BMW M5 F90 se stalo čtyřkolkou neplánovaně

Pohon všech kol může v případě BMW M5 přitáhnout zcela novou klientelu, ač se to fanouškům nelíbí. Nové řešení ale má na první pohled skrytý smysl.

Rychlý sedan BMW M5 si získal svou oblibu kvůli skvělým jízdním výkonům, které byly vloženy do komfortního balení auta pro každý den. Povedené jízdní vlastnosti zajišťoval hlavně pohon zadních kol, díky němuž měla každá generace M5 sklony k častému driftování. Právě z tohoto důvodu skalní fanoušky pobouřil fakt, že aktuální generace F90 přišla s pohonem všech kol.

Dirk Hacker, viceprezident BMW M, ale v rozhovoru pro Autocar odhalil důvod tohoto rozhodnutí. Dle jeho slov bylo současné BMW M5 původně navrženo a testováno jako zadokolka. Za údajným rozhodnutím pro pohon všech kol stojí skutečnost, že je vývoj značky na limitu podélného zrychlení pro modely se zadním náhonem a čtyřkolka byla jediným možným řešením pro zlepšení akcelerace M5.

Milovníci rychlé jízdy s ustřelujícím zadkem ale nemají důvod truchlit. Moderní pohon všech kol M xDrive kvůli lamelové spojce disponuje možností pohonu pouze zadních kol, k čemuž dojde elektronickým vyřazením funkce předního pohonu. Fanoušci likvidování širokých zadních pneumatik si tak budou moci užívat i nadále. Na požádání jim k tomu dopomůže dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru a výkonu 600 koní.

BMW M5 F90 dorazí na trh začátkem roku 2018 a v přímém souboji se utká s Mercedesem-AMG E63 S a Audi RS6. Kombi varianty Touring se bohužel nedočkáme.

Lancia Delta S4 Stradale: Silniční verze závodní bestie skupiny B

Lancia Delta S4 Stradale vznikla, aby automobilka mohla homologovat závodní speciál pro rallye skupiny B.

Číst celé

Chceme tvou zpětnou vazbu

Čas plyne jako voda a web Temple of Speed je online už skoro dva měsíce. Nyní se obracíme na vás, čtenáře, s prosbou o zpětnou vazbu. Díky ní se nejen dozvíme, co děláme dobře a co děláme špatně, ale taky to, kdo jste vy a pro koho Temple of Speed vytváříme.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Karosárna Bertone byla továrnou na dokonalost

Je těžké uvěřit, kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám zaručeně líbit tento fotospeciál.

Číst celé

Maserati Bora: Konkurent Miury vsázel na design a jízdní komfort

Maserati Bora se představilo na začátku sedmdesátých let jako konkurent oslňujícího Lamborghini Miura a luxusních Ferrari.

Číst celé

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé