Porsche 718 Boxster a Cayman GTS 4.0 přijíždí s šestiválcem a manuálem

Porsche představuje nový řidičský Boxster a Cayman GTS 4.0. Oba modely sdílí techniku s nejostřejšími verzemi, takže moc neztrácí.

Porsche rozšiřuje nabídku řidičských variant základních sportovních modelů novými verzemi 718 Boxster GTS 4.0 a 718 Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou. Oba modely jsou zaměřené na potenciální zákazníky, pro které je okruhově zaměřený 718 Cayman GT4 a otevřený 718 Boxster Spyder příliš extrémní nebo drahý, ale nemají zájem o standardní verzi GTS s přeplňovaným čtyřválcem.

K pohonu obou nových dvoumístných vozů slouží čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 400 koní, který je přiškrcenou verzí motoru z modelů 718 Boxster Spyder a 718 Cayman GT4. Motor je o pouze 20 koní slabší než ten, který se nachází ve vrcholných modelech. Upravená pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a sportovním výfukem, který do Boxsteru a Caymanu GTS vrací fantastický soundtrack.

Výkonný čtyřlitrový motor využívá adaptivní řízení válců (při nízké zátěži střídavě vypíná jednu ze dvou řad válců), přímé vstřikování benzínu s piezo-elektrickými vstřikovači a proměnlivou délku sacího potrubí. Šestiválec se nechá vytáčet až k 7 800 otáčkám za minutu a na plyn reaguje s bezprostřední odezvou.

Porsche uvádí, že modely 718 GTS 4.0 zvládnou akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,5 sekundy. Pomalejší zrychlení oproti vrcholným modelům bude v reálném světě skoro neznatelné, protože je slabší o pouhou desetinu sekundy. Nejvyšší rychlost obou vozů je 293 kilometrů v hodině. Porsche říká, že oba modely budou vyhovující pro řidiče, kteří hledají sportovní vůz pro každodenní ježdění i zábavné svezení.

Standardní výbavou obou verzí je systém elektrického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), snížený podvozek o 20 milimetrů a systém vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy. V základní výbavě jsou dodávány ocelové kotouče o rozměrech 350 milimetrů vpředu a 330 milimetrů vzadu. Náročnější řidiči si mohou připlatit za karbonkeramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

V exteriéru se Porsche 718 GTS 4.0 odlišují mírně přepracovaným designem se zatmavenými předními mlhovými a zadními světlomety. V interiéru se standardně nachází čalounění tmavou alcantarou, sportovní sedadla, infotainment se 7” displejem a oblíbený paket Sport Chrono, včetně vylepšené mobilní aplikace Track Precision. Za příplatek pak bude dostupný barevný interiérový paket GTS, online navigace nebo špičkové audio Burmester, které nahradí standardní aparaturu Bose.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 a Porsche 718 Cayman GTS 4.0 vstoupí na evropský trh koncem března 2020. Oficiální české ceny zatím nejsou známy, ale v Německu 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur a 718 Cayman GTS 4.0 81 926 eur.

Alfa Romeo 158/159 Alfetta: 2 tituly mistrů F1 a 26 vítězství v řadě

Alfetta patří k nejúspěšnějším závodním vozům všech dob. Alfa Romeo ji vyvinula pro nižší závodní kategorii, ale později s ní ovládla i královskou třídu Formule 1.

Číst celé

Honda Civic 4WD Shuttle: Podivný inovátor s pohonem jako v Porsche 959

Honda Civic 4WD Shuttle byla ošklivým praktickým autem, ale byla vybavena technologií, kterou běžně měla pouze výrazně dražší výkonná auta.

Číst celé

Dodge Challenger: Počátek příběhu amerického vyzyvatele

Příchod pony cars pro jednotlivé automobilky znamenal naději na vysoké zisky. S tímto cílem koncern Chrysler zkonstruoval vůz, který se stal nejen prodejně úspěšným, ale i filmovou hvězdou.

Číst celé

Válka Fordu a Ferrari v Le Mans ’66: Impozantní souboj Davida a Goliáše

Kultovní závod 24 hodin Le Mans v letošním roce oslavuje 100 let. Připomeňte si se mnou ten asi nejzajímavější rok, kdy se americký gigant z Detroitu utkal tváří v tvář s malou továrnou z italského Maranella. A byl to impozantní závod!

Číst celé

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé