Úplně první Ferrari F50 hledá nový domov

Originální prototyp výročního modelu oslavujícího padesáté narozeniny značky hledá nového majitele. Doufáme, že máte hluboké kapsy.

Americký prodejce exotických vozů Autosport Designs z Long Islandu v New Yorku na svých webových stránkách zveřejnil nabídku, která se v případě velkého bohatství zkrátka neodmítá. Ferrari F50 s nízkým nájezdem kilometrů a plnou servisní historií vzniklo se sériovým číslem 99999 jako poslední Ferrari s šestimístným kódem.

Svůj život započalo v roce 1994 jako prototyp, který posloužil při vývoji k testování na soukromém závodním okruhu značky Fiorano krátce předtím, než se jej ujali piloti Formule 1, mezi nimiž byl Jean Alesi, Gerhard Berger a Niki Lauda. V roce 1995 byl prototyp 99999 oficiálně odhalený veřejnosti na Geneva Auto Show, kde Ferrari poprvé ukázalo nástupce fantastické F40. O rok později byl vystavený na Tokyo Motor Show.

V roce 1998 se prototyp F50 přemístil do soukromé sbírky Jacquese Swaterse, belgického dealera Ferrari, jemuž samotný Enzo Ferrari o deset let dříve slíbil, že se stane vlastníkem vozu Ferrari se sériovým číslem 99999. Ten jej držel ve svém vlastnictví do roku 2006, kdy jej prodal sběrateli z Kalifornie. Nyní však důležitý vůz historie značky hledá nový domov.

Supersport s najetými pouhými 2 240 kilometry dostal nové náplně, filtry, akumulátor a další důležité prvky pravidelné údržby, takže je plně připravený. Částka, za kterou dealer vzácné Ferrari F50 prodává, bohužel není známá. Jak tomu ale u podobných aut často bývá, určitě se jedná o pořádnou sumu.

Nissan GT-R, část prvá: Playstation nebo zázrak?

Sportovní Nissany s emblémem GT-R vždy přitahovaly všechny fanoušky japonských vozů, ale nejen ty. GT-R se stalo japonskou senzací, která se začala objevovat i v kreslených manga komiksech. Rozhodli jsme se, že vám představíme současnou generaci, známou jako R35, pěkně do puntíku. Během našeho pětidílného seriálu se se mu podíváme na zoubek. Dnes začneme zlehka: Otázkou, čím vlastně GT-R je v očích mnoha lidí, ale také na to, jaké je doopravdy.

Číst celé

Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Napište Ježíškovi o tahle auta. Ještě není pozdě

Seznam deseti aut vhodných pod vánoční stromeček, u nichž určitě nehrozí označení za „nevhodný dárek“.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Pohled pod sukni

Přestože jsem původně zamýšlel seriál na zimu zmrazit mezitím, co RX-8 prochází servisem, napadlo mě, že by se mohlo jednat o vhodnou příležitost pro představení auta jako takového.

Číst celé