Nejdražší auto na světě je u soudu. Kupec žaluje prodejce, protože není pojízdné

Historicky druhému vyrobenému Ferrari 250 GTO chybí originální převodovka.

Vzpomínáte si na modré Ferrari 250 GTO s číslem podvozku 3387GT, historicky druhé vyrobené 250 GTO, které se v roce 2017 prodalo za rekordních 44 milionů amerických dolarů? Tehdy se vzácné závodní Ferrari z roku 1962 oficiálně stalo nejdražším prodaným autem na světě.

Tohle Ferrari prodal uznávaný americký sběratel a právník Bernard Carl z Washingtonu D.C. někdejšímu britskému závodníkovi a obchodníkovi s klasickými auty Gregoru Fiskenovi, který jej zakoupil pro svého klienta. Tento týden se ale celý obchod začal projednávat u londýnského soudu, protože Fisken tvrdí, že mu Carl dodal Ferrari bez původní převodovky.

Situace se ale dále komplikuje, protože Fisken prý při nákupu o nekompletnosti vozu věděl. Soudce bude mít těžké rozhodování, protože Bernard Carl originální převodovku nemá a ani ji nikdy neměl.  Carl odmítá, že by Fiskena podvedl a dodává, že oba při podepisování smlouvy věděli, že převodovka není v jeho vlastnictví.

Majitelem původní převodovky je neznámý americký obchodník s raritami, který za ni žádá 25 tisíc dolarů. Fisken tvrdí, že by ji měl zaplatit Carl, který to ale vidí naopak. Carl dokonce zastává názor, že by mu Fisken měl zaplatit dalších 500 tisíc dolarů za to, že převodovku nalezl a domluvil její prodej, ale možnost dohody se rozplynula a případ řeší soud.

Fisken soudním řízením vytvořil nepříjemnost pro svého klienta, kterému ve sbírce stojí nepojízdné legendární Ferrari. Nebylo by lepší, kdyby se Fisken pokusil převodovku nalézt bez pomoci Carla a koupit ji za oněch 25 tisíc dolarů? U auta, které v té době stálo v přepočtu miliardu, by to určitě vyšlo výhodněji. Obáváme se, že zástupy právníků a dlouhé soudní řízení bude stát mnohem dráž.

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

Maserati Bora: Konkurent Miury vsázel na design a jízdní komfort

Maserati Bora se představilo na začátku sedmdesátých let jako konkurent oslňujícího Lamborghini Miura a luxusních Ferrari.

Číst celé

BMW M1 během montáže cestovalo přes půl Evropy

Legendární BMW M1 mělo původně vzniknout za pomoci Lamborghini, ale z finančních důvodů se tomu nakonec nestalo. I přesto byl první supersport BMW úspěšný.

Číst celé

Motorsport jako součást DNA. Pět zapomenutých supersportů z devadesátek

Pětice supersportů z devadesátých let, které ve většině případů vznikly jako závodní speciály a následně byly přepracovány do civilní podoby.

Číst celé

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé