Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Formule 1 v posledních sezónách ukazuje, jakým tempem se vyvíjí technologie moderních závodních vozů. Inženýři Ferrari, Red Bullu, Mercedesu-AMG a dalších stájí nám ukazují, že umí potlačit fyzikální zákony, když dokáží zkonstruovat monoposty, které se prohání na asfaltu závodních okruhů závratnými rychlostmi s maximální stabilitou.

Jako technickým nadšencům se nám moderní Formule 1 líbí, ale z pohledu diváků nás nebaví. V závodech se děje málo napínavých okamžiků, a když dojde na opravdové závodění s trochou agrese v zápalu boje, komisaři musí celou situaci přehodnotit, zda nebyla příliš nebezpečná nebo proti pravidlům.

Také vás nebaví sledování Formule 1 a chtěli byste vidět opravdové vzrušující závodění? V anglickém Goodwoodu se několikrát ročně pořádají závodní víkendy historických vozů, ve kterých není o zajímavé okamžiky nouze. Důkazem může být souboj šestiválcového Jaguaru E-Type s dvanáctiválcovým Ferrari 250 GT Breadvan z konce letošního března.

Britský závodník Rob Huff se v zeleném Jaguar E-Type zběsile hnal za velmi vzácným Ferrari, které následně dojel a předjel dvojicí dlouhých driftů. Na rozevláté rychlé tempo E-Typu se kouká skvěle a Huffův řidičský styl nám připomíná legendárního italského závodníka Tazio Nuvolariho, prvního automobilového závodníka, jež  brzdil na poslední chvíli a používal řízený smyk všech kol ve svůj prospěch.

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Ženeva 1998: Jaká auta za chvíli oslaví dvacetiny?

Vzpomínáte si, jaká auta se představila v Ženevě před dvaceti lety?

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Uplynuly dva roky s wankelem. Redakční Mazda RX-8 slaví výročí

Shrnutí prvních dvou let vlastnictví sportovního kupé, o kterém se dozvíte více špatných pověstí než těch dobrých. Zajímá vás, jak to bylo s jeho nákupem, přemýšlením o prodeji a jak to s ním doopravdy je a bude?

Číst celé