Revoluce se těší zájmu zákazníků. Nová Corvette je vyprodaná na rok dopředu

Nová Corvette Stingray s motorem uprostřed byla trefou do černého. Chevrolet říká, že je o novinku velký zájem.

Chevrolet na začátku druhé poloviny července představil dlouho očekávanou novou generaci Corvette Stingray, která přepsala historii modelu. Detroitská automobilka už dříve experimentovala s pohonem uprostřed, ale až letos jej dotáhla až do podoby sériově vyráběného vozu. I přestože si novinku někteří z fanoušků stále nezvykli, sázka na radikální změnu se Chevroletu vyplatila.

Manažeři automobilky se rozhodli pro odklonění od tradice z několika různých důvodů. Kromě výrazného vylepšení jízdních vlastností a snazšího konkurování oblíbeným evropským sportovním vozům došlo ke změně koncepce, i protože dosavadní zákazníci Corvette stárnou. Chevrolet říká, že největší skupina zákazníků se blíží důchodovému věku a proto bylo potřeba zaměřit se na mladší generaci.

Zatímco starší lidé touží po klasické koncepci s motorem vpředu a zavazadly uloženými vzadu, mládež se chce hlavně bavit a být u toho vidět. Zbrusu nová Corvette určitě patří k autům, která jsou v ulicích amerických měst nepřehlédnutelná. Když k tomu připočteme jízdní vlastnosti podobné vozům Ferrari a nízkou základní cenu, zjistíme, že recept na úspěch nemá chybu.

„Myslím si, že aktuální počet objednávek dokáže zaplnit výrobu na celý první rok,“ říká Michael Simcoe, vedoucí oddělení designu General Motors. O revoluční Corvette je opravdu velký zájem a zatím je téměř vyprodaná. Nutno dodat, že Chevrolet nezačal prodávat výrobní sloty už před představením, jako to dělá například Ferrari, ale až krátce po oficiálním debutu.

Zájem o nový Stingray překonal všechna očekávání a s ohledem na globální ambice by prodeje mohly být výrazně lepší než u minulé generace. Minulé generace Corvette Stingray se během prvního roku na trhu prodalo necelých 35 000 kusů.

Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

Číst celé

Guinnessova kniha rekordů: Pět nevšedních nejlepších výkonů

Nejrychlejší drift nebo nejrychlejší akcelerace v elektrickém autě. To a další zajímavosti můžete najít v Guinessově knize rekordů.

Číst celé

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

Proč vznikl projekt Temple of Speed a kde je jeho místo dnes?

Tlak na motoristy se spalovacími agregáty k výměně za vozy na baterie a masáž EU směrem k vývoji v automobilkách jsou pro nás bytostně odporné a nesmyslné fragmenty dnešní doby. Už při vzniku Temple of Speed více jak deset let zpět jsme se jasně zařadili do proudu společností, organizací a institucí, které tyto jednostranné škatulkovací praktiky striktně odmítají. My jsme tu ale ve skutečnosti od počátku z jiného důvodu. A tím je čistá láska automobilismu a její šíření. 

Číst celé