Ayrton Senna se v roce 1992 zachoval jako hrdina a zachránil život soupeře

V roce 1992 měl Erik Comas během kvalifikace v belgickém Spa hrozivou havárii. Ayrton Senna zastavil, aby mu pomohl z nebezpečí.

Byl to kvalifikační den na okruhu Spa Francorchamps, když pilot Renaultu Erik Comas v rychlosti přesahující 300 kilometrů v hodině narazil do bariéry. Náraz byl tak silný, že okamžitě upadl do bezvědomí, ale nohou pořád stál na plynovém pedálu běžícího motoru, který se roztočil do vysokých otáček.

Prvním jezdcem projíždějícím okolo byl Ayrton Senna ve svém McLarenu MP4/7A. Místo toho, aby projel troskami a pokračoval dál, okamžitě zastavil na kraji dráhy a riskantně se rozběhl ke Comasovi. Okamžitě zhasl motor a zvedl Comasovu hlavu, aby se ujistil, že nebude dále zraněn, a čekal na příjezd lékařů.

Erik Comas věří, že mu Ayrton Senna ten den zachránil život. I když si z ošklivé havárie odnesl zranění, byl schopný se vrátit do světa závodění hned při příštím závodním víkendu. Hrdinský čin Senny upevňuje jeho důležitou pozici v síni slávy motorsportu.

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

Recenze knihy: Taky to nehuntuju, čtení pro vaše auto

S detailingem je to jako s barbery. V posledních letech se s nimi roztrhl pytel, ale pokud si dobře nevyberete, zaplatíte pálku za to, že svůj lak nebo vlasy jen zničíte.

Číst celé

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Challenger: Dokument popisující příběh Peugeotu 205 T16 v rally skupiny B

Starší dokument Challenger vypráví o vzniku a závodění Peugeotu 205 T16 ve skupině B.

Číst celé

Katovna: Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček

Katovna podruhé. Dnes tu máme krabici od bot ve verzi kupé, jednu horkou novinku a prý příjde i Leoš Mareš.

Číst celé

Ferrari F50: Důstojný následník trůnu?

Uřvaný dvanáctiválec z F1, šestistupňový manuál, pohon zadních kol a hmotnost snížená, kam až to šlo. Ferrari F50 bylo čistokrevným supersportem.

Číst celé