Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Oddělení Honda Type-R vzniklo za účelem vývoje sportovních vozů, jenž standardní vozy modelové řady značky okořenily vzrušením automobilových závodů. V současné době se na trhu setkáváme s rychlým Civicem Type-R, ale historie této divize přinesla výrazně zajímavější vozy. Tím pravděpodobně nejlepším je dvoudveřové kupé Integra Type-R, které je továrně označováno kódem DC2.

Integra Type-R, první model, který přinesl toto označení do Evropy, se poprvé představila v roce 1995 v Japonsku a byla určena pro zdejší trh. Pro domácí trh byl vůz odlišen vzhledem od variant ostatních trhů. Přední části dominovaly široké světlomety namísto dvojitých kruhových. Na americkém trhu se Integra Type-R prodávala s emblémy značky Acura. Produkce vozu byla omezena na pouhých 25 kusů denně a Evropě byl vůz v počátku prodáván pouze v bílé „Championship White“, v níž Honda zvítězila v roce 1965 v F1.

Pod kapotou se nacházel jeden z největších masterpieců, který v Hondě kdy zkonstruovali. Jednalo se o řadový čtyřválec B18C, se zdvihovým objemem 1,8 litru a variabilním časováním ventilů DOHC VTEC, jehož červené pole otáčkoměru začínalo v 9000 otáčkách za minutu. Motor dosahoval maximálního výkonu 190 koní při 8000/min. Tím se inženýrům z Honda Type-R podařilo dosáhnout 105,7 koní na 1 litr objemu. Veškerá síla motoru byla přenášena na přední kola skrz pětistupňový manuál a samosvorný diferenciál.

K výkonnému motoru bylo nutno vyvinout odpovídající podvozek. Karoserie Integry byla zesílena a podvozek splňoval požadavky homologace pro automobilové soutěže skupiny N. Vpředu i vzadu byla použita dvojitá příčná ramena a ve srovnání s běžnými verzemi byla světlá výška vozu nižší o 15 milimetrů. Samozřejmostí byla zesílená uložení a zkrutný stabilizátor. Nová kola s rozměrem 6×15 palců obouvala pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 195/55.

Ostrá verze Integry byla výsledkem vývoje, během něhož dostala nejen pořádný motor, ale zároveň prošla obrovskou dietou. Čelní sklo je o deset procent tenčí, kola jsou odlehčená a byla odstraněna nejen část zvukové izolace, ale také kryt rezervního kola. Ke sportovnímu charakteru interiéru vozu přispívala sedadla Recaro s přípravou pro čtyřbodové bezpečnostní pásy, titanová hlavice řadicí páky s krátkým chodem a doplňky z uhlíkových vláken. Exteriéru dominoval nový přední nárazník a zadní spoiler.

Nejsilnější Integra se stala okamžitým hitem na celém světě. Vůz nabízel skvělé výkony, kterými byla akcelerace na stovku za 6,2 sekundy a maximální rychlost 233 kilometrů v hodině, ale častěji o Integře Type-R uslyšíte kvůli jejím perfektním jízdním vlastnostem na zakroucených silnicích a přetáčivé charakteristice.

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé

Youngtimer na obzoru: Audi R8 4.2 s manuálem

Tento článek bychom vlastně vůbec neměli vydat. Jakmile si totiž kultura automobilových nadšenců všimne zajímavého auta a udělá z něj legendu – nebo alespoň kult či youngtimera -, ceny začnou šplhat.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé

Aston Martin Lagonda Taraf: Krásný a vzácný, ale neúspěšný

Méně než 150 vyrobených kusů dělá z Astonu Martin Lagonda Taraf jednu z nejvzácnějších luxusních limuzín na světě.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé

Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Číst celé