Ferrari: Race to Immortality je film, který vám nesmí uniknout

Dokumentární film Ferrari: Race to Immortality popisuje nebezpečný život a nečekaná úmrtí nejslavnějších jezdců zlaté éry motorsportu.

„Je to jako zkoušet, jak moc se můžete vyklonit z okna, než vypadnete ven. A to ti hoši ve Ferrari dělali v padesátých letech.“ Takové přirovnání zaznívá v prvních minutách dokumentárního filmu Ferrari: Race to Immortality (v českém překladu Ferrari: Cesta za nesmrtelností), který divákům dává nahlédnout do šampionátu Formule 1 v druhé polovině padesátých let minulého století.

Uprostřed toho všeho stojí Enzo Ferrari, pro něhož bylo závodění středem vesmíru. Ve svém vlastním závodním týmu Scuderia Ferrari chtěl mít pouze ty nejtalentovanější jezdce, přičemž nejlepším z nich byl vždy ten, který vyhrál poslední závod. Dokumentární snímek, za nímž stojí britský režisér Daryl Goodrich, však dává nahlédnout i do jejich soukromých životů a situací, při nichž se střídá radost i smutek.

Peter Collins, Mike Hawthorn, Eugenio Castellotti, Alfonso de Portago a Luigi Musso byli pěticí závodníků týmu Ferrari, kteří toužili po zom být stále rychlejší. Vysoké závodní nasazení, ať už dobrovolné, či nucené, se jim bohužel stalo osudné. Ani jeden z nich se nedožil vysokého věku, protože všichni z nich zemřeli ve chvílích, kdy se snažili být lepší než jejich soupeři.

Ačkoliv bych se s vámi opravdu rád podělil o vyprávění konkrétních příběhů, nerad bych vytvářel pomyslné mosty. Jako fanoušek legendární italské značky a benzínový šílenec vyhledávající historickou přesnost při vyprávění příběhů z motorsportů vám chci tenhle film doporučit, jelikož si myslím, že jej prostě musíte vidět.

Ferrari: Race to Immortality totiž vypráví příběh štěstí, ztrát a tragédií nejslavnějších jezdců Ferrari v době, kdy závodili na pokraji smrti a stali se nefalšovaným důkazem toho, že padesátá léta byla zlatou érou automobilového závodění.

Dauer 962 Le Mans: Extrémní Porsche s průkazkou do silničního provozu

Dauer 962 Le Mans byl konverzí závodního Porsche 962 na silniční supersport. Inženýři pod vedením závodníka vyvinuli rychlejší auto než byl McLaren F1.

Číst celé

Vzpomínky na Ferrari F40 od tří mužů, kteří jej zkonstruovali

Designér Leonardo Fioravanti, testovací jezdec Dario Benuzzi a šéf speciálních projektů Ferrari Ermanno Bonfiglioli vzpomínají na Ferrari F40.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Concorso Castle Blatná – mládě s potenciálem

Navštívili jsme druhý ročník automobilového setkání sportovních a exkluzivních vozů na zámku v Blatné. Tohle jsou naše rozporuplné dojmy.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé