Zákazníci nekupují základní Cullinan. Individualizace je na prvním místě

O Cullinan v základní výbavě není zájem. Bohatí zákazníci si luxusní SUV samozřejmě přizpůsobují podle vlastního vkusu.

Britský Rolls-Royce byl vždy největším symbolem luxusu mezi auty a dříve nekompromisní značka se v polovině minulého roku rozhodla, že se jednoho kompromisu dopustí a ponese se na vlně módy SUV. Svět věděl o vývoji luxusního SUV už dlouho dopředu, a když se Cullinan konečně představil, vyvolal hlasité diskuze.

Přestože nenabízí takovou eleganci a vznešenost jako vlajkový model Phantom, zákazníci si o SUV se slavnou soškou Spirit of Ecstasy zkrátka řekli a Britové je vyslyšeli. V současnosti tvoří Cullinan přibližně 40% prodejů značky, která díky němu vydělává velké peníze, čemuž dopomáhají i drahé příplatky.

Žádný ze zákazníků si totiž zatím nekoupil Cullinan v základní výbavě, jež je určitě bohatá sama o sobě. Lidé, kteří mají dostatek financí na pořízení vozu se základní cenou 8 225 000 Kč, nemají hluboko do kapsy, aby přikoupili další luxusní výbavu. České zastoupení značky dokonce říká, že žádný z kusů objednaných v pražském dealerství nestojí méně než deset milionů korun.

Zákazníci mají kromě velkého množství odstínů laku a různých kombinací barev a prošívání interiéru na výběr například i kýčovitou pozlacenou sošku dominující rozměrné masce chladiče či elektronicky vysouvané tažné zařízení pro případ, že za Cullinanem chtěli tahat přívěs s podobně drahým dostihovým koněm.

Aby Rolls-Royce dokázal uspokojit stále se zvyšující poptávku, v minulých měsících rozšířil své řady o 100 nových zaměstnanců, jejichž úkolem je uspokojit přání movitých zákazníků. Tohle odklonění od tradice se zkrátka vyplatilo.

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Číst celé

Tyrrell P34: Superzajímavé, ale neosvědčilo se. Proč?

Revoluční šestikolové Tyrrelly P34 vznikly v období Formule 1, kdy většina stájí využívala totožný motor a konstruktéři se snažili získat náskok před konkurencí. Unikátní konstrukce přinesla řadu výhod i nevýhod.

Číst celé

Ferrari F40: Legendární oslava čtyřicátin a Enzovo poslední sbohem

Když Enzo Ferrari začal tušit blížící se konec svého života, chtěl se rozloučit ve velkém stylu. Ferrari F40 se později stalo jedním z nejslavnějších superaut značky a je opravdovou automobilovou ikonou.

Číst celé

Honda S800: Nejrychlejší japonské auto roku 1966 jezdilo 160 km/h

Honda S800 se v roce 1966 stala nejrychlejším sériově vyráběným japonským autem. S nízkou zátěží se uměla rozjet na nejvyšší rychlost lehce přes 160 km/h.

Číst celé

Bugatti slaví výročí rekordní jízdy: Veyron prolomil 400 km/h před 15 lety

Bugatti Veyron 16.4 letos oslavuje 15 let od uvedení na trh a rychlostního rekordu, kterým se navždy zapsalo do historie automobilismu.

Číst celé