Porsche 919 EVO je oficiálně nejrychlejší auto na Nordschleife

Rekordní čas Stefana Bellofa je dlouhých 35 letech konečně překonaný. Nový rekord stále drží Porsche.

Rekordy padají na Severní smyčce Nürburgringu každou chvíli, ale nový čas zveřejněný Porsche je naprosto výjimečný. Stuttgartská značka po dlouhých 35 letech překonala svůj vlastní rekord, který zajel Stefan Bellof za volantem Porsche 956 C v květnu roku 1983. S autem naloženým těžkou televizní kamerou objel náročný okruh za fascinující čas 6:11.13.

Když se začalo spekulovat o tom, jestli je takové tempo vůbec překonatelné, obletěly svět záběry závodního Porsche 919 Hybrid kroužícího po okruhu vysokou rychlostí. Němci okamžitě přiznali, že se s přepracovaným speciálem původně zkonstruovaným pro vytrvalostní závod 24 Hours of Le Mans snaží překonat výkon 956 C.

Do těsného kokpitu se usadil Timo Bernhard, který porazil svého předchůdce o skoro jednu minutu. Novým nejrychlejším autem na Nürburgringu-Nordschleife se tak stává Porsche 919 Hybrid EVO s rekordním časem 5:19.55. Porsche takový čas ale nestačí a tvrdí, že při lepších podmínkách zvládne objet okruh pod pět minut. Minimálně se o to prý pokusí.

Audi Avus Quattro: Duchovní předchůdce Veyronu oslavoval úspěchy na okruhu AVUS

Audi na začátku 90. let vzdalo hold svým historickým úspěchům na legendárním okruhu AVUS. Koncept Audi Avus Quattro byl duchovní předchůdce Bugatti Veyron 16.4.

Číst celé

Lister Storm: Neúspěšný supersport ohromil vzhledem, ale pobouřil cenou

Lister Storm se představil v roce 1993 jako první vlastní vůz značky po více než 30 letech. Podle novinářů jezdil skvěle, ale byl šíleně drahý.

Číst celé

Riva Ferrari 32: Poznejte vzácnou Testarossu pro plavbu na moři

Návrháři Rivy a Ferrari se v 80. letech spojili, aby společně vyvinuli plovoucího sourozence kultovní Testarossy.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Maserati 3500 GT: Zachránce Maserati před možným krachem v 50. letech

Obyčejnější sériově vyráběné luxusní kupé 3500 GT bylo poslední nadějí Maserati, aby uniklo hrozícímu bankrotu. Nejenže se plán i přes počáteční nejistotu nakonec zdařil, ale zároveň do Itálie přinesl zajímavé prvenství.

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé