Aukce Ferrari v Modeně nabídne dvojici unikátů

Fanoušci maranellské automobilky, zbystřete. Dva exkluzivní milníky historie Ferrari putují do dražby.

V nabídce aukčního domu RM Sotheby’s se objevily dvě položky, které jsou vzácnými artikly historie značky se vzpínajícím se koněm ve znaku. Tím prvním je Ignaciem Alberou ručně zhotovený karbonový model v polovičním měřítku, který v Maranellu sloužil při vývoji modelu 812 Superfast ve větrném tunelu. Velmi důležitá cenná socha by měla být vydražena na aukci Leggenda E Passione v sídle Ferrari v italské Modeně. Očekávaná získaná suma se pohybuje mezi osmi a devíti miliony korun.

Druhou důležitou položkou modenské dražby bude lehké Ferrari 365 GTB/4 “Daytona”, které je vzdáleným předchůdcem moderního Superfast. Historický model byl vyroben v přibližném počtu 1 200 exemplářů, z nichž pouze 5 neslo hliníkovou karoserii určenou pro vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans. Jen jediné z nich bylo schváleno pro silniční provoz a za pár týdnů bude hledat nového majitele. Příběh vozu s číslem podvozku 12653 se začal psát v roce 1969, kdy byl dodán dealerovi Motor S.p.A di Carla Allegretti v italské Boloni. Od té doby Daytona vystřídala několik majitelů. Na začátku sedmdesátých let Ferrari dovezlo japonské dealerství a prodalo muži jménem Makoto Taki. Další, a zatím poslední, část příběhu tvoří až nález vozu ve stodole po více jak 40 letech. Prodejní cena auta, které je v nerenovovaném stavu a původním laku Rosso Chiaro, může v této kondici dosáhnout až 50 milionů korun.

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Číst celé

Mercedes-Benz W154: Neporazitelný stříbrný šíp

Poslední předválečný závodní Mercedes kraloval okruhům a od historiků si vysloužil titul nejlepšího závodního vozu všech dob. Úspěšné vítězné tažení bohužel přerušil začátek druhé světové války.

Číst celé

Lamborghini Miura Jota: Jediný prototyp skončil v plamenech

Zhmotněný závodní sen testovacího jezdce Lamborghini pomohl automobilce s vývojem. Jeho působení ale skončilo v polích na apríla roku 1971.

Číst celé

Edsel: Značka vyrábějící špatná auta ve špatný čas

Koncern Ford Motor Company chtěl otřást automobilovým trhem, ale ve skutečnosti vyhodil mnoho peněz z okna. Příběh značky Edsel ukazuje, že ani velké zázemí nezaručuje jistotu.

Číst celé

Chrysler navrhl sedm turbín pro pohon aut

Určitě jste slyšeli o Chrysleru Turbine Car, který byl poháněný turbínou, jak už jeho název vypovídá. Americká značka ale do vývoje technologie investovala daleko více času a peněz, než by se na první pohled mohlo zdát.

Číst celé