Bugatti Divo: Cena okruhového Chironu přesahuje 100 milionů

Limitované Bugatti Divo je konečně venku! Za nižší hmotnost a vyšší přítlak, oproti Chironu, zákazníci bohatě zaplatí.

Automobilová výstava v kalifornském Pebble Beach běží v plných otáčkách a věhlasné značky představují svá nejnovější díla. Po vzoru minulých let nechybí ani Bugatti, které přivezlo očekávaný speciální vůz Divo. Poslední hypersport z Molsheimu vzdává hold slavnému testovacímu jezdci, jímž byl Albert Divo, a i při zachování luxusního interiéru se více zaměřuje na závodní okruhy.

Jako základ pro stavbu limitky posloužil Chiron, s nímž Divo sdílí čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16 o výkonu 1 500 koňských sil. V čem se však nový vůz liší, je design. Bugatti zapracovalo na tom, aby bylo Divo lehčí a rychlejší v zatáčkách. Vlivem několika nezveřejněných zásahů je hypersport o přibližně 36 kilogramů lehčí než Chiron a s výrazně přepracovanou aerodynamikou vzrostl aerodynamický přítlak o 90 kilogramů.

S větším úhlem odklonu kol klesla nejvyšší dosažitelná rychlost na „pouhých“ 378 kilometrů v hodině, ale vzrostlo dosažitelné boční přetížení. S hodnotou 1,6 G je oproti Chironu o desetinu G vyšší. Divo vystřelí na stovku za 2,4 sekundy a vysokorychlostní okruh Nardo obkrouží o osm vteřin rychleji, než jak to zvládne rychlejší bráška.

Na kolik taková sranda vyjde? Bugatti prodá jen 40 exemplářů, přičemž zákazníci za každý z nich zaplatí minimálně 125 milionů korun. Podle finanční společnosti Bloomberg je výrobní pořadník již kompletně vyprodaný.

Toyota GR Yaris: 5 zajímavostí o nejlákavějším hot hatchi současnosti

Toyota GR Yaris je nepochybně nejzajímavější sportovní auto roku 2020. Představujeme vám 5 technických zajímavostí, které byste o nové Toyotě měli vědět.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

LEGENDY – Motoristická slavnost už tento víkend

Je ostuda, že jako zakladatel Temple of Speed jsem byl loni na Legendách poprvé. Je ale jisté, že žádný další ročník už si ujít nenechám a stejně tak byste jej neměli vynechat ani vy.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé