Ayrton Senna se v roce 1992 zachoval jako hrdina a zachránil život soupeře

V roce 1992 měl Erik Comas během kvalifikace v belgickém Spa hrozivou havárii. Ayrton Senna zastavil, aby mu pomohl z nebezpečí.

Byl to kvalifikační den na okruhu Spa Francorchamps, když pilot Renaultu Erik Comas v rychlosti přesahující 300 kilometrů v hodině narazil do bariéry. Náraz byl tak silný, že okamžitě upadl do bezvědomí, ale nohou pořád stál na plynovém pedálu běžícího motoru, který se roztočil do vysokých otáček.

Prvním jezdcem projíždějícím okolo byl Ayrton Senna ve svém McLarenu MP4/7A. Místo toho, aby projel troskami a pokračoval dál, okamžitě zastavil na kraji dráhy a riskantně se rozběhl ke Comasovi. Okamžitě zhasl motor a zvedl Comasovu hlavu, aby se ujistil, že nebude dále zraněn, a čekal na příjezd lékařů.

Erik Comas věří, že mu Ayrton Senna ten den zachránil život. I když si z ošklivé havárie odnesl zranění, byl schopný se vrátit do světa závodění hned při příštím závodním víkendu. Hrdinský čin Senny upevňuje jeho důležitou pozici v síni slávy motorsportu.

Ferrari F40 Valeo s automatem. Jedinečný vůz vznikl pro šéfa Fiatu

Jediné Ferrari F40 s automatickou převodovkou Valeo vzniklo ve spolupráci se společností Valeo pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Stále mělo dvakrát přeplňovaný motor V8, jezdilo přes 320 km/h, ale mělo elektronicky ovládanou spojku.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé

Bugatti Type 29/30: Zapomenutý první řadový osmiválec z Molsheimu

Ettore Bugatti se ve 20. letech proslavil závodním Bugatti Type 35, jehož předchůdcem byl neméně důležitý vůz Type 29/30, který poháněl první osmiválec značky.

Číst celé

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé