Aston Martin Victor: Nejnovější unikát divize Q vzdává hold slavnému V8 Vantage

Nejnovější zakázkový Aston Martin se jmenuje Victor a vzdává hold legendárnímu Aston Martinu V8 Vantage.

Individualizační divize Q by Aston Martin představila nový zakázkový unikát. Aston Martin Victor vychází z konstrukce limitovaného One-77 a vzdává hold modelu V8 Vantage ze 70. a 80. let. Inženýři a návrháři z oddělení Q odstranili většinu poznávacích prvků One-77, ale nezůstali jen u elegantního retro designu a modernizovaného luxusního interiéru, protože se nejzajímavější vlastnosti exkluzivní novinky nachází pod kapotou.

Aston Martin Victor pohání atmosférický 7,3 litrový vidlicový dvanáctiválec z One-77, který Aston Martin nechal upravit specialisty z Cosworthu. Kdysi nejvýkonnější produkční atmosférický motor na světě nabral nové síly a produkuje nejvyšší výkon 836 koní a 821 newtonmetrů, což je v porovnání s původním výkonem 750 koní a 750 newtonmetrů v modelu One-77 značný nárůst.

Dvanáctiválec je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou od italské společnosti Graziano Trasmissioni, což z Victoru dělá nejsilnější Aston Martin s manuálem v historii značky. Mohutná hnací síla, přenášená na zadní kola, si vyžádala montáž dvou chladičů převodovky a speciální spojky na zakázku, které zvládne přenést všechen výkon. Zkrocení síly motoru mají na starost šestipístkové karton-keramické brzdy.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

I když se exteriérový design inspiruje klasickým Aston Martinem V8 Vantage, Victor je nabitý moderními technologiemi. Technologie zadních světel vychází z vývoje hypersportu Valkyrie a retro tvary karoserie při 160 kilometrech za hodinu vyvinout vyšší přítlak než závodní Vantage GT4. Zavěšení a odpružení kol Victoru pochází z okruhového speciálu Vulcan.

V interiéru zůstal odhalený monokok karoserie z uhlíkových vláken. Kůže v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir kontrastují s tmavým hliníkem, zatímco je horní část kabiny čalouněna kašmírem. Na palubní desce je ozdobná lišta z ořechového dřeva a nejhezčími prvky luxusního interiéru jsou závodní volant a hlavice manuální převodovky z jediného kusu dřeva. Zbytek interiéru je vyrobený z eloxovaného hliníku a leštěného titanu.

Zajímá vás, na kolik taková sranda vyšla? Bohužel vás zklameme, protože Aston Martin bohužel nezveřejnil cenu. Ohromující pocta tradici Aston Martinu ale ukazuje, že technologie extrémních hypersportů jako Vulcan a Valkyrie mají i další zajímavé využití.

Tyrrell P34: Superzajímavé, ale neosvědčilo se. Proč?

Revoluční šestikolové Tyrrelly P34 vznikly v období Formule 1, kdy většina stájí využívala totožný motor a konstruktéři se snažili získat náskok před konkurencí. Unikátní konstrukce přinesla řadu výhod i nevýhod.

Číst celé

Galerie: Nedbalá elegance stříbrných supersportů

Supersporty jsou už samy o sobě křiklavé a pozornost poutající. Co když ale chcete dobré auto v jemné barvě?

Číst celé

Na cestě: Silniční provoz v Palermu je boj, ale hraje se fair-play

Italský provoz je boj i o ten volný kus asfaltu přímo před vámi. Co ovšem dokáže překvapit, je ochota uhnout tomu, kdo spěchá. To bychom se mohli naučit i my. Nejsem ale naivka.

Číst celé

Jak se ničí funkční pětiválcová Marea ve jménu pochybného motorsportu

Jak se upravuje normálně funkční Fiat Marea Weekend 2.0 20v s pětiválcem na závodní auto, které má startovat v amatérské šestihodinovce v Mostě?

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

Připomeňte si Gallardo, kterým se Lamborghini rozloučilo s Valentinem Balbonim

Valentino Balboni pracoval pro Lamborghini dlouhých čtyřicet let a během té doby mu rukama prošla většina z vyrobených vozů.

Číst celé