Ferrari na každém autě vydělá 1,75 milionu. Nejvíce ze všech

Kolik na prodeji aut vydělávají značky jako Ferrari, BMW či Porsche a kolik ztrácí Tesla?

Světová populace bohatne každým rokem, z čehož těží i automobilový průmysl. Přestože se značky rády ohání prodejními úspěchy jednotlivých modelů, jedno nám stále odmítají říci nahlas. Jaký čistý zisk jde automobilkám na bankovní účty za každé prodané auto? Zvědavá otázka, kterou si nejednou položili mnozí z nás.

Se záměrem zjištění neznámých čísel se německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhoffer rozhodl zjistit, jaké peněžní sumy jednotlivé značky vydělávají při prodeji svých vozů. Výsledek studie zároveň ukazuje, že vysoký zisk nejde ruku v ruce s velikostí produkce.

Nejúspěšnější značkou první poloviny letošního roku se stalo italské Ferrari, které na každém z nových prodaných aut vydělalo při aktuálním kurzu přibližně 1,75 milionu korun. Na opačné straně zkoumaného ziskového spektra se umístila společnost Jaguar Land Rover, jejíž každý prodaný vůz přivezl do společné kasy jen necelých 18 tisíc korun.

Z německých prémiových značek je jednoznačně nejziskovější Porsche, které vydělává přibližně dvojnásobek oproti svým konkurentům. Stuttgartský výrobce sportovních vozů a SUV s každým autem získává přibližně 435 tisíc korun, přičemž trio v podobě Audi, BMW a Mercedesu-Benz se na autech napakuje přibližně 230 tisíci.

Snaživí Italové z Maserati, jež se svými vozy snaží oslovit náročnou klientelu německých značek, za své auto na bankovní účet obdrží zisk 128 tisíc korun. Když opomeneme Volvo, které si vydělá o málo méně než Maserati, s dalšími zkoumanými automobilkami se studie dostává do obrovských ztrát.

Zajímavé je, že prodaný Bentley přináší Volkswagenu ztrátu 435 000 Kč, což je dle mluvčího britské společnosti výrazně ovlivněno skutečností, že továrna investuje mnoho peněz do vývoje elektrifikovaných modelů. Dudenhoffer se s žádostí o ekonomické údaje obrátil i na vizionářskou Teslu, která podle mnohých bojuje o přežití. Americký výrobce elektromobilů vedený Elonem Muskem s každým vyrobeným exemplářem ztrácí průměrně 281 tisíc korun.

Takové jsou tedy částky, které jednotlivé automobilky vydělávají na každém prodaném autě. Malým zklamáním pro nás je, že značky jako Lamborghini či Rolls-Royce drží ekonomické výsledky pod pokličkou. Pro nás by však byly vhodné pro porovnání úspěchů vůči konkurenčním automobilkám.

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

DeLorean DMC-12 Turbo: Konečně s výkonem pro rychlost 88 mil v hodině

DeLorean DMC-12 vypadal jako rychlé auto, ale opak byl pravdou. Problémy s nízkým výkonem mělo vyřešit přeplňování turbodmychadlem.

Číst celé

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé