Ferrari 458 Italia bude mít manuál! Vznikne malá omezená série

Společnost z Texasu nabízí supersport, který Ferrari nikdy nechtělo vyrábět.

Ferrari 458 Italia se poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu 2009 a ukázalo světu, jakým směrem se bude ubírat budoucí design Ferrari. Nový model se stal prvním supersportem značky, který byl vybavený pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1.

Absence manuální převodovky zklamala mnoho potenciálních zákazníků. Společnost European Auto Group z amerického Texasu se po deseti letech od uvedení modelu na trh rozhodla napravit chybu Ferrari a nabízí možnost zástavby manuální převodovky do Ferrari 458 Italia!

Specialista na evropské vozy už dříve zrealizoval několik přestaveb Ferrari F430, jejichž majitelé si přáli vyměnit automatickou převodovku za purističtější manuál. F430 se na rozdíl od 458 Italia s manuálem sice vyrábělo, ale většina prodaných kusů byla vybavena sekvenční převodovkou F1.

Protože se Ferrari 458 Italia nikdy nevyrábělo s manuálem, není tomu přizpůsobena ani karoserie. Kompletní přestavba bude mnohem náročnější než u F430, ale společnost již pracuje na prvním funkčním prototypu. Odkud použitá manuální převodovka pochází, bohužel není známo.

European Auto Group odhaduje, že zájemců o přestavbu nebude mnoho. Očekává, že v ideálním případě přepracuje 10 nebo 11 kusů. První vozy zákazníků by měly podstoupit úpravu v lednu 2020.

Toyota Celica GT-Four: Mazaný restriktor měl ošálit komisaře

Úspěch v motorsportu byl pro Toyotu důležitý a byla ochotna vyzkoušet cokoliv, jen aby získala náskok před konkurencí. Dokonce i upravený restriktor turbodmychadla, který porušoval pravidla stanovená FIA.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Koenig Specials: Tovární Ferrari byla příliš pomalá

Bláznivě široké bodykity se v posledních letech rozšířily po celém světě hlavně z malého Japonska, kde sídlí společnosti jako Liberty Walk, Rocket Bunny či RAUH-Welt Begriff. Ve druhé polovině minulého století se tímto směrem úprav ale vydali i v Německu.

Číst celé

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé