Elektrický Jaguar E-Type Zero je skutečností. Můžete kvůli němu zničit originál

Prototyp elektrifikovaného legendárního sporťáku se poprvé ukázal na svatbě Prince Harryho. Jaguar nyní oznamuje výrobu produkční verze.

Elektromobily jsou nevyhnutelná budoucnost automobilového průmyslu. Když se na nedávné královské svatbě Prince Harryho a Meghan Markle ukázal ikonický Jaguar E-Type poháněný elektřinou, rozvířil mezi automobilovými nadšenci hlasitou debatu. Jaguar to však s výrobou myslí vážně a představil sériovou podobu na právě probíhající výstavě Monterey Car Week v Pebble Beach.

E-Type Zero, jak se vůz oficiálně jmenuje, bude vyráběný tovární divizí Classic a nabídka zahrnuje možnost přestavby již existujících historických exemplářů do podoby moderních elektromobilů. Podle slov společnosti se jedná o jedno z mála řešení, jak v budoucnu provozovat skvělá klasická auta.

Přestože Jaguar neoznámil oficiální technické specifikace a ceník, koncept využívá balíček akumulátorů o kapacitě 40 kWh, s nimiž je schopný ujet až 274 kilometrů. Elektromotor umístěný vpředu pohání zadní kola, přičemž zůstal zachovaný původní diferenciál. S moderním hnacím ústrojím E-Type Zero zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, což je o vteřinu rychleji, než jak to zvládl originál ze šedesátých let. Elektrické hnací ústrojí zároveň váží o 80 kilogramů méně oproti původnímu řadovému šestiválci.

Zvnějšku se E-Type Zero totožný s původním autem, jedinou změnou jsou přední světlomety s technologií LED. Uvnitř se nachází digitální štít přístrojů a volitelný displej infotainmentu uprostřed palubní desky.

Standardní převodovka je pryč, jelikož elektromotor využívá stálý převod. Což nás přivádí k myšlence, jestli bychom E-Type Zero vlastně chtěli? Jako fanoušci historických aut bychom totiž postrádali návykový zvuk šestiválce a mechanický hluk točící se manuální převodovky.

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Aston Martin Ulster: Zvítězit v neděli, prodat v pondělí

Předválečný závoďák, který vznikl jako oslava vítězství továrního týmu v náročném závodě.

Číst celé

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé