Elton John prodává své Maserati Quattroporte v typicky britské specifikaci

Zelené Maserati britské popové hvězdy hledá nový domov, ale nese si s sebou šrámy z minulosti. Prodejce očekává obrovský zájem potenciálních nových majitelů.

Maserati Quattroporte z roku 2005, jehož prvním majitelem byl Elton John, by mohlo být splněným snem všech fanoušků nespolehlivých, ale krásných italských exotických aut a britských popových ikon.

Zpěvákovo Maserati bude dražit britská společnost The Market v online aukci, která se uskuteční už 18. února 2021. Quattroporte v metalickém odstínu „Verdi“ Deep Emerald Green v posledních měsících hlavně stojí a podle dostupných informací není v nejlepším stavu. Lak se stále krásně leskne, ale jsou na něm šrámy a alespoň jedno rezavějící místo se nachází na jednom prahu u zadních dveří. Kola jsou odřená od parkování a bude nutné vyměnit pneumatiky.

Elton John má zajímavý vkus, protože si Quattroporte objednal s balíčkem výbavy Executive GT v typicky britské specifikaci. Zelený exteriér doplňuje béžový kožený interiér s palisandrovým dřevem. Kabina je údajně ve slušném stavu s pouze malým zvrásněním kožených sedadel. K prémiovému audiosystému Bose ve voze pak nový majitel dostane CD s největšími hity prvního majitele.

Maserati Quattroporte pohání atmosférický 4,2 litrový vidlicový osmiválec z dílen Ferrari s nejvyšším výkonem 400 koní. Tento konkrétní exemplář je vybaven šestistupňovou robotizovanou převodovkou DuoSelect. I v dnešních dnech se ale jedná o rychlé auto, které zvládá sprint na stovku za 5,2 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 275 kilometrů v hodině.

Eltonovo Maserati se prodává s párem jeho starých řidičských rukavic, dopisem potvrzujícím, že jej skutečně vlastnil a záznamem v registračních dokumentech. Prodejce očekává, že nový majitel za vůz zaplatí částku v širokém rozsahu 15 000 až 40 000 £. Když se ale objeví správný zájemce, může jít o mnohem více peněz. Očekáváme, že zájem bude velký a vůz se prodá okamžitě.

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Maserati MC12: Horší, ale lepší Enzo

Supersport vycházející ze slavného Ferrari Enzo byl oproti svému dárci dílů výkonově slabší, ale ve výsledku i lepší, rychlejší i sběratelsky cennější.

Číst celé

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Závod, v němž nováček Ayrton Senna porazil deset mistrů F1

Mercedes-Benz se na oslavu otevření nově zrekonstruovaného Nürburgringu v roce 1984 rozhodl uspořádat závod pro dvacet jezdců, mezi nimiž bylo deset šampiónů z Formule 1. Tehdy je do jednoho porazil téměř neznámý nováček Ayrton Senna.

Číst celé

Dauer 962 Le Mans: Extrémní Porsche s průkazkou do silničního provozu

Dauer 962 Le Mans byl konverzí závodního Porsche 962 na silniční supersport. Inženýři pod vedením závodníka vyvinuli rychlejší auto než byl McLaren F1.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé