Simon Kidston – život jako z pohádky

Jedna z nejvýznamnějších kapacit v oblasti soukromého prodeje ultraexkluzivních klasických automobilů. Zakladatel evropské pobočky věhlasné aukční síně Bonhams. Syn vysloužilého námořního důstojníka a gentlemanského závodníka a synovec letce a jednoho z původních členů legendární party Bentley Boys – Glena Kidstona, který vítězil i v Le Mans. To je Simon Kidston. Pojďte se s námi podívat na několik jeho nádherných videoprojektů a pokochat se čistou vášní pro automobilismus.

 

 

Nejstarší automobilové vzpomínky Simona Kidstona jsou spjaté s vysloužilým Jeepem z druhé světové války a zábavnými cestami na rodinnou farmu. Kidston starší byl nadšeným řidičem. Se synem Simonem podnikal v 70. letech rychlé výlety po alpských silničkách ve voze BMW 3.0 Si a měli také žluté Porsche 911 Carrera RS. Simon od mala obsesivně miloval Lamborghini Countach a v Alpách si v bavoráku jako kluk představoval jízdu právě v Lamborghini. Výše zmiňovaná Carrera RS zůstala v rodině a podle Simona auto stále stejně voní i o 43 let později.

Když Simon dostal řidičské oprávnění, otec mu dal menší obnos na auto a představoval si nějakou zachovalou ojetinu Renaultu 5, nebo něco podobného. Simon ale už v sedmnácti letech uměl porovnávat a věděl, že čistě teoreticky by se za danou sumu dal pořídit i starý Aston Martin DBS. Patrně ho to muselo občas přivádět trochu k šílenství. On sám však současně uznává, že reálně si mohl Aston Martin se vším co k tomu patří, pořídit až o zhruba 20 let později.

 

 

Co těch 20 dalších let dělal? Nebylo toho málo. Jeho rodina by si bývala přála, aby se stal finančníkem. A i když on chtěl v mládí jezdit taxíkem nebo ho pronásledovaly opojné představy závodění ve formuli 1, nakonec se opravdu v oboru financí prosadil. Ale asi trochu jinak, než by si jeho rodiče kdy pomysleli. Hodně se učil a studoval a postupně se vypracovával v branži investic do klasických automobilů.

 

Začínal poté u aukční síně Coys, později přešel k věhlasné firmě Bonhams a právě on byl pověřen založením evropské pobočky ve švýcarské Ženevě. Protože už roky pravidelně cestuje doslova po celém světě, byla pro něho nezbytná i jazyková výbava. Hovoří tedy plynně mimojiné italsky i francouzsky. Nakonec se ale rozloučil i s Bonhams. Už totiž měl vlastní know-how k vlastnímu bussines plánu a tak vznikla značka Kidston a také investiční index K500, který dnes pro cenné informace využívají stovky či tisíce automobilových sběratelů.

 

U Kidstona se nezabývají jen obchodováním s klasickými vozy, ale i jejich aktivním vyhledáváním po celé planetě či jejich profesionálním renovacím na té nejvyšší úrovni po stránce technologií i zkušeností. A jak vidíte v tomto materiálu, Simon Kidston dal dohromady i profesionální produkční partu lidí, díky které vznikají nádherná videa. A co v nich uvidíte? Kromě divokých účesů, minisukní, kožichů? Celou řadu klenotů na čtyřech kolech v přenádherných lokalitách měst i přírody a to v plné akci. Jsou to vlastně krátké filmy oslavující automobil jako takový. Jako umělecké dílo. Od předválečných oldtimerů, přes klasická auta 50., 60. a 70. let až po moderní hyperauta. Kidston Productions ukazuje vozy v jejich nejlepší podobě a skutečně zachycuje náladu v daném přítomném a neopakovatelném okamžiku.

fotografie a video: kidston.com / Kidston Productions

Honda S2000: Vysokootáčková nirvána bez střechy

Honda S2000 patří k nejpovedenějším autům, jaká kdy přišla z Japonska. Spolu s Mazdou MX-5 tvoří dvojici roadsterů, jenž slouží jako měřítka své kategorie.

Číst celé

Problémové motory Porsche: Jsou ložiska IMS opravdu nebezpečná?

Ložiska transmisní hřídele (IMS) jsou obávaným problémem motorů Porsche. Zjistili jsme, co je hlavní příčinou jejich selhání a zda se tomu dá předejít.

Číst celé

Honda HSC: Potenciální nástupce NSX, kterého Honda nechtěla vyrábět

Sportovní Honda HSC s motorem uprostřed vypadala jako nástupce legendární Hondy NSX, ale nakonec byla pouhým cvičením.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Chevrolet Corvette XP-819: Lodní motor za zadními koly

Špióni v automobilovém průmyslu stále častěji hledají informace o vývoji Chevroletu Corvette s motorem uprostřed. Podobný prototyp s motorem za zády americká značka zkusila již v šedesátých letech.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé