Víte, jak odstartovat s WRC speciálem? Top Gear vám to ukáže

Jak těžké to může být?

Řízení závodních aut je vzrušující, ale není to tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Už samotný rozjezd může být pro méně zkušené řidiče překvapivě obtížný. Ollie Marriage, redaktor tištěného magazínu Top Gear, se rozhodl ukázat, jak odstartovat s Hyundaiem i20 WRC tak, aby atakoval stovku v co nejkratším čase.

Ještě předtím, než Marriage nastartuje auto, musí usednout do karbonového sedadla a připoutat se pětibodovým pásem. Jakmile je součástí vozu, nemůže jen nastartovat a vyrazit.

Nejprve musí stisknout a podržet startovací tlačítko, zatáhnout hydraulickou ruční brzdu, sešlápnout plyn a uvolnit startovací tlačítko. Následně je potřeba uvolnit ruční brzdu a pedál spojky současně, aby závoďák vystřelil vpřed a házel za sebou kameny a prach. Možná to zní jednoduše, ale dokonalá souhra všech úkonů vyžaduje trochu cviku.

Top Gear nechává diváky, aby na zpomalených jízdních záběrech obdivovali aerodynamickou karoserii extrémní závodní verze i20. Aerodynamika současných speciálů WRC je téměř shodná s okruhovými speciály kategorie GT3.

Edsel: Značka vyrábějící špatná auta ve špatný čas

Koncern Ford Motor Company chtěl otřást automobilovým trhem, ale ve skutečnosti vyhodil mnoho peněz z okna. Příběh značky Edsel ukazuje, že ani velké zázemí nezaručuje jistotu.

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé

Mazda RX-7 GTO: Oheň plivající bestie z IMSA

Závodní série IMSA přinášela fascinující závodní speciály. Jedním z nich byla čtyřrotorová Mazda RX-7 GTO, která výrazně přispěla k úspěšnému tažení wankelového kupé ve světě motorsportu.

Číst celé

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Ferrari 330 GTO: Silnější, ale neúspěšný sourozenec Ferrari 250 GTO

Ferrari 330 GTO bylo výkonnější verzí legendárního Ferrari 250 GTO, která vznikla kvůli závodění v kategorii prototypů v Le Mans.

Číst celé

Toyota AE86: Z obyčejné Corolly legendou díky animáku a driftu

Fenomén známý nejen fanouškům japonských vozů, ale snad všem automobilovým nadšencům. Corolla patří mezi základní stavební kameny japonské tuningové a driftové scény. Ceny sériových kusů rostou do závratných výšin a přitom jen málokdo ví, jaká ta sériovka doopravdy je. Víte, co je ten základ?

Číst celé