Nejdražší auto na světě je u soudu. Kupec žaluje prodejce, protože není pojízdné

Historicky druhému vyrobenému Ferrari 250 GTO chybí originální převodovka.

Vzpomínáte si na modré Ferrari 250 GTO s číslem podvozku 3387GT, historicky druhé vyrobené 250 GTO, které se v roce 2017 prodalo za rekordních 44 milionů amerických dolarů? Tehdy se vzácné závodní Ferrari z roku 1962 oficiálně stalo nejdražším prodaným autem na světě.

Tohle Ferrari prodal uznávaný americký sběratel a právník Bernard Carl z Washingtonu D.C. někdejšímu britskému závodníkovi a obchodníkovi s klasickými auty Gregoru Fiskenovi, který jej zakoupil pro svého klienta. Tento týden se ale celý obchod začal projednávat u londýnského soudu, protože Fisken tvrdí, že mu Carl dodal Ferrari bez původní převodovky.

Situace se ale dále komplikuje, protože Fisken prý při nákupu o nekompletnosti vozu věděl. Soudce bude mít těžké rozhodování, protože Bernard Carl originální převodovku nemá a ani ji nikdy neměl.  Carl odmítá, že by Fiskena podvedl a dodává, že oba při podepisování smlouvy věděli, že převodovka není v jeho vlastnictví.

Majitelem původní převodovky je neznámý americký obchodník s raritami, který za ni žádá 25 tisíc dolarů. Fisken tvrdí, že by ji měl zaplatit Carl, který to ale vidí naopak. Carl dokonce zastává názor, že by mu Fisken měl zaplatit dalších 500 tisíc dolarů za to, že převodovku nalezl a domluvil její prodej, ale možnost dohody se rozplynula a případ řeší soud.

Fisken soudním řízením vytvořil nepříjemnost pro svého klienta, kterému ve sbírce stojí nepojízdné legendární Ferrari. Nebylo by lepší, kdyby se Fisken pokusil převodovku nalézt bez pomoci Carla a koupit ji za oněch 25 tisíc dolarů? U auta, které v té době stálo v přepočtu miliardu, by to určitě vyšlo výhodněji. Obáváme se, že zástupy právníků a dlouhé soudní řízení bude stát mnohem dráž.

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

Subaru Impreza: 10 zajímavostí o nejslavnějším Subaru všech dob

Impreza se zapsala do historie Subaru jako nejslavnější model všech dob, k čemuž si dopomohla dlouhou a úspěšnou kariérou v šampionátu WRC.

Číst celé

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

Desmond: Superpevná kola z Ruska

Jeden z nejdůležitějších výrobců “JDM kol” překvapivě nepocházel z Japonska. Přečtěte si příběh kol, která vznikla v továrně, jíž využívá i výrobce letadel Antonov.

Číst celé

Rozhovor s Alešem Tillem: Českým mladým talentem ve světě virtuálních závodů

V československé komunitě milovníků herního simulátoru Gran Turismo je ani ne dva roky, nemá řidičák a studuje. Přesto je jedním z nejtalentovanějších jezdců s obrovským citem pro řízení. Vyzpovídali jsme nejrychlejšího borce závodního klubu GT Bros, působícího na virtuálním závodišti Gran Turismo Sport.

Číst celé