Ferrari na každém autě vydělá 1,75 milionu. Nejvíce ze všech

Kolik na prodeji aut vydělávají značky jako Ferrari, BMW či Porsche a kolik ztrácí Tesla?

Světová populace bohatne každým rokem, z čehož těží i automobilový průmysl. Přestože se značky rády ohání prodejními úspěchy jednotlivých modelů, jedno nám stále odmítají říci nahlas. Jaký čistý zisk jde automobilkám na bankovní účty za každé prodané auto? Zvědavá otázka, kterou si nejednou položili mnozí z nás.

Se záměrem zjištění neznámých čísel se německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhoffer rozhodl zjistit, jaké peněžní sumy jednotlivé značky vydělávají při prodeji svých vozů. Výsledek studie zároveň ukazuje, že vysoký zisk nejde ruku v ruce s velikostí produkce.

Nejúspěšnější značkou první poloviny letošního roku se stalo italské Ferrari, které na každém z nových prodaných aut vydělalo při aktuálním kurzu přibližně 1,75 milionu korun. Na opačné straně zkoumaného ziskového spektra se umístila společnost Jaguar Land Rover, jejíž každý prodaný vůz přivezl do společné kasy jen necelých 18 tisíc korun.

Z německých prémiových značek je jednoznačně nejziskovější Porsche, které vydělává přibližně dvojnásobek oproti svým konkurentům. Stuttgartský výrobce sportovních vozů a SUV s každým autem získává přibližně 435 tisíc korun, přičemž trio v podobě Audi, BMW a Mercedesu-Benz se na autech napakuje přibližně 230 tisíci.

Snaživí Italové z Maserati, jež se svými vozy snaží oslovit náročnou klientelu německých značek, za své auto na bankovní účet obdrží zisk 128 tisíc korun. Když opomeneme Volvo, které si vydělá o málo méně než Maserati, s dalšími zkoumanými automobilkami se studie dostává do obrovských ztrát.

Zajímavé je, že prodaný Bentley přináší Volkswagenu ztrátu 435 000 Kč, což je dle mluvčího britské společnosti výrazně ovlivněno skutečností, že továrna investuje mnoho peněz do vývoje elektrifikovaných modelů. Dudenhoffer se s žádostí o ekonomické údaje obrátil i na vizionářskou Teslu, která podle mnohých bojuje o přežití. Americký výrobce elektromobilů vedený Elonem Muskem s každým vyrobeným exemplářem ztrácí průměrně 281 tisíc korun.

Takové jsou tedy částky, které jednotlivé automobilky vydělávají na každém prodaném autě. Malým zklamáním pro nás je, že značky jako Lamborghini či Rolls-Royce drží ekonomické výsledky pod pokličkou. Pro nás by však byly vhodné pro porovnání úspěchů vůči konkurenčním automobilkám.

Život s Mazdou RX-8: Pohled pod sukni

Přestože jsem původně zamýšlel seriál na zimu zmrazit mezitím, co RX-8 prochází servisem, napadlo mě, že by se mohlo jednat o vhodnou příležitost pro představení auta jako takového.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Nissan GT-R, část druhá: Technologická vyspělost

V prvním článku (z pěti) tohoto seriálu jsme si obecně představili Nissan GT-R. Nyní se podíváme do hloubky jeho karoserie a motoru. 

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

Bentley proti Le Train Bleu. Nemožný závod auta s vlakem

Woolf Barnato, člen skupiny závodníků Bentley Boys, se v roce 1930 vsadil, že dokáže porazit slavný luxusní francouzský noční expres Le Train Bleu. Závodil proti němu ve svém Bentley Speed Six.

Číst celé