Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Formule 1 v posledních sezónách ukazuje, jakým tempem se vyvíjí technologie moderních závodních vozů. Inženýři Ferrari, Red Bullu, Mercedesu-AMG a dalších stájí nám ukazují, že umí potlačit fyzikální zákony, když dokáží zkonstruovat monoposty, které se prohání na asfaltu závodních okruhů závratnými rychlostmi s maximální stabilitou.

Jako technickým nadšencům se nám moderní Formule 1 líbí, ale z pohledu diváků nás nebaví. V závodech se děje málo napínavých okamžiků, a když dojde na opravdové závodění s trochou agrese v zápalu boje, komisaři musí celou situaci přehodnotit, zda nebyla příliš nebezpečná nebo proti pravidlům.

Také vás nebaví sledování Formule 1 a chtěli byste vidět opravdové vzrušující závodění? V anglickém Goodwoodu se několikrát ročně pořádají závodní víkendy historických vozů, ve kterých není o zajímavé okamžiky nouze. Důkazem může být souboj šestiválcového Jaguaru E-Type s dvanáctiválcovým Ferrari 250 GT Breadvan z konce letošního března.

Britský závodník Rob Huff se v zeleném Jaguar E-Type zběsile hnal za velmi vzácným Ferrari, které následně dojel a předjel dvojicí dlouhých driftů. Na rozevláté rychlé tempo E-Typu se kouká skvěle a Huffův řidičský styl nám připomíná legendárního italského závodníka Tazio Nuvolariho, prvního automobilového závodníka, jež  brzdil na poslední chvíli a používal řízený smyk všech kol ve svůj prospěch.

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

3 sportovní vozy jako skryté investice. Nevypadají, ale budou vzácné

Poslední Mazda s wankelovým motorem, sportovní roadster od Porsche a stařičká Toyota s motorem uprostřed. Trojice sportovních aut, které fanoušci rychlých kol přehlíží, ale v budoucnu budou hodně cenná.

Číst celé

Bentley proti Le Train Bleu. Nemožný závod auta s vlakem

Woolf Barnato, člen skupiny závodníků Bentley Boys, se v roce 1930 vsadil, že dokáže porazit slavný luxusní francouzský noční expres Le Train Bleu. Závodil proti němu ve svém Bentley Speed Six.

Číst celé

Velká prvenství Cadillacu: Elektrický startér změnil svět

Cadillac je ikonou a představitelem amerického stylu. Značka vyrábějící vozy se ve svých nejlepších letech dala zařadit do kategorie luxusních vozů, jakými byl například Rolls-Royce. Zároveň světu přinesla několik technických řešení, jenž usnadnila život celému motoristickému světu.

Číst celé