Corvette a Camaro SS v Evropě končí! Nedokáží splnit emisní limity

Dvojice slavných osmiválcových sportovních vozů z Ameriky opouští evropský trh. Co bude dál?

Evropské mocnosti každým rokem zpřísňují předpisy upravující nejvyšší možné emise škodlivin spalovacích motorů, což ztěžuje život výrobcům automobilů. Minulý rok muselo být z evropského trhu staženo několik oblíbených sportovních vozů, které budou v letošním roce doplněny dalšími modely, tentokrát z Ameriky.

Chevrolet oficiálně oznámil, že k 31. srpnu letošního roku ukončí prodej modelů Corvette Stingray a Camaro SS na evropském trhu. Společným důvodem obou sportovních vozů je 6,2 litrový vidlicový osmiválec LT1 o výkonu 455 koní, jež pohání oba sporťáky. Evropané toužící po moderním americkém železe budou muset hledat jiné způsoby, jak si je pořídit.

Camaro ani Corvette se v Evropě nestaly prodejními hity, protože většina zákazníků raději volí konkurenční Ford Mustang GT 5.0. Například ve Velké Británii existuje pouze jediné dealerství, jež prodává Camaro i Corvette zároveň. Zájem Angličanů o sportovní Chevrolety je bohužel nízký, protože nejsou nabízeny s pravostranným řízením.

Chevrolet Corvette by se mohl na evropský trh vrátit s osmou generací, která se ve Spojených státech amerických představí už 18. července. Sportovní vůz s motorem uprostřed se nejprve bude nabízet s modernizovanou verzí osmiválce LT1 a později bude uveden na trh i v hybridní verzi.

Budoucnost Camara je nejistá, protože Chevrolet zatím provádí průzkum mezi potenciálními zákazníky, zda by měli zájem o muscle car poháněný osmiválcem s hybridním hnacím ústrojím.

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

Guinnessova kniha rekordů: Pět nevšedních nejlepších výkonů

Nejrychlejší drift nebo nejrychlejší akcelerace v elektrickém autě. To a další zajímavosti můžete najít v Guinessově knize rekordů.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé