Ferrari představilo SF90 Stradale. Hybridní čtyřkolka má 986 koní!

SF90 Stradale je první hybridní supersport Ferrari s pohonem všech kol. Zařadí se do běžné nabídky značky.

Počet vyrobených vozů Ferrari každým rokem narůstá. Maranellská továrna se snaží splnit požadavky zákazníků a už dříve oznámila, že v roce 2019 představí pět nových modelů. Zatímco se luxusního SUV Purosangue letos nejspíše nedočkáme, Ferrari odhalilo nový revoluční model – přivítejte elektrifikované Ferrari SF90 Stradale!

SF90 Stradale pokračuje ve stopách hybridního hypersportu LaFerrari, ale nabízí zcela rozdílnou technologii. Spalovací motor je menší, vůz umí dobíjet akumulátory ze zásuvky a je prvním supersportem Ferrari s pohonem všech kol. Hnací ústrojí se skládá z dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového litrového vidlicového osmiválce, jemuž pomáhá trojice elektromotorů, dva umístěné vpředu a jeden vzadu. Celková hnací síla dosahuje 986 koní a 800 Nm.

Vysoce pokročilé technologie spolu s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňují sprint na stovku za 2,5 sekundy, na dvoustovku za 6,7 sekundy a maximální rychlost 340 kilometrů v hodině. Ferrari SF90 Stradale je v přímce opravdu rychlé, ale na okruhu se nenechá zahanbit. Na domácí testovací trati Ferrari ve Fioranu je s časem 1:19 o necelou vteřinu rychlejší než LaFerrari.

Většina majitelů Ferrari využívá své vozy i pro běžné ježdění, při kterém ocení možnost čistě elektrického režimu. Když je aktivovaný, trojice lithium-ion akumulátorů má dostatečnou kapacitu na to, aby vůz ujel až 25 kilometrů a dosáhnul maximální rychlosti 135 kilometrů v hodině.  To vysvětluje, proč automobiloví špióni v Maranellu potkávali prototyp, který byl ve městě tichý, ale na okruhu řval.

Radikálně stylizovaná karoserie ukazuje, jakým směrem se bude ubírat vývoj Ferrari v následujících letech. Inženýři strávili mnoho hodin ve větrném tunelu, takže propracovaná aktivní aerodynamika dokáže vyvinout přítlak 390 kilogramů při rychlosti 250 km/h. Ferrari říká, že SF90 Stradale je novým měřítkem pro přítlak a účinnost mezi vysoce výkonnými silničními auty.

Ferrari SF90 Stradale je vybavené nejmodernější technikou, ale není extrémně těžké. S pohotovostní hmotností 1 570 kilogramů je o 13 kilogramů lehčí než LaFerrari. Novinka je oproti minulým modelům Ferrari o 20% tužší a torzní tuhost se zlepšila o 40%.

Hybridní supersport s pohonem všech kol není další vzácnou limitovanou edicí. V nabídce Ferrari se zařadí nad dosavadní vlajkový model 812 Superfast. Základní prodejní cena je přibližně 11,7 milionu korun.

Život a doba legendární Tatry 603

Historie legendárního automobilu Tatra 603 je značně rozsáhlá a podrobná a není tedy úplně snadné vytvořit o této československé automobilové ikoně stručnější, ale zároveň atraktivní článek, aniž by člověk vynechal něco důležitého z opravdu pestré genealogie.

Číst celé

Motorsport jako součást DNA. Pět zapomenutých supersportů z devadesátek

Pětice supersportů z devadesátých let, které ve většině případů vznikly jako závodní speciály a následně byly přepracovány do civilní podoby.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Speciální příplatek COPO 9560 udělal z Chevroletu Camaro krvelačnou bestii, která patřila k nejrychlejším muscle cars zlaté éry šedesátých let.

Číst celé

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé