BMW M5 F90 se stalo čtyřkolkou neplánovaně

Pohon všech kol může v případě BMW M5 přitáhnout zcela novou klientelu, ač se to fanouškům nelíbí. Nové řešení ale má na první pohled skrytý smysl.

Rychlý sedan BMW M5 si získal svou oblibu kvůli skvělým jízdním výkonům, které byly vloženy do komfortního balení auta pro každý den. Povedené jízdní vlastnosti zajišťoval hlavně pohon zadních kol, díky němuž měla každá generace M5 sklony k častému driftování. Právě z tohoto důvodu skalní fanoušky pobouřil fakt, že aktuální generace F90 přišla s pohonem všech kol.

Dirk Hacker, viceprezident BMW M, ale v rozhovoru pro Autocar odhalil důvod tohoto rozhodnutí. Dle jeho slov bylo současné BMW M5 původně navrženo a testováno jako zadokolka. Za údajným rozhodnutím pro pohon všech kol stojí skutečnost, že je vývoj značky na limitu podélného zrychlení pro modely se zadním náhonem a čtyřkolka byla jediným možným řešením pro zlepšení akcelerace M5.

Milovníci rychlé jízdy s ustřelujícím zadkem ale nemají důvod truchlit. Moderní pohon všech kol M xDrive kvůli lamelové spojce disponuje možností pohonu pouze zadních kol, k čemuž dojde elektronickým vyřazením funkce předního pohonu. Fanoušci likvidování širokých zadních pneumatik si tak budou moci užívat i nadále. Na požádání jim k tomu dopomůže dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru a výkonu 600 koní.

BMW M5 F90 dorazí na trh začátkem roku 2018 a v přímém souboji se utká s Mercedesem-AMG E63 S a Audi RS6. Kombi varianty Touring se bohužel nedočkáme.

Život s Mazdou RX-8: Olej je život, život je olej

Dlouho jsem nechápal, proč je tolik RX-8 zanedbaných a zničených. Trvalo mi necelých 24 hodin, abych pochopil.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Extrémní Mustang BOSS 429 vznikl, aby ukončil nadvládu Chrysleru v NASCAR a obsadil stupně vítězů. Na krátkou chvíli se mu to opravdu povedlo.

Číst celé

Hvězdy z Paříže roku 1998. Co se představilo před 20 lety?

Nejžhavější novinky autosalonu v Paříži, které se představily veřejnosti před dvaceti lety. Pamatujete si, když byla tato auta nová?

Číst celé

Jak se ničí funkční pětiválcová Marea ve jménu pochybného motorsportu

Jak se upravuje normálně funkční Fiat Marea Weekend 2.0 20v s pětiválcem na závodní auto, které má startovat v amatérské šestihodinovce v Mostě?

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé