Simon Kidston – život jako z pohádky

Jedna z nejvýznamnějších kapacit v oblasti soukromého prodeje ultraexkluzivních klasických automobilů. Zakladatel evropské pobočky věhlasné aukční síně Bonhams. Syn vysloužilého námořního důstojníka a gentlemanského závodníka a synovec letce a jednoho z původních členů legendární party Bentley Boys – Glena Kidstona, který vítězil i v Le Mans. To je Simon Kidston. Pojďte se s námi podívat na několik jeho nádherných videoprojektů a pokochat se čistou vášní pro automobilismus.

 

 

Nejstarší automobilové vzpomínky Simona Kidstona jsou spjaté s vysloužilým Jeepem z druhé světové války a zábavnými cestami na rodinnou farmu. Kidston starší byl nadšeným řidičem. Se synem Simonem podnikal v 70. letech rychlé výlety po alpských silničkách ve voze BMW 3.0 Si a měli také žluté Porsche 911 Carrera RS. Simon od mala obsesivně miloval Lamborghini Countach a v Alpách si v bavoráku jako kluk představoval jízdu právě v Lamborghini. Výše zmiňovaná Carrera RS zůstala v rodině a podle Simona auto stále stejně voní i o 43 let později.

Když Simon dostal řidičské oprávnění, otec mu dal menší obnos na auto a představoval si nějakou zachovalou ojetinu Renaultu 5, nebo něco podobného. Simon ale už v sedmnácti letech uměl porovnávat a věděl, že čistě teoreticky by se za danou sumu dal pořídit i starý Aston Martin DBS. Patrně ho to muselo občas přivádět trochu k šílenství. On sám však současně uznává, že reálně si mohl Aston Martin se vším co k tomu patří, pořídit až o zhruba 20 let později.

 

 

Co těch 20 dalších let dělal? Nebylo toho málo. Jeho rodina by si bývala přála, aby se stal finančníkem. A i když on chtěl v mládí jezdit taxíkem nebo ho pronásledovaly opojné představy závodění ve formuli 1, nakonec se opravdu v oboru financí prosadil. Ale asi trochu jinak, než by si jeho rodiče kdy pomysleli. Hodně se učil a studoval a postupně se vypracovával v branži investic do klasických automobilů.

 

Začínal poté u aukční síně Coys, později přešel k věhlasné firmě Bonhams a právě on byl pověřen založením evropské pobočky ve švýcarské Ženevě. Protože už roky pravidelně cestuje doslova po celém světě, byla pro něho nezbytná i jazyková výbava. Hovoří tedy plynně mimojiné italsky i francouzsky. Nakonec se ale rozloučil i s Bonhams. Už totiž měl vlastní know-how k vlastnímu bussines plánu a tak vznikla značka Kidston a také investiční index K500, který dnes pro cenné informace využívají stovky či tisíce automobilových sběratelů.

 

U Kidstona se nezabývají jen obchodováním s klasickými vozy, ale i jejich aktivním vyhledáváním po celé planetě či jejich profesionálním renovacím na té nejvyšší úrovni po stránce technologií i zkušeností. A jak vidíte v tomto materiálu, Simon Kidston dal dohromady i profesionální produkční partu lidí, díky které vznikají nádherná videa. A co v nich uvidíte? Kromě divokých účesů, minisukní, kožichů? Celou řadu klenotů na čtyřech kolech v přenádherných lokalitách měst i přírody a to v plné akci. Jsou to vlastně krátké filmy oslavující automobil jako takový. Jako umělecké dílo. Od předválečných oldtimerů, přes klasická auta 50., 60. a 70. let až po moderní hyperauta. Kidston Productions ukazuje vozy v jejich nejlepší podobě a skutečně zachycuje náladu v daném přítomném a neopakovatelném okamžiku.

fotografie a video: kidston.com / Kidston Productions

Lincoln Indianapolis: Elegantní koncept se málem nedochoval. Zachvátil ho požár

Prototyp Lincoln Indianapolis vznikl, aby upevnil vztahy mezi americkými automobilkami a italskými karosárnami. V šedesátých letech bohužel téměř shořel, ale nyní zase existuje a znovu září.

Číst celé

Ferrari F512 M: Kontroverzní, ale i nejlepší a nejrychlejší Testarossa

Ferrari Testarossa prošlo dlouhým vývojem a jeho finální verzí bylo kontroverzní Ferrari F512 M. Rozporuplná Testarossa ale byla tou nejlepší verzí.

Číst celé

Chrysler navrhl sedm turbín pro pohon aut

Určitě jste slyšeli o Chrysleru Turbine Car, který byl poháněný turbínou, jak už jeho název vypovídá. Americká značka ale do vývoje technologie investovala daleko více času a peněz, než by se na první pohled mohlo zdát.

Číst celé

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé

Subaru Forester: Nejvýkonnější a sportovní verze populárního lesníka

Subaru Forester se na dlouhých 20 let stalo nejprodávanějším modelem japonské automobilky. V jakých nejvýkonnějších motorizacích se kdy vyrábělo?

Číst celé