Porsche představilo další řidičskou 911

Velká přání jsou splněna. Ve Stuttgartu konečně vyslechli volání davů nadšenců, kteří touží po jednoduché 911, jejíž řízení bude opravdovou nirvánou.

Oblíbené Porsche 911 bylo vždy cestovním autem, které bylo zábava řídit. S nástupem moderních technologií ale v posledních letech nadšenci, a s nimi i případní zákazníci, volali po zjednodušené variantě zaměřené hlavně na pravověrné řidiče. Zprvu na svět přišel velmi omezený model 911 R, který byl následován 911 GT3 Touring. To pravé ořechové však Němci představili až v posledních dnech. Opravdu dostupnou hračku, jenž bude vytvářet jeden úsměv za druhým – Porsche 911 Carrera Touring, zkráceně Carrera T.

Konstruktéři z Porsche se do přípravy pořádně opřeli. Z čtyřmístného interiéru vyhodili zadní sedadla, která případným zájemcům o ně namontují zpět bez jakéhokoliv příplatku. Zároveň se zbavili i infotainment systému. S pohotovostní hmotností 1 425 kilogramů je nová Carrera T o 20 kilogramů lehčí než běžná základní Carrera.

V zadní části karoserie je uložen stejný třílitrový plochý šestiválec se dvěma turbodmychadly, jaký lze najít i v základní 911. Motorem vytvářená hnací síla o 370 koních a 450 Nm je přenášena na zadní kola skrz manuální převodovku, případně příplatkový dvouspojkový automat PDK. Součástí hnacího ústrojí je mechanický samosvorný diferenciál se zkráceným stálým převodem. Touring s manuálem dosáhne stovky za 4,5 sekundy, 4,2 sekundy v případě PDK, a jeho maximální rychlost v obou případech přesáhne 290 kilometrů v hodině.

Podvozek je tvořen prvky, k nimž se při objednání základní Carrery zájemci nedostanou. Patří k nim například aktivní odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM), které vůz snižuje o 20 milimetrů. K dalším možnostem příplatku patří balíček Sport Chrono a systém zatáčení zadních kol.

Objednávky nové Carrery T jsou již v plném proudu a první kusy budou zákazníkům dodány v první polovině roku 2018. Věříme, že nová řidičská 911 stane okamžitou senzací, protože je něčím, na co jsme čekali opravdu dlouho.

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé

Riva Ferrari 32: Poznejte vzácnou Testarossu pro plavbu na moři

Návrháři Rivy a Ferrari se v 80. letech spojili, aby společně vyvinuli plovoucího sourozence kultovní Testarossy.

Číst celé

Audi 4000: Když Audi stálo polovinu konkurenčního Mercedesu-Benz

V osmdesátých letech se Audi předvedlo na americkém trhu s velkým sedanem, který byl podobně dobrý jako konkurenční BMW a Mercedes, ale byl výrazně levnější.

Číst celé

Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Číst celé

O Sodomkově stopě za velkou louží

Stalo se to na konci loňského léta v americkém Monterey. V rámci motoristického týdne se v aukci RM Sothebys vydražil za více než 8 milionů český automobil Aero 50 s karoserií od Sodomky. Tady je vše, co o něm musíte vědět.

Číst celé

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4: Historicky první luxusní SUV

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4 nejspíše odstartoval obrovskou popularitu vozů SUV s pohonem všech kol, ale dnes jej zná jen málokdo.

Číst celé