Ferrari představilo SF90 Stradale. Hybridní čtyřkolka má 986 koní!

SF90 Stradale je první hybridní supersport Ferrari s pohonem všech kol. Zařadí se do běžné nabídky značky.

Počet vyrobených vozů Ferrari každým rokem narůstá. Maranellská továrna se snaží splnit požadavky zákazníků a už dříve oznámila, že v roce 2019 představí pět nových modelů. Zatímco se luxusního SUV Purosangue letos nejspíše nedočkáme, Ferrari odhalilo nový revoluční model – přivítejte elektrifikované Ferrari SF90 Stradale!

SF90 Stradale pokračuje ve stopách hybridního hypersportu LaFerrari, ale nabízí zcela rozdílnou technologii. Spalovací motor je menší, vůz umí dobíjet akumulátory ze zásuvky a je prvním supersportem Ferrari s pohonem všech kol. Hnací ústrojí se skládá z dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového litrového vidlicového osmiválce, jemuž pomáhá trojice elektromotorů, dva umístěné vpředu a jeden vzadu. Celková hnací síla dosahuje 986 koní a 800 Nm.

Vysoce pokročilé technologie spolu s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňují sprint na stovku za 2,5 sekundy, na dvoustovku za 6,7 sekundy a maximální rychlost 340 kilometrů v hodině. Ferrari SF90 Stradale je v přímce opravdu rychlé, ale na okruhu se nenechá zahanbit. Na domácí testovací trati Ferrari ve Fioranu je s časem 1:19 o necelou vteřinu rychlejší než LaFerrari.

Většina majitelů Ferrari využívá své vozy i pro běžné ježdění, při kterém ocení možnost čistě elektrického režimu. Když je aktivovaný, trojice lithium-ion akumulátorů má dostatečnou kapacitu na to, aby vůz ujel až 25 kilometrů a dosáhnul maximální rychlosti 135 kilometrů v hodině.  To vysvětluje, proč automobiloví špióni v Maranellu potkávali prototyp, který byl ve městě tichý, ale na okruhu řval.

Radikálně stylizovaná karoserie ukazuje, jakým směrem se bude ubírat vývoj Ferrari v následujících letech. Inženýři strávili mnoho hodin ve větrném tunelu, takže propracovaná aktivní aerodynamika dokáže vyvinout přítlak 390 kilogramů při rychlosti 250 km/h. Ferrari říká, že SF90 Stradale je novým měřítkem pro přítlak a účinnost mezi vysoce výkonnými silničními auty.

Ferrari SF90 Stradale je vybavené nejmodernější technikou, ale není extrémně těžké. S pohotovostní hmotností 1 570 kilogramů je o 13 kilogramů lehčí než LaFerrari. Novinka je oproti minulým modelům Ferrari o 20% tužší a torzní tuhost se zlepšila o 40%.

Hybridní supersport s pohonem všech kol není další vzácnou limitovanou edicí. V nabídce Ferrari se zařadí nad dosavadní vlajkový model 812 Superfast. Základní prodejní cena je přibližně 11,7 milionu korun.

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 3.2 aneb jak roztočit historickou 911?

A pointa je venku – letitého youngtimera, kterého mi svěřil jeho majitel, jsem roztočil do hodin. V minulých dnech jsem totiž měl tu čest řídit Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1986 a trochu jsem to přehnal. Co se vlastně toho dne stalo, když mi do rukou svěřili toho kdysi rychlejšího brouka? A jaký je to pocit, když takové auto řídíte?

Číst celé

Mercedes-Benz 600: Majestátní limuzína sloužící dobru i zlu

Majestátní Mercedes-Benz 600 byl oblíbenou limuzínou nejvýznamnějších osobností po celém světě. Milovali jej celebrity, legitimní státníci i diktátoři.

Číst celé

Porsche 754 T7: Důležitý prototyp spojoval vývoj mezi 356 a 911

Porsche 901, později 911, se stalo legendou mezi sportovními auty. Přestože je to dnes nepředstavitelné, německá ikona mohla vypadat úplně jinak. Původně měla nést tvary prototypu, který ji spojoval s předchozím 356.

Číst celé

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé