Zákazníci nekupují základní Cullinan. Individualizace je na prvním místě

O Cullinan v základní výbavě není zájem. Bohatí zákazníci si luxusní SUV samozřejmě přizpůsobují podle vlastního vkusu.

Britský Rolls-Royce byl vždy největším symbolem luxusu mezi auty a dříve nekompromisní značka se v polovině minulého roku rozhodla, že se jednoho kompromisu dopustí a ponese se na vlně módy SUV. Svět věděl o vývoji luxusního SUV už dlouho dopředu, a když se Cullinan konečně představil, vyvolal hlasité diskuze.

Přestože nenabízí takovou eleganci a vznešenost jako vlajkový model Phantom, zákazníci si o SUV se slavnou soškou Spirit of Ecstasy zkrátka řekli a Britové je vyslyšeli. V současnosti tvoří Cullinan přibližně 40% prodejů značky, která díky němu vydělává velké peníze, čemuž dopomáhají i drahé příplatky.

Žádný ze zákazníků si totiž zatím nekoupil Cullinan v základní výbavě, jež je určitě bohatá sama o sobě. Lidé, kteří mají dostatek financí na pořízení vozu se základní cenou 8 225 000 Kč, nemají hluboko do kapsy, aby přikoupili další luxusní výbavu. České zastoupení značky dokonce říká, že žádný z kusů objednaných v pražském dealerství nestojí méně než deset milionů korun.

Zákazníci mají kromě velkého množství odstínů laku a různých kombinací barev a prošívání interiéru na výběr například i kýčovitou pozlacenou sošku dominující rozměrné masce chladiče či elektronicky vysouvané tažné zařízení pro případ, že za Cullinanem chtěli tahat přívěs s podobně drahým dostihovým koněm.

Aby Rolls-Royce dokázal uspokojit stále se zvyšující poptávku, v minulých měsících rozšířil své řady o 100 nových zaměstnanců, jejichž úkolem je uspokojit přání movitých zákazníků. Tohle odklonění od tradice se zkrátka vyplatilo.

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

Walter Wolf Specials: Speciální Countache na přání kanadského byznysmena

Walter Wolf nebyl spokojený se standardním Countachem a vyžádal si speciální úpravy, které se zapsaly do dějin Lamborghini. Countach s impozantním křídlem se stal legendou.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé