

Superauto, které je fascinující už na povrchu, však skrývá ještě jednu zajímavou vlastnost, která Agnellimu usnadňovala řízení po autonehodě v době jeho mládí. Agnelli byl opravdový nadšený řidič, který zbožňoval řazení manuální převodovkou, ale kvůli dřívějšímu zranění to pro něj bylo občas nepříjemné. Výrobce převodovky Valeo vyvinul systém, který stisknutím tlačítka změnil manuální převodovku Testarossy na automatickou. Pedál spojky dokonce v tu chvíli zmizel pod palubní deskou jako ve špionážním filmu! Fascinující auto vlastněné fascinujícím mužem.

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Číst celé