SSC Tuatara stanovilo rychlostní rekord na standardních pneumatikách Michelin

Inženýři SSC se před vysokorychlostní jízdou ujistili, že standardní pneumatiky Michelin zvládnou rychlosti, kterých mohou dosáhnout.

Vysokorychlostní rekordy jsou zbytečné, když téměř každou veřejnou silnici omezuje rychlostní limit. To však nebrání tomu, aby se výrobci automobilů snažili dosáhnout světových rychlostních rekordů. Americká společnost SSC dosáhla na začátku tohoto října rychlostního rekordu s novým hypersportem Tuatara, který se zapsal do Guinessovy knihy rekordů nejvyšší rychlostí 508,73 km/h.

Jarod Shelby, zakladatel společnosti SSC North America, v rozhovoru pro britský magazín CarThrottle.com uvedl, že Tuatara stanovila nový světový rychlostní rekord na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Inženýři SSC testovali pneumatiky při rychlostech, o kterých věděli, že jich mohou dosáhnout, aby poskytli týmu jistotu, že pneumatiky jsou bezpečné při rychlostech, které překračují nejvyšší možnou rychlost, jíž výrobce uvádí na štítku. Inženýři při testování vyměnili obyčejný vzduch za stabilnější dusík pod vyšším tlakem.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

SSC vzalo Tuataru na stejný úsek dálnice (State Route 106) v Nevadě jako Koenigsegg, když v listopadu 2017 dosáhl dosavadního rychlostního rekordu 447,87 km/h. Profesionální automobilový závodník Oliver Webb dosáhl rychlosti 484,54 km/h v jednom směru a neuvěřitelných 532,93 km/h v druhém směru. Webb po úspěšném zdolání rekordu řekl, že Tuatara ochotně táhne i ve vysokých rychlostech a nedivil by se, kdyby uměla dosáhnout ještě lepších výsledků.

SSC Tuatara se chlubí obrovskou porcí výkonu. Vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 5,9 litru je vybavený klikovou hřídelí typu flat-plane a dosahuje nejvyššího výkonu 1 750 koní s palivem E85. Se standardním americkým benzínem se výkon sníží na stále ohromujících 1 350 koní. Suchá hmotnost vozu je 1 250 kilogramů a koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,279.

Je tu Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení

Otevíráme internetový obchod Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení, jejímž nákupem podpoříte naší budoucí tvorbu.

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Chrysler Turbine: Mexického prezidenta zajímalo, jestli jezdí na tequilu

Experimentální Chrysler Turbine uměl spalovat téměř jakoukoli hořlavinu, k čemuž patřil i oblíbený mexický alkohol.

Číst celé