Aukce Ferrari v Modeně nabídne dvojici unikátů

Fanoušci maranellské automobilky, zbystřete. Dva exkluzivní milníky historie Ferrari putují do dražby.

V nabídce aukčního domu RM Sotheby’s se objevily dvě položky, které jsou vzácnými artikly historie značky se vzpínajícím se koněm ve znaku. Tím prvním je Ignaciem Alberou ručně zhotovený karbonový model v polovičním měřítku, který v Maranellu sloužil při vývoji modelu 812 Superfast ve větrném tunelu. Velmi důležitá cenná socha by měla být vydražena na aukci Leggenda E Passione v sídle Ferrari v italské Modeně. Očekávaná získaná suma se pohybuje mezi osmi a devíti miliony korun.

Druhou důležitou položkou modenské dražby bude lehké Ferrari 365 GTB/4 “Daytona”, které je vzdáleným předchůdcem moderního Superfast. Historický model byl vyroben v přibližném počtu 1 200 exemplářů, z nichž pouze 5 neslo hliníkovou karoserii určenou pro vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans. Jen jediné z nich bylo schváleno pro silniční provoz a za pár týdnů bude hledat nového majitele. Příběh vozu s číslem podvozku 12653 se začal psát v roce 1969, kdy byl dodán dealerovi Motor S.p.A di Carla Allegretti v italské Boloni. Od té doby Daytona vystřídala několik majitelů. Na začátku sedmdesátých let Ferrari dovezlo japonské dealerství a prodalo muži jménem Makoto Taki. Další, a zatím poslední, část příběhu tvoří až nález vozu ve stodole po více jak 40 letech. Prodejní cena auta, které je v nerenovovaném stavu a původním laku Rosso Chiaro, může v této kondici dosáhnout až 50 milionů korun.

Skrytá hrozba v motoru Jaguaru XK8. V čem je problém?

V motorovém prostoru Jaguaru XK8/XKR vyrobeného před rokem 2000 se ukrývá nebezpečné tajemství. Nikasilem ošetřené stěny válců totiž mohou znamenat problém.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

Znáte zapomenutou inovaci Henryho Forda, kterou zlepšil životy zaměstnanců?

Americký průmyslník Henry Ford ovlivnil vývoj automobilového průmyslu a zavedl revoluční inovace, ke kterým patřilo zkrácení pracovní doby.

Číst celé

Praga Dragon EVO 125 ccm: Jak se řídí závodní motokára

Ultimátní řidičský stroj, který vám za zlomek ceny přinese zážitky, které nezískáte ani v supersportu. Tohle je prostě nejlepší věc, jakou může normální smrtelník řídit!

Číst celé

Škoda 1100 OHC: Šest desetiletí malého závoďáku

Ohlédnutí za československým závodním vozem, který v těchto týdnech slaví šedesáté výročí od svého vzniku.

Číst celé

Vzestup a pád Peugeotu

Tentokrát jsme dali v našem blogu prostor v “křesle pro hosta” jednomu z našich fanoušků a čtenářů – Václavu Divišovi. A to zejména proto, že se stručně, ale poměrně zábavně rozepsal o tom, jak vnímá značku Peugeot. A my tím pádem už nebudeme muset poslouchat, že hatujeme pouze Teslu.

Číst celé