Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Prvním autem, které bych zařadil mezi favority letošního roku je Porsche Panamera. První generace měla vše, co jste mohli potřebovat. Od seštiválců po solidní osmiválce, zadokolku i čtyřkolku, dokonce i manuál byla možnost volby. Jezdila skvěle, byla to taková ideální koncepce daily auta, které je i sexy. Až na to, že nebylo sexy vůbec. To se teď mění, protože si v Porsche někdo nasadil brýle a běžel to rychle opravit. Navíc, palec nahoru za variantu kombi (pardon, Sport Turismo).

Oceňuji také Luxus LC, který prostě vypadá kosmicky. Možná jsem Lexusu skočil na designový lep, ale vážím si aut, která se nebojí vykročit z davu a mít nějaký výrazný postoj. Lexusi, vítej mezi smetánkou tvořenou Multiplou, Avantimem, BMW X6 a dalšími… ryze skvělými auty. Ehm.

Neměli bychom zapomenout na Alpine A110, méně než 1 100 kg vážící elegantní fun-car za 1,6 milionu. Opět musím ocenit hlavně odvahu s ním přijít. Pro Renault to musel být velký krok dopředu, rozhoupat se k zadokolkovému kupé s motorem uprostřed. Renaultu ale zkoušení nových věcí nikdy nebylo cizí. Vynalezl hatchback (Renault 16), MPV (Espace) a přišel i s takovými auty, jako je Clio V6 nebo opět Avantime.

Plus ode mě dostává i Range Rover Velar. I když na fotkách působí majestátně, jde ve skutečnosti o celkem kompaktní auto, které konkuruje Porsche Macan nebo (asi) BMW X4. Medaili za inovaci si Velar zřejmě nezaslouží, protože prostě vzal to nejlepší z designových prvků Land Roveru a přidal kouzelné kliky dveří. Upřímně, mně to ale ke zmínce v tomto článku stačí. Je to prostě hezké auto.

Také čtěte:
Auto roku 2017 podle Honzy Faltýska
Auto roku 2017 podle Lukáše Volšického

I Jihokorejci mají v tomto článku místo. I když jsme si z tiskové zprávy Kie Stinger dělali srandu, já cením, že do toho Kia šla. Pravděpodobně totiž nevydělá nic kromě image, stejně jako slibná i30 N. Ale není to tak dávno, co se Evropa ošívala i nad auty japonské výroby a nakonec se právě i přes sportovní modely dokázaly v očích západních zákazníků vyšplhat z kontejneru na odpadky a hrát na trhu roli reálné alternativy k západním výrobcům. Dnes z toho těží třeba Mazda.

Než přejdeme k vítěznému autu mé mikroankety, nejdříve je čas na odpadlíky. Sorry Porsche 911, letos jsi přišlo asi v 15 verzích, ale nic zajímavého, lépe už bylo. Sorry Audi A8, které posune samořiditelnost na další úroveň, jsi prostě Audi. Sorry také Tesle, její Roadster působí impozantně, ale občas se zdá, že Tesla není automobilka, ale finanční podvod. Ferrari letos přišlo spíše jen s evolučními kroky. Výjimku tvoří Portofino, jehož přední světla ale prostě nepatří na Ferrari. Mercedes představil nějaké další klony třídy S a Američané sice přišli se zajímavými kousky, ale všechny už si je rozebrali Honza s Lukášem.

Teď tedy vítěz. Tím je nové BMW 530d. Pětka opět ukázala, že dokáže tvořit etalon třídy a být tím dokonalým passatem pro bohaté, co nemají mrtvá nervová zakončení na rukou. A proč zrovna onen motor, 530d? Spolehlivost, provozní náklady, cena, dostačující dynamika… Ostatně, jako vždy už dlouhou řádku let. BMW 530d je totiž nejlepší auto na světě nejen roku 2017, ale roku úplně každého.

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Mazdina výkladní skříň technologií

Ač jsem v původně přemýšlel, že se třetí díl o životě s Mazdou RX-8 ponese v duchu jízdních dojmů, dovolil jsem si vzít nějaký čas navíc. Mezitím, co se pokusím sepsat jízdní dojmy nejvíce objektivní formou, představím vám zajímavosti nejlepšího modelu značky v současném tisíciletí.

Číst celé

Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Číst celé

O Sodomkově stopě za velkou louží

Stalo se to na konci loňského léta v americkém Monterey. V rámci motoristického týdne se v aukci RM Sothebys vydražil za více než 8 milionů český automobil Aero 50 s karoserií od Sodomky. Tady je vše, co o něm musíte vědět.

Číst celé

Zastřel a ujeď 2/3: Čím se vozili gangsteři éry studené války

Mafiáni v druhé polovině dvacátého století vydělávali daleko více peněz, následkem čehož se přesunuli za volanty luxusních limuzín a obrovských kupé.

Číst celé