Porsche představilo další řidičskou 911

Velká přání jsou splněna. Ve Stuttgartu konečně vyslechli volání davů nadšenců, kteří touží po jednoduché 911, jejíž řízení bude opravdovou nirvánou.

Oblíbené Porsche 911 bylo vždy cestovním autem, které bylo zábava řídit. S nástupem moderních technologií ale v posledních letech nadšenci, a s nimi i případní zákazníci, volali po zjednodušené variantě zaměřené hlavně na pravověrné řidiče. Zprvu na svět přišel velmi omezený model 911 R, který byl následován 911 GT3 Touring. To pravé ořechové však Němci představili až v posledních dnech. Opravdu dostupnou hračku, jenž bude vytvářet jeden úsměv za druhým – Porsche 911 Carrera Touring, zkráceně Carrera T.

Konstruktéři z Porsche se do přípravy pořádně opřeli. Z čtyřmístného interiéru vyhodili zadní sedadla, která případným zájemcům o ně namontují zpět bez jakéhokoliv příplatku. Zároveň se zbavili i infotainment systému. S pohotovostní hmotností 1 425 kilogramů je nová Carrera T o 20 kilogramů lehčí než běžná základní Carrera.

V zadní části karoserie je uložen stejný třílitrový plochý šestiválec se dvěma turbodmychadly, jaký lze najít i v základní 911. Motorem vytvářená hnací síla o 370 koních a 450 Nm je přenášena na zadní kola skrz manuální převodovku, případně příplatkový dvouspojkový automat PDK. Součástí hnacího ústrojí je mechanický samosvorný diferenciál se zkráceným stálým převodem. Touring s manuálem dosáhne stovky za 4,5 sekundy, 4,2 sekundy v případě PDK, a jeho maximální rychlost v obou případech přesáhne 290 kilometrů v hodině.

Podvozek je tvořen prvky, k nimž se při objednání základní Carrery zájemci nedostanou. Patří k nim například aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM), které vůz snižuje o 20 milimetrů. K dalším možnostem příplatku patří balíček Sport Chrono a systém zatáčení zadních kol.

Objednávky nové Carrery T jsou již v plném proudu a první kusy budou zákazníkům dodány v první polovině roku 2018. Věříme, že nová řidičská 911 stane okamžitou senzací, protože je něčím, na co jsme čekali opravdu dlouho.

Nákup nové ojetinky už není radost. Zdá se mi to jako zbytečný opruz

Rozhodl jsem se pro nákup dalšího auta, ale nevím, co chci. A taky mi výběr komplikuje nedůvěryhodnost většiny prodejců v České republice.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

Chevrolet se pokusil rozkazovat sněhu. Tekuté řetězy omezovaly prokluz kol

Vysoký točivý moment a pohon jediné nápravy může ve sněhové nadílce představovat problém. Chevrolet v roce 1969 experimentoval s řešením, jak řidičům usnadnit život za volantem.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Honda CRX ED9: Lehoučká dávka euforie

Původně tunerská modla se dnes stává oblíbenou klasikou, se kterou je radost jezdit na hraně. Tenhle konkrétní kus se svým vzhledem možná přiklání k prvnímu zmíněnému, ale opak je pravdou. Blikající neony a hlasitou hudbu tady nečekejte. Tenhle exemplář vznikl, aby svého řidiče naplňoval požitkem z jízdy.

Číst celé

Mercedes-Benz 600: Majestátní limuzína sloužící dobru i zlu

Majestátní Mercedes-Benz 600 byl oblíbenou limuzínou nejvýznamnějších osobností po celém světě. Milovali jej celebrity, legitimní státníci i diktátoři.

Číst celé