Bugatti uvádí na trh nový základní model, ale není pro každého

Bugatti Baby II se inspiruje legendárním Type 35 a umí jet rychlostí až 67 kilometrů v hodině, ale jeho cílovou skupinou jsou bohaté děti.

Chtěli byste Bugatti, ale nejste milionáři? Francouzská značka uvádí na trh nový základní model za překvapivě nízkou cenu, ale nevýhodou je, že samotné auto je relativně malé. Bugatti Baby II je 75% pojízdná zmenšenina, která se inspirovala malým Bugatti Type 35, které postavil Ettore Bugatti v roce 1926 jako narozeninový dárek pro svého čtyřletého syna Rolanda. Nová verze vznikla při oslavách 110. výročí značky.

Bugatti Baby II je vyvinuto ve spolupráci s anglickou společností The Little Car Company, která spojuje design a tradici historických vozů s moderními elektrickými pohony. Originální Bugatti Type 35 bylo naskenováno ve 3D, aby se zajistilo, že dětská zmenšenina bude bezchybně odpovídat tvarům originálního Bugatti z 20. let minulého století.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Základní model má kompozitní karoserii, akumulátor o kapacitě 1,4 kW a dva jízdní režimy s nejvyšší rychlostí 19 kilometrů v hodině pro začátečníky a 48 kilometrů v hodině pro pokročilejší malé řidiče. Vylepšení verze Vitesse a Pur Sang s karoserií z uhlíkových vláken mají výkonnější baterii o kapacitě 2,8 kW, se kterou vyvinou nejvyšší rychlost až 67 kilometrů v hodině, pokud použijete „klíč rychlosti“ inspirovaný hypersportem Bugatti Chiron. Silnější verze zvládne zrychlit z 0 na 57 kilometrů v hodině za 6 sekund a ujede až 45 kilometrů na jedno nabití.

Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, usedl za volant nejmenšího současného vozu značky, aby vyzkoušel jeho ovladatelnost. Testování se uskutečnilo na trati Prescott Speed Hill Climb, která je domovem klubu majitelů Bugatti.

Bugatti Baby II se bude vyrábět v omezeném počtu 500 kusů s cenami od 34 000 do 68 000 amerických dolarů. Vypadá to, že Bugatti nedělá radost pouze bohatým tatínkům, ale umí potěšit i jejich děti.

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Speciální příplatek COPO 9560 udělal z Chevroletu Camaro krvelačnou bestii, která patřila k nejrychlejším muscle cars zlaté éry šedesátých let.

Číst celé

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Diagnostika v praxi: 5 důvodů, proč turbodiesel může ztratit výkon

Máte turbodiesel, který už nemá takovou sílu jako kdysi? Připravili jsme pro vás pětici důvodů, proč tomu tak může být.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé