Elton John prodává své Maserati Quattroporte v typicky britské specifikaci

Zelené Maserati britské popové hvězdy hledá nový domov, ale nese si s sebou šrámy z minulosti. Prodejce očekává obrovský zájem potenciálních nových majitelů.

Maserati Quattroporte z roku 2005, jehož prvním majitelem byl Elton John, by mohlo být splněným snem všech fanoušků nespolehlivých, ale krásných italských exotických aut a britských popových ikon.

Zpěvákovo Maserati bude dražit britská společnost The Market v online aukci, která se uskuteční už 18. února 2021. Quattroporte v metalickém odstínu „Verdi“ Deep Emerald Green v posledních měsících hlavně stojí a podle dostupných informací není v nejlepším stavu. Lak se stále krásně leskne, ale jsou na něm šrámy a alespoň jedno rezavějící místo se nachází na jednom prahu u zadních dveří. Kola jsou odřená od parkování a bude nutné vyměnit pneumatiky.

Elton John má zajímavý vkus, protože si Quattroporte objednal s balíčkem výbavy Executive GT v typicky britské specifikaci. Zelený exteriér doplňuje béžový kožený interiér s palisandrovým dřevem. Kabina je údajně ve slušném stavu s pouze malým zvrásněním kožených sedadel. K prémiovému audiosystému Bose ve voze pak nový majitel dostane CD s největšími hity prvního majitele.

Maserati Quattroporte pohání atmosférický 4,2 litrový vidlicový osmiválec z dílen Ferrari s nejvyšším výkonem 400 koní. Tento konkrétní exemplář je vybaven šestistupňovou robotizovanou převodovkou DuoSelect. I v dnešních dnech se ale jedná o rychlé auto, které zvládá sprint na stovku za 5,2 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 275 kilometrů v hodině.

Eltonovo Maserati se prodává s párem jeho starých řidičských rukavic, dopisem potvrzujícím, že jej skutečně vlastnil a záznamem v registračních dokumentech. Prodejce očekává, že nový majitel za vůz zaplatí částku v širokém rozsahu 15 000 až 40 000 £. Když se ale objeví správný zájemce, může jít o mnohem více peněz. Očekáváme, že zájem bude velký a vůz se prodá okamžitě.

Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

Číst celé

Maserati 3500 GT: Zachránce Maserati před možným krachem v 50. letech

Obyčejnější sériově vyráběné luxusní kupé 3500 GT bylo poslední nadějí Maserati, aby uniklo hrozícímu bankrotu. Nejenže se plán i přes počáteční nejistotu nakonec zdařil, ale zároveň do Itálie přinesl zajímavé prvenství.

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Jedinečná Ferrari na prodej. Poznejte nejlepší investiční příležitosti

Pět vozů Ferrari, jejichž hodnota v budoucnu s téměř stoprocentní pravděpodobností poroste. Na těchto autech zkrátka neproděláte.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé