1 000 mil československých: Prohlédněte si fotogalerii z veteránského závodu

Organizátoři veteránského závodu 1 000 mil československých dovolují účast pouze vozům vyrobeným před rokem 1939. Prohlédněte si rozsáhlou galerii.

Českou republikou a Slovenskem se ve dnech 12.8.2020 až 15.8.2020 prohnal veteránský závod 1000 mil československých, který se v současnosti pořádá jako vzpomínka na původní automobilový závod z let 1933, 1934 a 1935. Organizování dálkových závodů se v předválečném motorsportu stalo velmi populární a Čechoslováci se inspirovali slavným italským závodem Mille Miglia.

První dva ročníky závodu startovaly v Praze pokračovala přes Kolín, Havlíčkův Brod (tehdy Německý Brod), Jihlavu, Velké Meziříčí, Brno a Břeclav až do Bratislavy a zpět. Celková délka závodu 1592,8 km odpovídala necelým 1 000 mílím. V roce 1935 byl závod zkrácen na 1540 km, protože byl úsek mezi Brnem a Bratislavou veden přes Pohořelice a Mikulov. O rok později se kvůli zvyšujícímu se politickému napětí v Československu, zejména v otázce Sudet už závod nekonal.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Závod 1 000 mil československých, původně pořádaný za pod záštitou Tomáše Masaryka, byl krátce obnoven v 70. letech a v moderní podobě se pravidelně koná od roku 2015. V ročníku 2020 v něm startovalo více než 100 historických vozů, z nichž většinu si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Organizátoři se snaží o maximální autenticitu a kromě několika modernějších vozů do závodu pouští pouze automobily do roku výroby 1939.

Ferrari F430: První osmiválcové Ferrari pro každý den ve 21. století

Osmiválcová Ferrari s motorem uprostřed jsou u zákazníků velmi oblíbená. Skvělý design, silný motor, výborné jízdní vlastnosti a aura italské značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Temple of Speed je konečně online!

Slibovali jsme až na půdu a celé nám to trvalo strašně dlouho. Temple of Speed se po více jak sedmi letech na Facebooku přesouvá na vlny opravdového internetu. Dočkali jste se!

Číst celé

Rosso Corsa: Historie nejslavnější červené barvy v automobilovém průmyslu

Rosso Corsa je nejoblíbenějším odstínem laku u zákazníků Ferrari. Hlavním důvodem je dlouhá tradice v motorsportu.

Číst celé

Brzdy letošních F1 představují technickou magii

Oproti předchozím ročníkům jsou brzdy účinnější, lépe se chladí a dokonce i méně váží.

Číst celé

NSU Spider: Počátek snahy o wankelovou revoluci

Rotační motor měl být skutečnou revolucí v automobilovém průmyslu. Historicky prvním autem s wankelem byl skvěle vypadající roadster, který stál stejné peníze jako Porsche 356.

Číst celé