Aston Martin Victor: Nejnovější unikát divize Q vzdává hold slavnému V8 Vantage

Nejnovější zakázkový Aston Martin se jmenuje Victor a vzdává hold legendárnímu Aston Martinu V8 Vantage.

Individualizační divize Q by Aston Martin představila nový zakázkový unikát. Aston Martin Victor vychází z konstrukce limitovaného One-77 a vzdává hold modelu V8 Vantage ze 70. a 80. let. Inženýři a návrháři z oddělení Q odstranili většinu poznávacích prvků One-77, ale nezůstali jen u elegantního retro designu a modernizovaného luxusního interiéru, protože se nejzajímavější vlastnosti exkluzivní novinky nachází pod kapotou.

Aston Martin Victor pohání atmosférický 7,3 litrový vidlicový dvanáctiválec z One-77, který Aston Martin nechal upravit specialisty z Cosworthu. Kdysi nejvýkonnější produkční atmosférický motor na světě nabral nové síly a produkuje nejvyšší výkon 836 koní a 821 newtonmetrů, což je v porovnání s původním výkonem 750 koní a 750 newtonmetrů v modelu One-77 značný nárůst.

Dvanáctiválec je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou od italské společnosti Graziano Trasmissioni, což z Victoru dělá nejsilnější Aston Martin s manuálem v historii značky. Mohutná hnací síla, přenášená na zadní kola, si vyžádala montáž dvou chladičů převodovky a speciální spojky na zakázku, které zvládne přenést všechen výkon. Zkrocení síly motoru mají na starost šestipístkové karton-keramické brzdy.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

I když se exteriérový design inspiruje klasickým Aston Martinem V8 Vantage, Victor je nabitý moderními technologiemi. Technologie zadních světel vychází z vývoje hypersportu Valkyrie a retro tvary karoserie při 160 kilometrech za hodinu vyvinout vyšší přítlak než závodní Vantage GT4. Zavěšení a odpružení kol Victoru pochází z okruhového speciálu Vulcan.

V interiéru zůstal odhalený monokok karoserie z uhlíkových vláken. Kůže v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir kontrastují s tmavým hliníkem, zatímco je horní část kabiny čalouněna kašmírem. Na palubní desce je ozdobná lišta z ořechového dřeva a nejhezčími prvky luxusního interiéru jsou závodní volant a hlavice manuální převodovky z jediného kusu dřeva. Zbytek interiéru je vyrobený z eloxovaného hliníku a leštěného titanu.

Zajímá vás, na kolik taková sranda vyšla? Bohužel vás zklameme, protože Aston Martin bohužel nezveřejnil cenu. Ohromující pocta tradici Aston Martinu ale ukazuje, že technologie extrémních hypersportů jako Vulcan a Valkyrie mají i další zajímavé využití.

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Experimentální Mustang Wagon nezaujal Ford a zklamal svého tvůrce

Jedinečný Mustang byl dílem nezávislého designéra, který se svým nezvyklým dílem snažil zaujmout vedení samotné automobilky. Jak to dopadlo?

Číst celé

Maserati Birdcage 75th: Nadpozemská oslava 75. narozenin Maserati

Maserati Birdcage 75th se představilo jako oslava 75. výročí značky a sdílelo techniku s nejextrémnějším silničním Maserati všech dob – exkluzivním MC12.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Rok bez osobního bankrotu

Červená Mazda RX-8 je ozdobou naší redakční garáže už dvanáct měsíců. Jaký byl uplynulý rok za jejím volantem a jak funguje v reálném světě?

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé