Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Americký automobilový průmysl je široce rozsáhlý a za více než 120 let jej vytvořilo obrovské množství automobilek, z nichž drtivá většina později zanikla, nebo dokonce upadla v zapomnění. Američané toužili po změně a pravidelně si kupovali nová modernější auta, se kterými byl jejich život lepší. Není divu, že se zapálení sebevědomí podnikatelé snažili zakládat vlastní automobilky a pokoušeli se vydělat jmění na vzkvétajícím trhu.

V roce 1978 podnikatel Paul Zimmer založil automobilku Zimmer Motorcars Corporation, aby mohl vyrábět vlastní vůz Zimmer Golden Spirit. Luxusní Golden Spirit vznikl na podvozku Mustangu, který dodával Ford, a svým retro designem se inspiroval vozy z 30. let. V letech 1984 až 1988 automobilka vyráběla i druhý model, kterým byl menší, sportovnější a levnější Zimmer Quicksilver.

Zimmer Quicksilver byl rozdílný od klasičtějšího Golden Spiritu a snažil se zaujmout moderními tvary s typickými rysy 80. let. Quicksilver byl postaven na platformě Pontiacu Fiero, jehož podvozek byl upraven protažením rozvoru o 380 milimetrů, mezi předním kolem a A-sloupkem, a prodloužením předního a zadního převisu. V přední části zůstaly zachovány vyklápěcí světlomety Fiera a oba konce karoserie byly zakončeny neobvyklými masivními chromovanými nárazníky, které byly opticky spojeny chromovanými lemy na bocích.

I když byl Quicksilver sportovnější než Golden Spirit, určitě nebyl opravdovým sportovním autem. S bohatě ozdobeným exteriérem a luxusním interiérem vážil 1 450 kilogramů a za předními sedadly měl uložený slaboučký 2,8 litrový vidlicový šestiválec s třístupňovou automatickou převodovkou Turbo-Hydramatic 125 z výkonnější verze Fiera. Šestiválci se 140 koňmi a 230 Nm trvalo přibližně 10 sekund, než těžké kupé rozhýbal z 0 na 100 kilometrů v hodině.

Zimmer Quicksilver můžeme zařadit k nejzajímavějším americkým autům z 80. let. Automobilka Zimmer Motorcars zkrachovala v roce 1988 a do té doby stihla vyrobit přibližně 170 exemplářů. V roce 1997 byla značka koupena a oživena Artem Zimmerem, který nemá žádné příbuzenské vztahy se zakladatelem Paulem Zimmerem, a v současnosti opět vyrábí původní Zimmer Golden Spirit, jež se prodává u dealerů ve Spojených státech amerických a Saúdské Arábii.

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

Toyota 2000 GT: Nissanu nebyla dost dobrá, Toyotě ano

Celý svět Toyotu vnímal jako nudnou značku, která vyráběla praktická auta. V roce 1965 se to však změnilo a Toyota všem vytřela zrak fantastickým sportovním kupé.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Mercedes-Benz 260 D: Dieselový průkopník mezi osobními auty

Výhody vznětových motorů používaných v nákladních vozech inspirovaly inženýry Mercedesu, aby se pustili do vývoje menšího motoru pro osobní automobily. Nejprve se nedařilo, ale už na druhý pokus přišel úspěch.

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Trhači asfaltu od protinožců: 5 australských muscle cars

Okruh Bathurst je v Austrálii něco jako kostel a v minulých desetiletích byl důvodem vzniku velkého počtu místních muscle cars. Pojďte se podívat, co Australané vyráběli v sedmdesátých a osmdesátých letech.

Číst celé