Pro zrychlení Chevroletu Corvette stačí 350 dolarů

Současné sportovní vozy jsou opravdu rychlé, někomu to ale nestačí. V tomto případě to však nebyl některý z majitelů, jenž by strávil desítky hodin montáží tuningového podvozku a jeho vyladěním, ale zákrok provedla samotná značka Chevrolet.

Tým inženýrů Chevroletu uskutečnil další vývoj softwaru pro magnetoreologický podvozek Magnetic Ride Control, který koncern General Motors montuje do vozů Cadillac CTS-V, Chevrolet Camaro a Chevrolet Corvette. Konstruktéři vůli poslednímu zmíněnému typu strávili dlouhé hodiny na testovacím okruhu Milford Road Course, aby funkci chytrého podvozku Corvette náležitě vyladili.

S nově kalibrovanou řídící jednotkou dosáhla Corvette Z06 o 1 sekundu rychlejšího času na kolo. Přepracovaný software kromě vyšší rychlosti přináší i lepší odezvu podvozku. Úprava bude prováděna výhradně v autorizovaných servisech Chevroletu, čímž nebude ohrožena záruka na vůz, a bude za ni účtováno pouhých 350 dolarů.

Software je již v nabídce a lze jej nahrát do řídících jednotek vozů Stingray Z51 2014-2016, Stingray 2016 a Z06 2015-2016. Při porovnání s cenou podvozkových komponent tuningových výrobců, které dosahují řádů tisíců dolarů, je daná nabídka opravdu za hubičku.

Alfaholics: Rozhovor s tvůrci božích Giulií GTA-R

Na dnešním trhu je okolo dvou desítek aut, která mají přes 700 koní, takže pokud hledáte něco rychlého, je z čeho vybírat. Všechna podobně silná auta ale budou mít společnou jednu věc – řídit je na běžné silnici plné zatáček bude jako provlékat jehlou lodní lano. 

Číst celé

Kde se v České republice projet?

Nepotřebujete vždy na okruh, protože to není místo, kde s Civicem natřete Veyron.

Číst celé

Na kolik vyjde údržba Ferrari F430? Známe ceny

Máte zálusk na Ferrari F430, které se vyrábělo na samotném konci analogově smýšlející doby? Pravděpodobně vás bude zajímat, kolik peněz si musíte připravit.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny

Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.

Číst celé