Aston Martin Victor: Nejnovější unikát divize Q vzdává hold slavnému V8 Vantage

Nejnovější zakázkový Aston Martin se jmenuje Victor a vzdává hold legendárnímu Aston Martinu V8 Vantage.

Individualizační divize Q by Aston Martin představila nový zakázkový unikát. Aston Martin Victor vychází z konstrukce limitovaného One-77 a vzdává hold modelu V8 Vantage ze 70. a 80. let. Inženýři a návrháři z oddělení Q odstranili většinu poznávacích prvků One-77, ale nezůstali jen u elegantního retro designu a modernizovaného luxusního interiéru, protože se nejzajímavější vlastnosti exkluzivní novinky nachází pod kapotou.

Aston Martin Victor pohání atmosférický 7,3 litrový vidlicový dvanáctiválec z One-77, který Aston Martin nechal upravit specialisty z Cosworthu. Kdysi nejvýkonnější produkční atmosférický motor na světě nabral nové síly a produkuje nejvyšší výkon 836 koní a 821 newtonmetrů, což je v porovnání s původním výkonem 750 koní a 750 newtonmetrů v modelu One-77 značný nárůst.

Dvanáctiválec je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou od italské společnosti Graziano Trasmissioni, což z Victoru dělá nejsilnější Aston Martin s manuálem v historii značky. Mohutná hnací síla, přenášená na zadní kola, si vyžádala montáž dvou chladičů převodovky a speciální spojky na zakázku, které zvládne přenést všechen výkon. Zkrocení síly motoru mají na starost šestipístkové karton-keramické brzdy.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

I když se exteriérový design inspiruje klasickým Aston Martinem V8 Vantage, Victor je nabitý moderními technologiemi. Technologie zadních světel vychází z vývoje hypersportu Valkyrie a retro tvary karoserie při 160 kilometrech za hodinu vyvinout vyšší přítlak než závodní Vantage GT4. Zavěšení a odpružení kol Victoru pochází z okruhového speciálu Vulcan.

V interiéru zůstal odhalený monokok karoserie z uhlíkových vláken. Kůže v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir kontrastují s tmavým hliníkem, zatímco je horní část kabiny čalouněna kašmírem. Na palubní desce je ozdobná lišta z ořechového dřeva a nejhezčími prvky luxusního interiéru jsou závodní volant a hlavice manuální převodovky z jediného kusu dřeva. Zbytek interiéru je vyrobený z eloxovaného hliníku a leštěného titanu.

Zajímá vás, na kolik taková sranda vyšla? Bohužel vás zklameme, protože Aston Martin bohužel nezveřejnil cenu. Ohromující pocta tradici Aston Martinu ale ukazuje, že technologie extrémních hypersportů jako Vulcan a Valkyrie mají i další zajímavé využití.

Ford Mustang Mach 2: Proč kupé s motorem uprostřed nevzniklo

Koncept Ford Mustang Mach 2 byl sportovní vůz s motorem uprostřed, který zaujal návštěvníky autosalonu v Chicagu v roce 1971.

Číst celé

Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Číst celé

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

Chrysler Imperial Lamborghini Edition: Sedan bez úcty k tradici italské značky

Chrysler Imperial Lamborghini Edition vznikal, aby Chrysler pomocí Lamborghini vydělal snadné peníze, ale nakonec nepostoupil do sériové výroby.

Číst celé

Ford Mustang mohl být první běžnou čtyřkolkou

Legendární americký sporťák s pohonem všech kol? Ano, i to byla myšlenka lidí z Fordu v době, kdy Mustang zažíval boom.

Číst celé

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzi před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé