Corvette a Camaro SS v Evropě končí! Nedokáží splnit emisní limity

Dvojice slavných osmiválcových sportovních vozů z Ameriky opouští evropský trh. Co bude dál?

Evropské mocnosti každým rokem zpřísňují předpisy upravující nejvyšší možné emise škodlivin spalovacích motorů, což ztěžuje život výrobcům automobilů. Minulý rok muselo být z evropského trhu staženo několik oblíbených sportovních vozů, které budou v letošním roce doplněny dalšími modely, tentokrát z Ameriky.

Chevrolet oficiálně oznámil, že k 31. srpnu letošního roku ukončí prodej modelů Corvette Stingray a Camaro SS na evropském trhu. Společným důvodem obou sportovních vozů je 6,2 litrový vidlicový osmiválec LT1 o výkonu 455 koní, jež pohání oba sporťáky. Evropané toužící po moderním americkém železe budou muset hledat jiné způsoby, jak si je pořídit.

Camaro ani Corvette se v Evropě nestaly prodejními hity, protože většina zákazníků raději volí konkurenční Ford Mustang GT 5.0. Například ve Velké Británii existuje pouze jediné dealerství, jež prodává Camaro i Corvette zároveň. Zájem Angličanů o sportovní Chevrolety je bohužel nízký, protože nejsou nabízeny s pravostranným řízením.

Chevrolet Corvette by se mohl na evropský trh vrátit s osmou generací, která se ve Spojených státech amerických představí už 18. července. Sportovní vůz s motorem uprostřed se nejprve bude nabízet s modernizovanou verzí osmiválce LT1 a později bude uveden na trh i v hybridní verzi.

Budoucnost Camara je nejistá, protože Chevrolet zatím provádí průzkum mezi potenciálními zákazníky, zda by měli zájem o muscle car poháněný osmiválcem s hybridním hnacím ústrojím.

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

Subaru e-Boxer: Vše, co potřebujete vědět o hybridním boxeru

Subaru e-Boxer je první hybridní pohon automobilky Subaru. Představíme vám jeho konstrukci, funkci a rozdílnost jízdních vlastností oproti běžným modelům.

Číst celé

Audi Avus Quattro: Duchovní předchůdce Veyronu oslavoval úspěchy na okruhu AVUS

Audi na začátku 90. let vzdalo hold svým historickým úspěchům na legendárním okruhu AVUS. Koncept Audi Avus Quattro byl duchovní předchůdce Bugatti Veyron 16.4.

Číst celé

Dan Gurney vyrazil proti nezdolným Jaguarům s Impalou. Rychle mu to zakázali

Stane se jen těžko, aby impala v divočině předstihla jaguára. Při automobilovém závodění v šedesátých letech se ale něco podobného vážně stalo.

Číst celé

Campagnolo: Od bicyklů přes NASA a sporťáky zase zpátky

Campagnolo je legendou v silniční cyklistice, ale jako průkopníci lití hořčíkových slitin se uplatnili i v nám zajímavějších oborech.

Číst celé

Pohled do motoru 2JZ-GTE: Tímto se proslavila Toyota Supra

Motor 2JZ-GTE vypadá, jako by byl navržený přímo pro tunery toužící po obrovském plnícím tlaku.

Číst celé