Simon Kidston – život jako z pohádky

Jedna z nejvýznamnějších kapacit v oblasti soukromého prodeje ultraexkluzivních klasických automobilů. Zakladatel evropské pobočky věhlasné aukční síně Bonhams. Syn vysloužilého námořního důstojníka a gentlemanského závodníka a synovec letce a jednoho z původních členů legendární party Bentley Boys – Glena Kidstona, který vítězil i v Le Mans. To je Simon Kidston. Pojďte se s námi podívat na několik jeho nádherných videoprojektů a pokochat se čistou vášní pro automobilismus.

 

 

Nejstarší automobilové vzpomínky Simona Kidstona jsou spjaté s vysloužilým Jeepem z druhé světové války a zábavnými cestami na rodinnou farmu. Kidston starší byl nadšeným řidičem. Se synem Simonem podnikal v 70. letech rychlé výlety po alpských silničkách ve voze BMW 3.0 Si a měli také žluté Porsche 911 Carrera RS. Simon od mala obsesivně miloval Lamborghini Countach a v Alpách si v bavoráku jako kluk představoval jízdu právě v Lamborghini. Výše zmiňovaná Carrera RS zůstala v rodině a podle Simona auto stále stejně voní i o 43 let později.

Když Simon dostal řidičské oprávnění, otec mu dal menší obnos na auto a představoval si nějakou zachovalou ojetinu Renaultu 5, nebo něco podobného. Simon ale už v sedmnácti letech uměl porovnávat a věděl, že čistě teoreticky by se za danou sumu dal pořídit i starý Aston Martin DBS. Patrně ho to muselo občas přivádět trochu k šílenství. On sám však současně uznává, že reálně si mohl Aston Martin se vším co k tomu patří, pořídit až o zhruba 20 let později.

 

 

Co těch 20 dalších let dělal? Nebylo toho málo. Jeho rodina by si bývala přála, aby se stal finančníkem. A i když on chtěl v mládí jezdit taxíkem nebo ho pronásledovaly opojné představy závodění ve formuli 1, nakonec se opravdu v oboru financí prosadil. Ale asi trochu jinak, než by si jeho rodiče kdy pomysleli. Hodně se učil a studoval a postupně se vypracovával v branži investic do klasických automobilů.

 

Začínal poté u aukční síně Coys, později přešel k věhlasné firmě Bonhams a právě on byl pověřen založením evropské pobočky ve švýcarské Ženevě. Protože už roky pravidelně cestuje doslova po celém světě, byla pro něho nezbytná i jazyková výbava. Hovoří tedy plynně mimojiné italsky i francouzsky. Nakonec se ale rozloučil i s Bonhams. Už totiž měl vlastní know-how k vlastnímu bussines plánu a tak vznikla značka Kidston a také investiční index K500, který dnes pro cenné informace využívají stovky či tisíce automobilových sběratelů.

 

U Kidstona se nezabývají jen obchodováním s klasickými vozy, ale i jejich aktivním vyhledáváním po celé planetě či jejich profesionálním renovacím na té nejvyšší úrovni po stránce technologií i zkušeností. A jak vidíte v tomto materiálu, Simon Kidston dal dohromady i profesionální produkční partu lidí, díky které vznikají nádherná videa. A co v nich uvidíte? Kromě divokých účesů, minisukní, kožichů? Celou řadu klenotů na čtyřech kolech v přenádherných lokalitách měst i přírody a to v plné akci. Jsou to vlastně krátké filmy oslavující automobil jako takový. Jako umělecké dílo. Od předválečných oldtimerů, přes klasická auta 50., 60. a 70. let až po moderní hyperauta. Kidston Productions ukazuje vozy v jejich nejlepší podobě a skutečně zachycuje náladu v daném přítomném a neopakovatelném okamžiku.

fotografie a video: kidston.com / Kidston Productions

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

Zachránci před bankrotem. Vznik těchto 3 aut byl důležitý

Trojice vozů, které pomohly automobilkám v úspěšném boji s finančními problémy. Jaké modely zachránily Aston Martin, Lamborghini a Porsche?

Číst celé

Jak koupit tu nesprávnou Miatu

Vítejte u jednoho z mnoha mých virtuálních nákupů auta. Virtuálního proto, že stejně jako vy hrozně rád procházím inzerci a vybírám auta, na která nemám peníze nebo odvahu. Dnes si musím postěžovat na Mazdu MX-5. Nepřepínejte kanál, vysvětlím.

Číst celé

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Harakiri nad palubními kamerami

Před Vánoci jsme v našem čínštinářském kroužku zabředli do tématu palubních kamer, které si řidiči lepí na čelní sklo auta. Nechť diskuze započne!

Číst celé

De Tomaso Mangusta: Zabiják Cobry

Italské sportovní auto poháněné americkým osmiválcem nebylo tak drahé, jak vypadalo.

Číst celé