Elektrický Jaguar E-Type Zero je skutečností. Můžete kvůli němu zničit originál

Prototyp elektrifikovaného legendárního sporťáku se poprvé ukázal na svatbě Prince Harryho. Jaguar nyní oznamuje výrobu produkční verze.

Elektromobily jsou nevyhnutelná budoucnost automobilového průmyslu. Když se na nedávné královské svatbě Prince Harryho a Meghan Markle ukázal ikonický Jaguar E-Type poháněný elektřinou, rozvířil mezi automobilovými nadšenci hlasitou debatu. Jaguar to však s výrobou myslí vážně a představil sériovou podobu na právě probíhající výstavě Monterey Car Week v Pebble Beach.

E-Type Zero, jak se vůz oficiálně jmenuje, bude vyráběný tovární divizí Classic a nabídka zahrnuje možnost přestavby již existujících historických exemplářů do podoby moderních elektromobilů. Podle slov společnosti se jedná o jedno z mála řešení, jak v budoucnu provozovat skvělá klasická auta.

Přestože Jaguar neoznámil oficiální technické specifikace a ceník, koncept využívá balíček akumulátorů o kapacitě 40 kWh, s nimiž je schopný ujet až 274 kilometrů. Elektromotor umístěný vpředu pohání zadní kola, přičemž zůstal zachovaný původní diferenciál. S moderním hnacím ústrojím E-Type Zero zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, což je o vteřinu rychleji, než jak to zvládl originál ze šedesátých let. Elektrické hnací ústrojí zároveň váží o 80 kilogramů méně oproti původnímu řadovému šestiválci.

Zvnějšku se E-Type Zero totožný s původním autem, jedinou změnou jsou přední světlomety s technologií LED. Uvnitř se nachází digitální štít přístrojů a volitelný displej infotainmentu uprostřed palubní desky.

Standardní převodovka je pryč, jelikož elektromotor využívá stálý převod. Což nás přivádí k myšlence, jestli bychom E-Type Zero vlastně chtěli? Jako fanoušci historických aut bychom totiž postrádali návykový zvuk šestiválce a mechanický hluk točící se manuální převodovky.

Bugatti slaví výročí rekordní jízdy: Veyron prolomil 400 km/h před 15 lety

Bugatti Veyron 16.4 letos oslavuje 15 let od uvedení na trh a rychlostního rekordu, kterým se navždy zapsalo do historie automobilismu.

Číst celé

LEGENDY – Motoristická slavnost už tento víkend

Je ostuda, že jako zakladatel Temple of Speed jsem byl loni na Legendách poprvé. Je ale jisté, že žádný další ročník už si ujít nenechám a stejně tak byste jej neměli vynechat ani vy.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé

Zrození, život a smrt Lamborghini Countach

Klínovitý idol mládeže sedmdesátých a osmdesátých let měl mnoho porodních bolestí, ale nakonec se mu úspěšně podařilo nahradit nezapomenutelnou Miuru.

Číst celé

Subaru Justy II: Jak se žije s nejlevnější čtyřkolkou na trhu?

Tohle auto jsme si nepůjčili, ale koupili. Jaký byl rok se Subaru Justy 2. generace?

Číst celé