Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Gianni Agnelli byl jedním z největších italských průmyslníků, kteří kdy žili. Agnelli se na začátku druhé poloviny šedesátých let stal ředitelem Fiatu, jehož byl hlavním akcionářem, a mezi ostatními členy vlivné italské společnosti se proslavil svou extrovertní povahou. Jako opravdový čistokrevný muž naplněný vášní pro život s výrazným stylem rád ukazoval svůj životní úspěch. To se samozřejmě týkalo i jeho vlastních vozů, ke kterým se řadilo i jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Přestože po světě jezdí několik různých exemplářů, kromě jednoho jediného se jedná o pozdější zakázkové přestavby. Ferrari oficiálně vyrobilo jednu Testarossu Spider, kterou si v roce 1986 speciálně objednal Gianni Agnelli. Italský byznysmen rád sbíral unikátní vozy, o čemž svědčí i jediné vyrobené exempláře modelů jako Lancia Delta Integrale Spider nebo Fiat Multipla Spider.

Když se Ferrari pustilo do práce na Testarosse Spider, okamžitě zjistilo, že pouhé uříznutí střechy nebude fungovat. Návrháři museli kompletně přepracovat zadní část supersportu, aby zajistili, že jeho klínovitý tvar bude vypadat dobře jak bez střechy, tak i s ní. Inženýři mezitím hledali způsob, jak co nejefektivněji zpevnit podlahu. Všechny zúčastněné týmy vynaložily velké úsilí, aby výsledné dílo opravdu fungovalo a bylo krásné.

Ferrari Testarossa Spider vypadalo stejně exkluzivně jako jeden z mnoha obleků pana Agnelliho na míru. Konstruktérům se podařilo vyztužit podvozek natolik, aby mohl za sedadly zůstat plochý vidlicový dvanáctiválec o výkonu 390 koní. Zatímco většina zákazníků Ferrari volila červený odstín, Agnelli zvolil stříbrný lak s tmavě modrým koženým čalouněním. Proč? První dvě písmena příjmení Agnelli jsou AG, což je chemická značka stříbra v periodické tabulce prvků.

Superauto, které je fascinující už na povrchu, však skrývá ještě jednu zajímavou vlastnost, která Agnellimu usnadňovala řízení po autonehodě v době jeho mládí. Agnelli byl opravdový nadšený řidič, který zbožňoval řazení manuální převodovkou, ale kvůli dřívějšímu zranění to pro něj bylo občas nepříjemné. Výrobce převodovky Valeo vyvinul systém, který stisknutím tlačítka změnil manuální převodovku Testarossy na automatickou. Pedál spojky dokonce v tu chvíli zmizel pod palubní deskou jako ve špionážním filmu! Fascinující auto vlastněné fascinujícím mužem.

Toyota 2000 GT: Nissanu nebyla dost dobrá, Toyotě ano

Celý svět Toyotu vnímal jako nudnou značku, která vyráběla praktická auta. V roce 1965 se to však změnilo a Toyota všem vytřela zrak fantastickým sportovním kupé.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče

Točivý atmosférický šestiválec, manuální převodovka, pohon zadních kol a hydraulický posilovač řízení. Carrera S generace 997 je přesně takovou rozumně dostupnou 911, jakou potřebujete.

Číst celé

O Sodomkově stopě za velkou louží

Stalo se to na konci loňského léta v americkém Monterey. V rámci motoristického týdne se v aukci RM Sothebys vydražil za více než 8 milionů český automobil Aero 50 s karoserií od Sodomky. Tady je vše, co o něm musíte vědět.

Číst celé

Omezovače otáček: Jak fungují různá provedení?

Základní funkci omezovače otáček všichni známe, ale víme, jak fungují po stránce techniky? Kromě toho vám zároveň prozradíme, co se stane, když omezovač otáček nestihne zakročit včas.

Číst celé

Honda Beat: Soichirovo poslední dítě

Miniaturní roadster s vysokootáčkovým tříválcem pod kapotou je auto, které by chtěla alespoň jednou v životě řídit většina fanoušků japonských sportovních aut.

Číst celé