Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Znovuzrození legendárních historických aut se v posledních letech stalo populární. Už několik automobilek se rozhodlo pokračovat ve výrobě ikonických modelů z minulých desetiletí, aby dokončily původní plánovanou produkci, nebo vyrobily moderní kusy slavných závodních vozů. Nově vyrobené exempláře klasických modelů nikdy nedosáhnou hodnot svých vozů, ale závodění s nimi přináší výrazně menší riziko a finanční ztrátu při zničující nehodě.

Automobilka Bentley v minulém roce oznámila, že obnoví výrobu jednoho z nejznámějších modelů své historie – Bentley 4½-litre „Blower“. Bentley Blower patří k nejúspěšnějším závodním autům konce dvacátých let a tovární tým „Team Blower“ soutěžil se čtyřmi vozy v závodech po celé Evropě. Nejslavnějším Blowerem byl vůz Sira Tima Birkina z roku 1929, který se stal předlohou pro výrobu 12 nových exemplářů.

Inženýři Bentley z divize Mulliner museli tento konkrétní vůz úplně rozebrat a všechny součástky naskenovat ve 3D, aby podle nich mohli vyrobit nové díly. V dnešních dnech je proces skenování téměř hotový a detailní zkoumání odhalilo několik zajímavých informací. „Znovuzrození Bloweru je sporné,“ uznává Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Bentley Motors. „Vzali jsme auto, které ve skutečnosti nevzniklo jako Bentley, ale stalo se nejvíce ikonickým a nejcennějším Bentley. Rozebereme Blower na 3 000 dílů, abychom ho pak znovu složili a podle něj vyrobili dvanáct dalších.“

Původní Bentley Blower bohužel není zcela kompletní, protože v roce 1956 prošel renovací, při které z něj bylo odstraněno několik originálních součástí. Inženýři Bentley dokázali v archivu najít originální technické výkresy a seznamy dílů, ale při skenování jmenovitých rozměrů zjistili, že auto není ani symetrické. Konstruktéři ve dvacátých letech dostali výkresy dokonale symetrického podvozku, ale nebyli dostatečně přesní, aby jej dokázali vyrobit. Originální Blower bude smontován do původního stavu bez úprav konstrukce, ale moderní exempláře budou vyrobeny s maximální přesností. Asymetrie podvozku má negativní vliv na jízdní vlastnosti.

Moderní Bentley Blower Continuation Series se podle očekávání okamžitě vyprodal. Adrian Hallmark k tomu dodal, že poptávka byla čtyřnásobně vyšší než plánovaná produkce. Všechny vozy budou vyrobeny použitím originálních forem a nástrojových přípravků z dvacátých let spolu s nejnovějšími výrobními technologiemi. Odlišnosti nových vozů od toho původního budou pouze minimální a budou se týkat hlavně bezpečnosti.

Život s Mazdou RX-8: S tuningem vstříc zlepšení

Mám pocit, že si wankelová Mazda užívá moje trápení. Rozhodně mě ale nedonutí, abych to s ní vzdal.

Číst celé

Subaru e-Boxer: Vše, co potřebujete vědět o hybridním boxeru

Subaru e-Boxer je první hybridní pohon automobilky Subaru. Představíme vám jeho konstrukci, funkci a rozdílnost jízdních vlastností oproti běžným modelům.

Číst celé

Praga Dragon EVO 125 ccm: Jak se řídí závodní motokára

Ultimátní řidičský stroj, který vám za zlomek ceny přinese zážitky, které nezískáte ani v supersportu. Tohle je prostě nejlepší věc, jakou může normální smrtelník řídit!

Číst celé

Honda S800: Nejrychlejší japonské auto roku 1966 jezdilo 160 km/h

Honda S800 se v roce 1966 stala nejrychlejším sériově vyráběným japonským autem. S nízkou zátěží se uměla rozjet na nejvyšší rychlost lehce přes 160 km/h.

Číst celé

Subaru Impreza: 10 zajímavostí o nejslavnějším Subaru všech dob

Impreza se zapsala do historie Subaru jako nejslavnější model všech dob, k čemuž si dopomohla dlouhou a úspěšnou kariérou v šampionátu WRC.

Číst celé

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé