Chevrolet se pokusil rozkazovat sněhu. Tekuté řetězy omezovaly prokluz kol

Vysoký točivý moment a pohon jediné nápravy může ve sněhové nadílce představovat problém. Chevrolet v roce 1969 experimentoval s řešením, jak řidičům usnadnit život za volantem.

Za dlouhá desetiletí vývoje a existence přinesl automobilový nespočet zajímavých nápadů a technických řešení. Stejně jako dnes, i v minulých dobách představovala jízda na sněhu opravdovou výzvu i pro zkušené řidiče. Chevrolet v roce 1969 přispěchal s konstrukčním řešením, které mělo za úkol zlepšit přilnavost zimních pneumatik na sněhové nadílce.

Systém nástřiku „tekutých řetězů“ na hnaná kola se v katalogu příplatkové výbavy nacházel pod objednacím kódem V75 a byl k dispozici pro všechny vozy modelové řady. Mohl být namontován do luxusních full-size modelů, sportovních Chevelle či ekonomického kompaktu Chevy II. Na konci šedesátých let tento užitečný zlepšovák rozšířil nabídku zimních doplňků, mezi něž spadaly například ostřikovače čelních světel, vyhřívání zadního okna či výhřev bloku motoru.

Ovládání systému bylo zajištěno tlačítkem na přístrojové desce, které aktivovalo dvojici aerosolových kanystrů umístěných nad hnanými zadními koly. Uvnitř kanystrů byl uchována kapalina s obchodním jménem Liquid Tire Chain Traction Improver, jež byl vstřikována na pneumatiky, čímž došlo ke zlepšení trakce na sněhu i ledu. Zda takový systém skutečně fungoval a dokázal potlačit nepříznivé klimatické podmínky je však něco, na co bychom se museli zeptat amerických pamětníků.

I přes lákavou reklamu si praktického pomocníka do výbavy svého vozu zvolilo pouze 2 600 zákazníků. Přestože mohl být montován do všech modelů, nejvíce se vyskytl na palubě full-size Chevroletů. Nízká prodejní čísla pravděpodobně zapříčinila skutečnost, že tekuté řetězy vydržely v nabídce pouze jeden jediný rok. Velká část potenciálních zákazníků nejspíše nevěřila, že by podobný systém mohl opravdu usnadnit zimní ježdění.

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

Budoucnost značky začíná u jejích kořenů: Maserati si připomíná závodní Tipo 300S

Juan Manuel Fangio s vozem Maserati Tipo 300S ve velké ceně Venezuely zahájil dva roky závodních úspěchů, které proslavily značku Maserati v motorsportu.

Číst celé

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Mik Kehl: Génius řídících jednotek působil i v Česku

O jeho osobním životě nevíme nic. Google je na něho téměř krátký a informace kusé. Jeho kariéra z něj ale dělá jednoho z nejlepších úpravců planety, legendu v oboru.

Číst celé