Corvette a Camaro SS v Evropě končí! Nedokáží splnit emisní limity

Dvojice slavných osmiválcových sportovních vozů z Ameriky opouští evropský trh. Co bude dál?

Evropské mocnosti každým rokem zpřísňují předpisy upravující nejvyšší možné emise škodlivin spalovacích motorů, což ztěžuje život výrobcům automobilů. Minulý rok muselo být z evropského trhu staženo několik oblíbených sportovních vozů, které budou v letošním roce doplněny dalšími modely, tentokrát z Ameriky.

Chevrolet oficiálně oznámil, že k 31. srpnu letošního roku ukončí prodej modelů Corvette Stingray a Camaro SS na evropském trhu. Společným důvodem obou sportovních vozů je 6,2 litrový vidlicový osmiválec LT1 o výkonu 455 koní, jež pohání oba sporťáky. Evropané toužící po moderním americkém železe budou muset hledat jiné způsoby, jak si je pořídit.

Camaro ani Corvette se v Evropě nestaly prodejními hity, protože většina zákazníků raději volí konkurenční Ford Mustang GT 5.0. Například ve Velké Británii existuje pouze jediné dealerství, jež prodává Camaro i Corvette zároveň. Zájem Angličanů o sportovní Chevrolety je bohužel nízký, protože nejsou nabízeny s pravostranným řízením.

Chevrolet Corvette by se mohl na evropský trh vrátit s osmou generací, která se ve Spojených státech amerických představí už 18. července. Sportovní vůz s motorem uprostřed se nejprve bude nabízet s modernizovanou verzí osmiválce LT1 a později bude uveden na trh i v hybridní verzi.

Budoucnost Camara je nejistá, protože Chevrolet zatím provádí průzkum mezi potenciálními zákazníky, zda by měli zájem o muscle car poháněný osmiválcem s hybridním hnacím ústrojím.

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Speciály pro Gran Turismo

Auta navržená, aby se mohla objevit ve slavné hře na PlayStation. Některá z nich se později ukázala i v reálném světě.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Olej je život, život je olej

Dlouho jsem nechápal, proč je tolik RX-8 zanedbaných a zničených. Trvalo mi necelých 24 hodin, abych pochopil.

Číst celé