SSC Tuatara stanovilo rychlostní rekord na standardních pneumatikách Michelin

Inženýři SSC se před vysokorychlostní jízdou ujistili, že standardní pneumatiky Michelin zvládnou rychlosti, kterých mohou dosáhnout.

Vysokorychlostní rekordy jsou zbytečné, když téměř každou veřejnou silnici omezuje rychlostní limit. To však nebrání tomu, aby se výrobci automobilů snažili dosáhnout světových rychlostních rekordů. Americká společnost SSC dosáhla na začátku tohoto října rychlostního rekordu s novým hypersportem Tuatara, který se zapsal do Guinessovy knihy rekordů nejvyšší rychlostí 508,73 km/h.

Jarod Shelby, zakladatel společnosti SSC North America, v rozhovoru pro britský magazín CarThrottle.com uvedl, že Tuatara stanovila nový světový rychlostní rekord na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Inženýři SSC testovali pneumatiky při rychlostech, o kterých věděli, že jich mohou dosáhnout, aby poskytli týmu jistotu, že pneumatiky jsou bezpečné při rychlostech, které překračují nejvyšší možnou rychlost, jíž výrobce uvádí na štítku. Inženýři při testování vyměnili obyčejný vzduch za stabilnější dusík pod vyšším tlakem.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

SSC vzalo Tuataru na stejný úsek dálnice (State Route 106) v Nevadě jako Koenigsegg, když v listopadu 2017 dosáhl dosavadního rychlostního rekordu 447,87 km/h. Profesionální automobilový závodník Oliver Webb dosáhl rychlosti 484,54 km/h v jednom směru a neuvěřitelných 532,93 km/h v druhém směru. Webb po úspěšném zdolání rekordu řekl, že Tuatara ochotně táhne i ve vysokých rychlostech a nedivil by se, kdyby uměla dosáhnout ještě lepších výsledků.

SSC Tuatara se chlubí obrovskou porcí výkonu. Vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 5,9 litru je vybavený klikovou hřídelí typu flat-plane a dosahuje nejvyššího výkonu 1 750 koní s palivem E85. Se standardním americkým benzínem se výkon sníží na stále ohromujících 1 350 koní. Suchá hmotnost vozu je 1 250 kilogramů a koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,279.

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Omezovače otáček: Jak fungují různá provedení?

Základní funkci omezovače otáček všichni známe, ale víme, jak fungují po stránce techniky? Kromě toho vám zároveň prozradíme, co se stane, když omezovač otáček nestihne zakročit včas.

Číst celé

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

Brawn GP: Z outsiderů mistry světa za pár měsíců

Do prvního závodu nastoupili s monoposty vyvinutými v rekordně krátkém čase a bez sponzorů. O několik měsíců později si odváželi titul mistra světa a pohár konstruktérů. Takový je příběh týmu Brawn GP.

Číst celé

Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Číst celé

Alfa Romeo 75 2.0 TS: Zachraňujeme auto, které jsem nikdy předtím neviděl

Návrat na výsluní není jednoduchý. Obzvláště pak ve chvíli, když jste na něm nikdy nebyli. Asi takový je příběh mojí Alfy Romeo 75.

Číst celé