Lamborghini odhaluje budoucnost. Co plánuje v nejbližší době?

Italská automobilka Lamborghini letos uvede závodní verzi svého bestselleru Urus, pro který uspořádá nový tovární šampionát.

Automobilka Lamborghini zažívá nejlepší období své historie. Prodeje každoročně rostou a netřeba dodávat, že SuperSUV Urus významně přispělo k úspěšnému roku 2019. Meziroční prodeje SuperSUV vzrostly o 182 procent z 1 761 kusů v roce 2018 na neuvěřitelných 4 962 vozidel v roce 2019. Druhou příčku obsadil desetiválcový Huracán s 2 139 kusy a na třetím místě je dvanáctiválcový Aventador, který byl v minulém roce dodán 1 104 zákazníkům.

Lamborghini dosáhlo nových prodejních rekordů a těší se na rok 2020, ale už na jeho počátku upozorňuje, že se nezúčastní letošního autosalonu v Ženevě. Italská automobilka se rozhodla vynechat 90. ročník výstavy GIMS a zaměří se na samostatné události, na kterých představí nejnovější modely.

Tisková zpráva sice neuvádí seznam nových modelů, které automobilka letos představí, ale jedním z nich se stane Urus ST-X. Neoficiálně to potvrdil Maurizio Reggiani, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Lamborghini, který v rozhovoru pro Autoblog řekl, že se závodní Urus objeví na světovém finále továrního šampionátu Lamborghini Super Trofeo, které se uskuteční od 31. října do 1. listopadu 2020 v italském Misanu. Lamborghini pro Urus ST-X chystá vlastní tovární závodní šampionát, jehož tratě budou kombinovat asfalt a lehký terén.

Stejná tisková zpráva oficiálně potvrzuje elektrifikaci, protože automobilka vyvíjí hybridní varianty pro všechny budoucí modely. Hybridní Urus je již ve vývoji a spojení spalovacího motoru s elektromotorem se objeví i u nástupců sportovních modelů Huracán a Aventador. Nástupce Aventadoru by měl být představen v nejbližších letech, protože současný model příští rok dosáhne desetiletého stáří.

Lamborghini odstartovalo výrobu elektrifikovaných modelů limitovaným supersportem Sián FKP 37, který se představil v září 2019. Úplně prvním elektrifikovaným Lamborghini pak byl plug-in hybrid Asterion z roku 2014, jehož hnací ústrojí tvořil 5,2 litrový desetiválec z Huracánu se třemi elektromotory o celkovém výkonu 900 koňských sil.

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Nová auta vhodná pro bankovní loupež

Vybrali jsme šest nových rychlých aut, která mohou být vhodnou volbou bankovních lupičů, aby úspěšně provedli svou práci.

Číst celé

Prototyp Fordu GT40 Mk.IV se v roce 1976 prodával za cenu dnešního supersportu

Vývojový prototyp Fordu GT40 Mk.IV bylo možné pořídit za částku, která se v dnešních dnech téměř rovná katalogové ceně nového Fordu GT.

Číst celé

Uplynuly dva roky s wankelem. Redakční Mazda RX-8 slaví výročí

Shrnutí prvních dvou let vlastnictví sportovního kupé, o kterém se dozvíte více špatných pověstí než těch dobrých. Zajímá vás, jak to bylo s jeho nákupem, přemýšlením o prodeji a jak to s ním doopravdy je a bude?

Číst celé

Jak Ferrari 599 GTB Fiorano omylem změnilo pravidla aerodynamického designu

Ferrari 599 GTB Fiorano okouzlilo svět osobitým designem s dekorativními oblouky v zadní části střechy, které skrývají aerodynamickou výhodu.

Číst celé

Galerie: V těchto místech vznikaly automobilové ikony

Nahlédněte do výrobních hal, kde se montovaly legendy (případně se tam stále montují).

Číst celé