Kotaro Yamamoto: Mladí Japonci nemají zájem o auta

Inženýr Hondy žijící v Evropě se rozpovídal o své vášni k řízení a mládeži v Japonsku.

Na mezinárodních prezentacích nových modelů se člověk setkává s různě postavenými osobnostmi automobilového průmyslu. Kromě ředitelů spravujících zastoupení automobilek pro celý kontinent a PR manažerů se zde často objevují i lidé, kteří pomohli s vývojem představovaného auta. Při dlouhých diskuzích se však téma mnohdy odkloní od žhavé novinky k obecným tématům.

Při poslední prezentaci Hondy v Rakousku jsem vyslechl vyprávění inženýra Kotaro Yamamota o automobilové kultuře v Japonsku. Yamamoto se kromě své práce pro automobilku řadí k nadšeným řidičům. „Líbí se mi silnice tady v rakouských Alpách. Víte, jaký je rozdíl mezi silnicemi tady a v Japonsku? V japonských horách je povolená rychlost omezená jen na 40 kilometrů za hodinu“, říká s širokým úsměvem.

„Ježdění mě opravdu baví a Honda vždy dělala skvělá auta. Měl jsem jich několik, ale jakou jsem měl nejraději? Samozřejmě to byla moje S2000, ta starší s dvoulitrem.“ Yamamoto je Japonec, který už dlouhé roky žije v Evropě a záhy nám ukazuje video, v němž svůj roadster prohání na silničkách okolo Mnichova pěkně rychlým tempem.

„Japonská mládež ale už nemá zájem o auta, ve skutečnosti existuje jen málo petrolheadů, k nimž jsem se v mládí řadil i já. V Hondě se musíme pokusit to změnit a vrátit staré dobré časy.“ To celé je v Japonsku bohužel způsobené skutečností, že je provozování starších zajímavých aut přísně zdaněno a tak mladí Japonci raději utrácejí jinde. Celosvětový problém je pak takový, že dnešní automobilky téměř nevyrábějí zábavná auta dostupná mladým lidem.

Život s Mazdou RX-8: Vstup do neznámých vod

Moji praktičtí přátelé si myslí, že je Mazda RX-8 nepraktický krám s nespolehlivým motorem. Když jsem přemýšlel, jakým autem nahradit svou Hondu Civic, rozhodl jsem se vykročit do neznámých vod. Říkali mi, abych to nedělal.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Audi Quattro Spyder: Nástupce Quattra se nedostal na trh, aby nenarušil rodinné vztahy

Audi Quattro Spyder se představilo jako nástupce legendárního Quattra, ale kvůli hrozícím sporům v rodině Ferdinanda Piëcha se nedostalo do sériové výroby. Zjistěte, jak Audi později využilo nákladný vývoj nového modelu s motorem uprostřed.

Číst celé

O Sodomkově stopě za velkou louží

Stalo se to na konci loňského léta v americkém Monterey. V rámci motoristického týdne se v aukci RM Sothebys vydražil za více než 8 milionů český automobil Aero 50 s karoserií od Sodomky. Tady je vše, co o něm musíte vědět.

Číst celé

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé