Exkluzivní novinky z Itálie, znovuzrozené sportovní vozy se hlásí o slovo

Tento týden zaznamenal automobilový svět hned dva významné úspěchy, a oba dva z nich znamenaly příchod dvou nových, lehkých sportovních aut.

Jedno z nich je lehký roadster Rina, se kterým vyrukovala zatím ne tolik známa automobilka Mignatta Automobili. Rina je vyrobena v Itálii, ale srdce, velký pětilitrový osmiválec, pochází z továren amerického Fordu. Je všeobecně známé, že tato kombinace funguje nejlíp, a podle nejnovějších zpráv to vypadá, že Rina bude ultimátním řidičským autem navrženým pro letní jízdy se sluncem nad hlavou.

A tímto to nekončí: Osmiválec má výkon 500 koní, které bude pohánět zadní kola přes šestirychlostní mauální převodovku. A protože auto bude vážit jen okolo jedné tuny, nepůjde o žádné těžkopádné vozidlo. Plánuje se i rozsáhlý seznam příplatkové výbavy, ale už teď víme, že základní auto bude stát přibližně 290 000 EUR, v přepočtu cca 7,3 milionu korun. A navíc se nepočítá s provedením pro americký trh. Půjde tak o ryze evropskou záležitost.

Další novinkou na trhu se pochlubila automobilka De Tomaso, v minulosti vyrábějící legendární vozy jako Pantera nebo Mangusta. Její nejnovější počin nese jméno P72, a automobilka se s jejím prototypem představila před 6 lety na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Nyní přichází s produkční verzí, která slibuje výkon 700 koní, a stejně jako u výše uvedené Riny, šestirychlostní manuál a pohon zadních kol. Dynamické záležitosti sice neznáme, ale podle automobilky půjde o auto zaměřené čistě na řidiče, ne na maximální rychlost a čas na kolo. A protože P72 navazuje na závodní speciál P70 z roku 1965, nemá několik jízdních režimů, ale jen jeden. Tlumiče si však můžete nechat nastavit do 3 pozic.

A na speciál P70 odkazuje i interiér. Řadicí páka má otevřenou kulisu, tedy stejně, jako auta značky Pagani. V interiéru nenajdeme digitální displeje, ale tradiční analogové budíky. Místo startovacího tlačítka dostanou budoucí majitelé klíček. A budou si moci vybrat z minulostí inspirovaných barevných odstínů, a také z odstínů obložení interiéru. 

Dodávky mají odstartovat již tento rok, a výroba bude probíhat ve zbrusu nové továrně, kterou De Tomaso postavilo v Affalterbachu. A protože se jedná o znovuzrozený speciál, cena startuje na 1,6 milionu EUR. V přepočtu asi 40 milionů korun. Věřím, že obě tato auta zaznamenají obrovské prodejní úspěchy.

Sportovně laděná osmdesátá léta. Na tahle auta svět zapomněl

Osmdesátky přinesly hroznou módu, velké množství hudebních pecek a sportovně laděná hranatá auta. Jenže automobilový svět na některá z nich zapomněl, takže jsme se rozhodli oprášit pět z nich.

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Rolls-Royce 10 HP: Počátek historie nejslavnější anglické automobilky

Historicky první Rolls-Royce vznikl přepracováním nekvalitního francouzského automobilu Decauville a představil se v roce 1904.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Číst celé

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé