Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Libanonský herec Keanu Reaves se ve světě filmových nadšenců nejvíce proslavil jako profesionální zabiják John Wick. Profesionální zabiják se silným respektem amerického podsvětí, jež byl donucen oprášit zbraně poté, co mladí a sebevědomí gangsteři napadli jeho dům, zabili jeho psa a ukradli jeho vzácný Mustang BOSS 429. V tom okamžiku začíná dlouhý filmový příběh legendárního zabijáka, který prahne po pomstě kvůli autu.

John Wick se na začátku příběhu vyrovnává se ztrátou milované manželky, jež prohrála svůj boj se smrtelnou nemocí. Wick se pomalu rozpadá, tráví čas řízením svého Mustangu Mach 1 až do chvíle, kdy je vyprovokován synem jednoho z vlivných gangsterů v New Yorku. Tímto momentem se začíná rozjíždět náš oblíbený filmový příběh o zkušeném a jen těžko porazitelném zabijákovi, který podle pověsti zabil nepřítele tužkou. Obyčejnou tužkou.

Pokud jste filmovou sérii o Johnu Wickovi zatím neviděli, napravte to. Nebudeme vám detailně vyprávět o zajímavostech z příběhu, ale přiblížíme vám skutečnost filmového Mustangu. O Mustangu, který není obyčejným autem. Je autem Johna Wicka.

Čtěte také: Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Krátce po pohřbu manželky John Wick vyrazí se svým novým psem na projížďku, aby nakoupil jídlo a natankoval svůj osmiválcový muscle car. Když se chystá odjet z benzínky, zastaví vedle něj tři muži a jeden z nich si všimne Wickova mustangu. Pochválí mu jeho „BOSS 429“ a zeptá se, zda je to ročník 1970? Wick jej opraví, když mu odpovídá, že je to ročník 1969, nikoli 1970. Zajímavé ale je, že John Wick ve filmu nezmíní, že onen Mustang ve skutečností není vrcholnou verzí BOSS 429, ale je obyčejnější verzí Mach 1.

Muži z čerpací stanice ale sledovali Johna Wicka do jeho domu, který později toho dne přepadli a ukradli šedý Mustang. Bývalý zabiják je nucen vystoupit ze stínů a vydat se na dobrodružství, jehož cílem je získat své auto zpět.

Filmový Mustang není skutečný Mustang BOSS 429

I když se ve filmu o Wickova Mustangu mluví jako o sběratelsky cenném exempláři BOSS 429, ve reálném světě jde o běžnější Mustang Mach 1. Jasným důkazem je skutečnost, že je vůz vybaven automatickou převodovkou, zatímco všechny vyrobené exempláře BOSS 429 modelového roku 1969 byly vybaveny čtyřstupňový manuál.

Volič automatické převodovky je rozpoznatelným ve druhém filmu, když John ukradne své auto zpět, popadne rukojeť StarShifter Automatic a vrazí tam zpátečku. To ukazuje, že to rozhodně není manuální převodovka, a tedy ani BOSS 429. Originální Mustangy BOSS 429 navíc mají mnohem větší nasávání čerstvého vzduchu na kapotě.

A kolik Mustangů filmaři potřebovali? Při natáčení bylo použito celkem 5 Mustangů, z nichž všechny byly zničeny při přestřelkách a akčních scénách.

Kontroverzní Z3 M Coupe vznikalo tajně. BMW si ho nepřálo

Dnes je BMW Z3 M Coupe považované za vzácnou podivuhodnost, ale chybělo jen málo k tomu, aby vůbec nevzniklo. Za jeho existenci můžeme poděkovat spiknutým inženýrům.

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

Ford 999: „Závodění vzniklo 5 minut po vyrobení druhého auta“

Henry Ford byl fanouškem motoristického sportu. Než se pustil do výroby lidových automobilů, pomáhal s vývojem dvojice soutěžních Fordů, které vládly závodům.

Číst celé

Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Číst celé

Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé