BMW xDrive Experience 2020: Projeli jsme se se čtyřkolkami BMW a Mini na blátě

BMW xDrive Experience 2020 obsahovalo 13 vozů BMW s pohonem všech kol xDrive a 2 vozy mini s pohonem ALL4.

BMW Česká republika ve dnech od 14. do 26. ledna 2020 v Peci pod Sněžkou uspořádalo tradiční akci BMW xDrive Experience 2020, která každoročně slouží veřejnosti a novinářům, aby si vyzkoušeli modely BMW Group s pohonem všech kol xDrive ve vozech BMW, respektive ALL4 ve vozech Mini.

Organizátoři s téměř stoprocentní jistotou vsadili na druhou polovinu ledna, protože tou dobou v Peci pod Sněžkou pravidelně bývá přibližně metr sněhu, ale letos jsme se bez něj museli obejít. Když jsem se akce zúčastnil 15. ledna, v okolí krkonošského horského střediska byl spíše metr bláta, ale to nezabránilo tomu, abychom si s kolegy z ostatních redakcí vyzkoušeli širokou škálu aktuálních modelů mnichovské automobilky.

České zastoupení značek BMW a Mini na akci připravilo celkem 15 modelů (13 BMW a 2 Mini), které jsme mohli otestovat při scénických jízdách po krkonošských okreskách, ale následně i na letišti, kde byla připravena testovací trať skládající se z rychlých rozjezdů, krizového brzdění a úzkého technického slalomu, který o všech modelech vypověděl nejvíce.

Trochu zablácený povrch letiště nejlépe ukázal rozdílnost koncepcí jednotlivých pohonů, hmotnostních kategorií a nastavení a benevolenci stabilizačních systému. U každého modelu jsou nastaveny trochu jinak a instruktoři nás pochopitelně požádali, abychom stabilizační systémy nechali zapnuté a poznali jejich chování.

Osmiválcové BMW M850i xDrive s hravou zádí a zatáčením zadních kol vynikalo přetáčivostí a skvělou obratností, ale u některých dalších modelů jsme se museli více snažit, abychom s nimi dokázali projet slalom rychle. Mini Clubman JCW nás bohužel zklamalo přísnou stabilizací, která okamžitě omezovala plyn, a kvůli tomu i častou nedotáčivostí. Nové BMW M135i xDrive pak balancovalo mezi nedotáčivým a přetáčivým smykem v závislosti na práci s plynem a volantem. Velká SUV, jako např. nové BMW X6, byla na úzký slalom bohužel trochu velká a trochu nemotorná.

Poslední zkouškou byl tzv. parkur s umělými překážkami na křížení náprav a slalomem, který byl vyhrazen pro modely SUV. Největší BMW X7 M50d na mě bohužel nevyšlo, ale alespoň jsem si mohl znovu vyzkoušet menší modely X4 M40d a X5 40d, které testování zvládly překvapivě dobře. Kompaktnější X4 bylo pochopitelně obratnější, ale ani mohutnější X5 se nenechalo zahanbit a překvapilo dobrou ovladatelností v kluzkých podmínkách.

BMW xDrive Experience je nejlepší příležitostí, jak vyzkoušet co nejvíce modelů BMW a Mini v krátkém čase. Letošní rok kromě ježdění přinesl i malou českou premiéru nového BMW řady 2 Gran Coupé. V přiložené galerii si můžete prohlédnout, jak letošní ročník vypadal.

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

Sunbeam Tiger: Zapomenutý sourozenec legendární Shelby Cobry

Carroll Shelby se proslavil vývojem legendární Cobry, Fordu GT40 a nadupaných mustangů. Sunbeam Tiger je však jeho zapomenutým počinem, který si zaslouží pozornost.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Subaru e-Boxer: Vše, co potřebujete vědět o hybridním boxeru

Subaru e-Boxer je první hybridní pohon automobilky Subaru. Představíme vám jeho konstrukci, funkci a rozdílnost jízdních vlastností oproti běžným modelům.

Číst celé

3 sportovní vozy jako skryté investice. Nevypadají, ale budou vzácné

Poslední Mazda s wankelovým motorem, sportovní roadster od Porsche a stařičká Toyota s motorem uprostřed. Trojice sportovních aut, které fanoušci rychlých kol přehlíží, ale v budoucnu budou hodně cenná.

Číst celé