Ferrari 458 Italia bude mít manuál! Vznikne malá omezená série

Společnost z Texasu nabízí supersport, který Ferrari nikdy nechtělo vyrábět.

Ferrari 458 Italia se poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu 2009 a ukázalo světu, jakým směrem se bude ubírat budoucí design Ferrari. Nový model se stal prvním supersportem značky, který byl vybavený pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1.

Absence manuální převodovky zklamala mnoho potenciálních zákazníků. Společnost European Auto Group z amerického Texasu se po deseti letech od uvedení modelu na trh rozhodla napravit chybu Ferrari a nabízí možnost zástavby manuální převodovky do Ferrari 458 Italia!

Specialista na evropské vozy už dříve zrealizoval několik přestaveb Ferrari F430, jejichž majitelé si přáli vyměnit automatickou převodovku za purističtější manuál. F430 se na rozdíl od 458 Italia s manuálem sice vyrábělo, ale většina prodaných kusů byla vybavena sekvenční převodovkou F1.

Protože se Ferrari 458 Italia nikdy nevyrábělo s manuálem, není tomu přizpůsobena ani karoserie. Kompletní přestavba bude mnohem náročnější než u F430, ale společnost již pracuje na prvním funkčním prototypu. Odkud použitá manuální převodovka pochází, bohužel není známo.

European Auto Group odhaduje, že zájemců o přestavbu nebude mnoho. Očekává, že v ideálním případě přepracuje 10 nebo 11 kusů. První vozy zákazníků by měly podstoupit úpravu v lednu 2020.

Eduardo Weber: Slavný výrobce si zpečetil svůj osud spoluprací s fašisty

Italský inženýr Eduardo Weber byl průkopníkem ve výrobě dvojitých karburátorů. Spolupráce s italskými fašisty však znamenala jeho předčasný konec.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Rosso Corsa: Historie nejslavnější červené barvy v automobilovém průmyslu

Rosso Corsa je nejoblíbenějším odstínem laku u zákazníků Ferrari. Hlavním důvodem je dlouhá tradice v motorsportu.

Číst celé

Lamborghini V12: Mistrovské dílo Giotta Bizzarriniho žilo téměř pět desetiletí

První vidlicový dvanáctiválec od Lamborghini je jedním z nejdůležitějších motorů v historii italského automobilového průmyslu.

Číst celé

První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Číst celé

Lancia Stratos: Dokázala to natřít i svému nástupci

Klínovitá Lancia dokázala navázat na sportovní úspěchy svého předchůdce a nenechala se zahanbit ani několik let po ukončení produkce.

Číst celé