Porsche 718 Boxster a Cayman GTS 4.0 přijíždí s šestiválcem a manuálem

Porsche představuje nový řidičský Boxster a Cayman GTS 4.0. Oba modely sdílí techniku s nejostřejšími verzemi, takže moc neztrácí.

Porsche rozšiřuje nabídku řidičských variant základních sportovních modelů novými verzemi 718 Boxster GTS 4.0 a 718 Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou. Oba modely jsou zaměřené na potenciální zákazníky, pro které je okruhově zaměřený 718 Cayman GT4 a otevřený 718 Boxster Spyder příliš extrémní nebo drahý, ale nemají zájem o standardní verzi GTS s přeplňovaným čtyřválcem.

K pohonu obou nových dvoumístných vozů slouží čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 400 koní, který je přiškrcenou verzí motoru z modelů 718 Boxster Spyder a 718 Cayman GT4. Motor je o pouze 20 koní slabší než ten, který se nachází ve vrcholných modelech. Upravená pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a sportovním výfukem, který do Boxsteru a Caymanu GTS vrací fantastický soundtrack.

Výkonný čtyřlitrový motor využívá adaptivní řízení válců (při nízké zátěži střídavě vypíná jednu ze dvou řad válců), přímé vstřikování benzínu s piezo-elektrickými vstřikovači a proměnlivou délku sacího potrubí. Šestiválec se nechá vytáčet až k 7 800 otáčkám za minutu a na plyn reaguje s bezprostřední odezvou.

Porsche uvádí, že modely 718 GTS 4.0 zvládnou akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,5 sekundy. Pomalejší zrychlení oproti vrcholným modelům bude v reálném světě skoro neznatelné, protože je slabší o pouhou desetinu sekundy. Nejvyšší rychlost obou vozů je 293 kilometrů v hodině. Porsche říká, že oba modely budou vyhovující pro řidiče, kteří hledají sportovní vůz pro každodenní ježdění i zábavné svezení.

Standardní výbavou obou verzí je systém elektrického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), snížený podvozek o 20 milimetrů a systém vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy. V základní výbavě jsou dodávány ocelové kotouče o rozměrech 350 milimetrů vpředu a 330 milimetrů vzadu. Náročnější řidiči si mohou připlatit za karbonkeramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

V exteriéru se Porsche 718 GTS 4.0 odlišují mírně přepracovaným designem se zatmavenými předními mlhovými a zadními světlomety. V interiéru se standardně nachází čalounění tmavou alcantarou, sportovní sedadla, infotainment se 7” displejem a oblíbený paket Sport Chrono, včetně vylepšené mobilní aplikace Track Precision. Za příplatek pak bude dostupný barevný interiérový paket GTS, online navigace nebo špičkové audio Burmester, které nahradí standardní aparaturu Bose.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 a Porsche 718 Cayman GTS 4.0 vstoupí na evropský trh koncem března 2020. Oficiální české ceny zatím nejsou známy, ale v Německu 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur a 718 Cayman GTS 4.0 81 926 eur.

Hvězdy z Paříže roku 1998. Co se představilo před 20 lety?

Nejžhavější novinky autosalonu v Paříži, které se představily veřejnosti před dvaceti lety. Pamatujete si, když byla tato auta nová?

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé

Lamborghini 350 GT započalo válku mezi naštvaným průmyslníkem a Ferrari

První model úspěšné italské továrny, k němuž údajně vedla jednoduchá hádka. Kupé 350 GT bylo prvním vozem muže, který se rozhodl vyhlásit válku slavné automobilce se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Číst celé