Kotaro Yamamoto: Mladí Japonci nemají zájem o auta

Inženýr Hondy žijící v Evropě se rozpovídal o své vášni k řízení a mládeži v Japonsku.

Na mezinárodních prezentacích nových modelů se člověk setkává s různě postavenými osobnostmi automobilového průmyslu. Kromě ředitelů spravujících zastoupení automobilek pro celý kontinent a PR manažerů se zde často objevují i lidé, kteří pomohli s vývojem představovaného auta. Při dlouhých diskuzích se však téma mnohdy odkloní od žhavé novinky k obecným tématům.

Při poslední prezentaci Hondy v Rakousku jsem vyslechl vyprávění inženýra Kotaro Yamamota o automobilové kultuře v Japonsku. Yamamoto se kromě své práce pro automobilku řadí k nadšeným řidičům. „Líbí se mi silnice tady v rakouských Alpách. Víte, jaký je rozdíl mezi silnicemi tady a v Japonsku? V japonských horách je povolená rychlost omezená jen na 40 kilometrů za hodinu“, říká s širokým úsměvem.

„Ježdění mě opravdu baví a Honda vždy dělala skvělá auta. Měl jsem jich několik, ale jakou jsem měl nejraději? Samozřejmě to byla moje S2000, ta starší s dvoulitrem.“ Yamamoto je Japonec, který už dlouhé roky žije v Evropě a záhy nám ukazuje video, v němž svůj roadster prohání na silničkách okolo Mnichova pěkně rychlým tempem.

„Japonská mládež ale už nemá zájem o auta, ve skutečnosti existuje jen málo petrolheadů, k nimž jsem se v mládí řadil i já. V Hondě se musíme pokusit to změnit a vrátit staré dobré časy.“ To celé je v Japonsku bohužel způsobené skutečností, že je provozování starších zajímavých aut přísně zdaněno a tak mladí Japonci raději utrácejí jinde. Celosvětový problém je pak takový, že dnešní automobilky téměř nevyrábějí zábavná auta dostupná mladým lidem.

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

Pierre Veyron: Nejslavnější moderní Bugatti vzdává hold hrdinovi z odboje

Válečný hrdina a odbojář Pierre Veyron se nechal přemluvit k závodění Albertem Divem a byl jedním z nejdůležitějších jezdců Bugatti.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropská lidová auta

Alfa Romeo, Citroën, Fiat nebo Renault. I evropští výrobci obyčejných aut zkusili štěstí na americkém trhu. Někteří z nich uspěli, jiní naopak ne.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé