Aston Martin Victor: Nejnovější unikát divize Q vzdává hold slavnému V8 Vantage

Nejnovější zakázkový Aston Martin se jmenuje Victor a vzdává hold legendárnímu Aston Martinu V8 Vantage.

Individualizační divize Q by Aston Martin představila nový zakázkový unikát. Aston Martin Victor vychází z konstrukce limitovaného One-77 a vzdává hold modelu V8 Vantage ze 70. a 80. let. Inženýři a návrháři z oddělení Q odstranili většinu poznávacích prvků One-77, ale nezůstali jen u elegantního retro designu a modernizovaného luxusního interiéru, protože se nejzajímavější vlastnosti exkluzivní novinky nachází pod kapotou.

Aston Martin Victor pohání atmosférický 7,3 litrový vidlicový dvanáctiválec z One-77, který Aston Martin nechal upravit specialisty z Cosworthu. Kdysi nejvýkonnější produkční atmosférický motor na světě nabral nové síly a produkuje nejvyšší výkon 836 koní a 821 newtonmetrů, což je v porovnání s původním výkonem 750 koní a 750 newtonmetrů v modelu One-77 značný nárůst.

Dvanáctiválec je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou od italské společnosti Graziano Trasmissioni, což z Victoru dělá nejsilnější Aston Martin s manuálem v historii značky. Mohutná hnací síla, přenášená na zadní kola, si vyžádala montáž dvou chladičů převodovky a speciální spojky na zakázku, které zvládne přenést všechen výkon. Zkrocení síly motoru mají na starost šestipístkové karton-keramické brzdy.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

I když se exteriérový design inspiruje klasickým Aston Martinem V8 Vantage, Victor je nabitý moderními technologiemi. Technologie zadních světel vychází z vývoje hypersportu Valkyrie a retro tvary karoserie při 160 kilometrech za hodinu vyvinout vyšší přítlak než závodní Vantage GT4. Zavěšení a odpružení kol Victoru pochází z okruhového speciálu Vulcan.

V interiéru zůstal odhalený monokok karoserie z uhlíkových vláken. Kůže v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir kontrastují s tmavým hliníkem, zatímco je horní část kabiny čalouněna kašmírem. Na palubní desce je ozdobná lišta z ořechového dřeva a nejhezčími prvky luxusního interiéru jsou závodní volant a hlavice manuální převodovky z jediného kusu dřeva. Zbytek interiéru je vyrobený z eloxovaného hliníku a leštěného titanu.

Zajímá vás, na kolik taková sranda vyšla? Bohužel vás zklameme, protože Aston Martin bohužel nezveřejnil cenu. Ohromující pocta tradici Aston Martinu ale ukazuje, že technologie extrémních hypersportů jako Vulcan a Valkyrie mají i další zajímavé využití.

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropská lidová auta

Alfa Romeo, Citroën, Fiat nebo Renault. I evropští výrobci obyčejných aut zkusili štěstí na americkém trhu. Někteří z nich uspěli, jiní naopak ne.

Číst celé

Ferrari Mondial: Příběh černé ovce z Maranella a nejlevnějšího Ferrari

Ferrari Mondial vzniklo na začátku 80. let jako nejlevnější vůz z Maranella, který si mohli koupit zákazníci z celého světa.

Číst celé

Dan Gurney vyrazil proti nezdolným Jaguarům s Impalou. Rychle mu to zakázali

Stane se jen těžko, aby impala v divočině předstihla jaguára. Při automobilovém závodění v šedesátých letech se ale něco podobného vážně stalo.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé